جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

آیین نامه استخدام مربی برای آموزشهای پایین تر از سطوح دانشگاهی و پرداخت حق التدریس به اساتید و مربیان برای کلیه سطوح در نیروهای مسلح


0
0
340
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1382/05/15
شناسه33F05F5D-3DCD-4E1E-827D-E2C83C62AF80
وضعیتمنسوخ نشده

آیین‌نامه استخدام مربی برای آموزشهای ‌پایین‌تر از سطوح دانشگاهی و پرداخت‌ حق‌التدریس به اساتید و مربیان برای کلیه‌ سطوح در نیروهای مسلح‌
شماره‌ : .26609ت‌29611هـ
تاریخ‌ : 1382.05.15 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هیأت وزیران در جلسه مورخ 1382.5.12 بنا به پیشنهاد شماره 24206.102.02 مورخ‌1381.5.5 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد تبصره ماده (38) قانون ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران - مصوب 1366- آیین‌نامه استخدام مربی برای آموزشهای پایین‌تر از سطوح دانشگاهی وپرداخت حق‌التدریس به اساتید و مربیان برای کلیه سطوح در نیروهای مسلح را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه استخدام مربی برای آموزشهای پایین‌تر از سطوح دانشگاهی و پرداخت حق‌التدریس به اساتید و مربیان برای کلیه سطوح در نیروهای مسلح‌(1) فصل اول - کلیات ماده 1- در این آیین‌نامه عبارات زیر در معانی مشروح مربوط به کارمی‌روند:
الف - نیروهای مسلح‌: ارتش جمهوری اسلامی‌ایران‌، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آنها.
ب - مراکز و مؤسسات آموزشی‌: مراکز آموزشی و فرهنگی وابسته به نیروهای مسلح .
پ - مربی‌: آموزش دهنده ای که برای تدریس نظری یا عملی در سطوح پایین‌تر از دانشگاه انتخاب یااستخدام‌می‌شود ماده 2- استخدام مربی در نیروهای مسلح برای آموزش سطوح پایین‌تر از دانشگاه و پرداخت‌حق‌التدریس به مربیان یاد شده مشمول مقررات این آیین‌نامه است‌.
ماده 3- مربی مورد نیاز نیروهای مسلح از طرق زیر تأمین می‌شود:
الف - مربی سازمانی‌:مستخدم نیروهای مسلح است و شغل مورد تصدی او در جداول سازمانی مربوط‌پیش بینی و تدریس به عنوان وظیفه سازمانی او، منظور شده است‌.
ب - مربی غیرسازمانی‌:مستخدم نیروهای مسلح است که برابر جدول سازمانی مربوط عهده دار تدریس‌نیست ولی بر اساس نیاز ضمن انجام شغل سازمانی برای تدریس نیز انتخاب‌می‌شود.
پ - مربی مدعو :مستخدم نیروهای مسلح نیست ولی به علت داشتن مدارج تحصیلی و تجربه دررشته‌های خاص مورد نیاز نیروهای مسلح برای تدریس دعوت‌می‌شود.
تبصره - کسانی که از کارکنان سازمانی مراکز و مؤسسات آموزشی محسوب نمی‌شوند ولی به طور مداوم‌و تمام وقت حداقل به مدت یک دوره که از یک ماه کمتر نخواهد بود برای تدریس به مراکز ومؤسسات آموزشی مأمورمی‌شوند مربی سازمانی محسوب‌می‌شوند.

فصل دوم - استخدام مربی ماده 4- برای استخدام مربیان سازمانی علاوه بر شرایط عمومی‌استخدام مندرج در قوانین نیروهای‌مسلح دارا بودن شرایط اختصاصی زیر ضروری است‌:
الف - حداقل مدرک تحصیلی یا تخصصی‌، برابر مدرک فارغ‌التحصیلان آموزش مورد نظر.
ب - توانایی و قدرت بیان و تفهیم مطالب‌.
پ - توانایی برای اداره آموزشهای گروهی و مدیریت کلاسداری‌.
ت - گذراندن دوره تربیت مربی‌.
ث - تسلط به مطالب مورد آموزش‌.
تبصره 1- دارا بودن شرایط مندرج در بندهای (الف‌)،(ب‌)،(پ‌)و(ث‌) این ماده برای مربی غیرسازمانی‌و مدعو الزامی‌است‌.
تبصره 2- مربی از بین دارندگان بالاترین امتیاز در هر دوره که تعداد آنها حداکثر بیست درصد فارغ التحصیلان آن دوره است انتخاب‌می‌شود.
تبصره 3- چنانچه تعداد مربیانی که براساس تبصره (2) این ماده انتخاب‌می‌شوند کمتر از تعداد موردنیاز مراکز و مؤسسات آموزشی باشد دوره تربیت مربی برگزارمی‌شود.
تبصره 4- شرایط و ضوابط دوره تربیت مربی‌، محتوا و روش تشکیل آن توسط سازمان مربوط‌تعیین‌می‌شود.
تبصره 5- مربی انتخاب شده به عنوان کمک مربی منصوب‌می‌شود و پس از اجرای دو دوره آموزش‌توسط شورای آموزش مراکز و مؤسسات آموزشی ارزیابی‌می‌شود.
تبصره 6- مربیانی که دارای تجربه و مهارت کافی با تأیید کمیسیون ارزیابی مهارت فنی موضوع ماده‌(41) قانون ارتش جمهوری اسلامی‌ایران -مصوب 1366 -و ماده (85) قانون مقررات استخدامی‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی‌- مصوب‌ 1370 - باشند از شرط مندرج در بند (الف‌) این ماده مستثنی‌می‌شوند.
تبصره 7- تشخیص و تأیید میزان تحصیلات حوزوی روحانیان بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی‌حوزه‌علمیه قم یا شورای مدیریت حوزه علمیه قم است‌.
ماده 5- تشخیص و تأیید شرایط مندرج در ماده (4) این آیین‌نامه بر عهده شورای آموزش مراکز ومؤسسات آموزشی مربوط است‌.

فصل سوم - ضوابط پرداخت حق‌التدریس ