جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

آیین نامه اجرایی ماده (201) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


0
0
332
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1377/04/28
شناسهF70B7275-AFD9-4E81-BAF0-1E88D832BFD7
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره77

‌آیین نامه اجرایی ماده (201) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 1377.04.28 - .27541ت15263ه - 1377.05.3 - 268 &‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح &‌آمار و سرشماری ـ آموز عالی و تحقیقات ـ آموزش و پرورش و تربیت بدنی ـ استخدام کشوری ـ استخدام نیروهای مسلح ـ امور تعاونی ـ بانکی و پولی ـ بودجه ـ‌بهداشت و درمان ـ سازمانهای دولتی ـ وزارتخانه‌ها ـ سازمانهای مستقل ـ سایر موارد ـ کار ـ مسکن ـ نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیر دولتی ـ وام و‌کمک بلاعوض ‌هیأت وزیران درجلسه مورخ 1377.4.28 بنا به پیشنهاد شماره 162.122.21.8366 مورخ 1376.11.26‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به به‌استناد ماده (201) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی - مصوب 1370 - آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
"‌آیین‌نامه اجرایی ماده (201) قانون مقررات استخدامی ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" ‌ماده 1- ارایه خدمات موضوع این آیین‌نامه به آیین‌نامه به پرسنل بسیجی سازماندهی شده در یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس عوامل زیر که به‌موجب قانون تعیین شده‌اند صورت می‌گیرد:
‌الف- میزان و نوع فعالیت و همکاری .
ب - صلاحیت و شایستگی.
ج - درجه.
‌ماده 2- امتیازهای عوامل یاد شده در ماده (1) این آیین‌نامه به ازای هر ماه فعالیت، به شرح جدولهای زیر تعیین می‌شوند:
‌جدول امتیاز بندی خدمت بسیجیان

‌تبصره 1- امتیازات یادشده برای مناطق غیر عملیاتی می‌باشد و به آن دسته از پرسنلی که درمناطق عملیاتی (‌که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود)‌خدمت کرده یا میکنند، امتیاز خدماتی معادل 1.5 برابر جداول فوق اعطا می‌شود.
‌تبصره 2- جدول همترازی درجات یاد شده در یگان رزم سپاه ومشاغل مربوط به هر کدام از عناوین فعالیت، بر اساس سیاسیتهای ستاد کل نیروهای مسلح‌توسط نیروهای مقاومت بسیج تهیه و پس از تصویب فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جاری خواهد شد.
‌ماده 3- خدماتی که به موجب این آیین‌نامه به بسیجیان ارایه می‌گردد عبارت است از:
- استخدام و واگذاری امکانات اشغال.
- استفاده از تسهیلات مسکن .
-‌استفاده از تسهیلات وام.
- استفاده از خدمات رفاهی و فرهنگی.
‌استفاده از تسهیلات علمی و آموزشی ویژه جهت تحصیل و ورود به مراکز آموزش عالی.
‌ماده 4- کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، مراکز آموزشی، بانکها، شرکتهای بیمه، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتها و مراکز و مؤسسات‌وکارخانجات تحت پوشش هر یک از آنها و کلیه شرکتها و مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، مکلفند در هنگام به کارگیری نیرو از‌محل مجوزهای استخدامی خود پس از رعایت قانون استخدام جانبازان، اسرا و افراد خانواده‌های شهدا، جانبازان از کار افتاده، اسرا و مفقوالاثرهای انقلاب‌اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین افرادی که حداقل (9) ماه متوالی یا یکسال متناوب داوطلبانه در جبهه خدمت نموده‌اند - مصوب 1376 - استخدام‌بسیجیانی که حداقل (100) امتیاز کسب کرده‌اند را در شرایط مساوی با داوطلبان در اولویت قرار دهند.
‌تبصره - بسیجیانی که به استخدام رسمی پذیرفته می‌شوند، می‌توانند دوره آموزش عمومی (‌توجیهی) را در دوران خدمت آزمایشی طی نمایند و صدور احکام‌استخدام آموزشی آنان قبل از طی دوره مذکور بلامانع می‌باشد. بدیهی است صدور احکام استخدام قطعی این عزیزان با رعایت سایر مقررات موکول به طی دوره‌یاد شده است.
‌ماده 5- وزارت کار وامور اجتماعی موظف است:
‌الف - بخشی از ظرفیت دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خود را به بسیجیان برای رشته‌های مورد علاقه آنها از طریق ایجاد هماهنگی لازم با ارگانهای ذی ربط‌استان تخصیص دهد.
ب - تسهیلات و مساعدتهای لازم جهت اجرای آزمون تعیین صلاحیت فنی وحرفه‌ای یا اعطای پروانه تأسیس آموزشگاههای آزاد و مجوز مربیگری را جهت‌بسیجیان فراهم نماید.
‌ماده 6- کلیه وزارتخانه‌های صادر کننده موافقت اصولی و پروانه اجازه تأسیس مراکز آموزشی، فرهنگی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی و پروانه کسب اعم از‌خصوصی یا تعاونی موظفند به کلیه بسیجیان متقاضی که در دستگاههای دولتی اشتغال نداشته و حداقل دارای (100) امتیاز باشند در هر زمان از سال موافقت‌اصولی، پروانه یا مجوز مربوط را برای اشتغال صادر و در تدوین ضوابط مربوط به چگونگی صدور، تسهیلاتی را پیش بینی کنند.
‌تبصره - بخشی از موافقتهای اصولی صادر شده که ارز مورد نیاز آنها توسط وزارتخانه صادر کننده تأمین می‌شود به بسیجیان موضوع این آیین‌نامه اختصاص‌می‌یابد.
‌ماده 7- وزارت کشاورزی و سازمانهای تابع موظفند زمینهای قابل واگذاری را با ارایه خدمات فنی و زیربنایی در چهارچوب قوانین و مقررات مصوب و با‌بکارگیری امکانات موجود، با اولویت برای اشتغال بسیجیانی که حداقل (50) امتیاز کسب نموده باشند، واگذار کنند.
‌تبصره 1- میزان زمین واگذاری موضوع این ماده مطابق عرف محلی از اراضی دیم یا آبی تعیین می‌شود.
‌تبصره 2- در واگذاری نهاده‌ها و امکانات مورد نیاز کشاورزی (‌از قبیل: سم، بذر،‌کود،‌دان جوجه، مواد و خدمات بهداشتی و زیربنایی) اولویت با بسیجیان است.
‌تبصره 3- بسیجیان موضوع این آیین‌نامه مکلفند ظرف (2) سال از تاریخ واگذاری زمین نسبت به آغاز فعالیت اقدام کنند، در غیر این صورت زمینهای مورد نظر‌به سایر متقاضیان موضوع این آیین‌نامه واگذار می‌شود.
‌ماده 8- وزارت مسکن و شهرسازی موظف است بخشی از زمینهای قابل واگذاری جهت ساخت مسکن و مواحدهای مسکونی ساخته شده خود را بر اساس‌ضوابط و بر طبق امتیازات مکتسبه به بسیجیان دارای حداقل (80) امتیاز و شرکتهای تعاونی مسکن بسیجیان واگذار نماید.
‌تبصره - وزارتخانه‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و سایر دستگاههای موضوع این آیین‌نامه مکلفند برابر مفاد این ماده عمل نمایند.

‌ماده 9- سازمان برنامه وبودجه موظف است با هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همه ساله سهم پرسنل بسیجی از وام قرض الحسنه و سایر‌تسهیلات اعطایی بانکها را در مقررات مربوط پیش بینی نماید.
‌ماده 10- بسیجیانی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم و حایز یکی از شرایط زیر باشند، مشمول قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان وجهادگران‌داوطلب بسیجی و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور- مصوب 1376 - و آیین‌نامه اجرایی آن هستند:
‌الف- بسیجیانی که موفق به حفظ حداقل (15) جزء قرآن کریم یا یک سوم نهج البلاغه شده یا رتبه اول حفظ قرائت قرآن کریم را در سطح کشور کسب کنند.
ب - بسیجیانی که دارای درجه رزمجو وبالاتر بوده و حداقل (100) امتیاز داشته باشند.
ج-‌بسیجیانی که به دلیل ابراز رشادت و شایستگی موفق به اخذ مدال از فرماندهی معظم کل قوا شده یا می‌شوند.
‌د- بسیجیانی نمونه (‌درهرسال و درهر استان یک نفر).
‌هـ - بسیجیانی که در زمینه‌های عملی، فرهنگی ورزشی رتبه اول را در کشور کسب کنند.
‌ماده 11- وزارت آموزش وپرورش موظف است کلیه خدمات مدارس ایثارگران را به بسیجیانی که حداقل (50) امتیاز کسب کرده باشند، ارایه نماید و کلاسهای‌تقویتی به منظور تقویت بنیه علمی آنان برای ورود به مراکز آموزش عالی کشور تشکیل دهد.
‌ماده 12- بسیجیان شاغل در دستگاههای دولتی مشمول این آیین‌نامه که داوطلب شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت داخل کشور می‌باشند از‌اولویت پذیرشی برخوردار خواهند بود.
‌ماده 13- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا در استفاده از مراکز فرهنگی، تفریحی و آموزشی و سفرهای‌زیارتی و سیاحتی سهمیه ویژه‌ای جهت بسیجیان تخصیص و تسهیلات لازم جهت اولویت در اعزامها وامکانات پیش بینی شده همراه با تخفیف لحاظ گردد.
‌تبصره - چگونگی اجرای این ماده بر اساس دستورالعملی مشتمل بر سقف استفاده کنندگان و عایله تحت تکفلشان، اعمال امتیازات و سایر موارد - حسب‌مورد- توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت با هماهنگی نیروی مقاومت بسیج سپاه تهیه و ابلاغ خواهد شد.
‌ماده 14- خدمت تمام وقت اعضای فعال ویژه بسیج در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموریت کارکنان نهادهای مزبور به وزارتخانه‌ها و مؤسسات و‌شرکتهای دولتی - مصوب 1364 - به عنوان سنوات خدمت تمام وقت قابل قبول آنان محاسبه می‌شود.
‌ماده 15- دستگاههای موضوع ماده (4) این آیین‌نامه موظفند در صورت درخواست نیروی مقاومت بسیج سپاه فهرست تسهیلات و خدماتی را که به ایثارگران و‌سایر کارکنان دولت ارایه می‌کنند تنظیم و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارایه کنند.
‌ماده 16- پرسنل بسیجی فقط برای یک بار از هر یک از تسهیلات پیش بینی شده در این آیین‌نامه، به استثنای مواد (14) و (20) براساس امتیاز کسب شده‌بهره‌مند می‌شوند.
‌ماده 17- درصورت هرگونه تغییر درنوع و مکانیزم ارایه خدمات فوق، دستگاههای مربوط با هماهنگی نیروی مقاومت بسیج، تمهیدات لازم را در جهت ارایه‌خدمات موضوع این آیین‌نامه پیش بینی خواهند کرد.
‌ماده 18- مرجع امتیازبندی و معرفی واجدین شرایط جهت برخورداری از تسهیلات این آیین‌نامه نیروی مقاومت می‌باشد و رده‌های مجاز جهت معرفی‌بسیجیان از سوی فرماندهی نیروی مقاومت تعیین خواهند شد.
‌ماده 19- پرداخت هشتاد درصد (80%) سهم بیمه سرانه خدمات درمانی بسیجیان که به تشخیص نیروی مقاومت بسیج مشمول دریافت خدمات دیگر‌نمی‌شوند و همسر و فرزندان تحت تکفل آنها با رعایت ماده (1) قانون تنظیم خانواده و جمعیت - مصوب 1372 - بر عهده دولت و بیست درصد (20%)‌باقیمانده بر عهده بیمه شده می‌باشد.
‌نیروی مقاومت بسیج هر سال اطلاعات آماری افراد تحت پوشش و مشمول دریافت خدمات را تهیه و برای اقدامات اجرایی و پیش بینی اعتبار لازم به سازمان‌برنامه و بودجه اعلام می‌کند.
‌ماده 20- بودجه مورد نیاز جهت اجرای این آیین‌نامه در سال 1377 از محل اعتبارات نیروی مقاومت بسیج و در سالهای پس از آن از محل اعتبارات عمومی‌تأمین خواهد شد.
‌ماده 21- تعاونیهای بسیجیان در استفاده از تسهیلات موضوع این آیین‌نامه از اولویت برخوردارند.
‌ماده 22- نیروی مقاومت بسیج موظف است در صورت درخواست سازمان امور اداری و استخدامی کشور اطلاعات لازم در خصوص ضوابط مربوط به امتیاز‌بندی و معرفی افراد واجد شرایط را در اختیار سازمان یاد شده قرار دهد.
‌ماده 23- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه بر چگونگی اجرای مناسب این آیین‌نامه‌نظارت و گزارشهای لازم را به رییس جمهور ارایه خواهند نمود.
‌حسن حبیبی ‌معاون اول رییس جمهور


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی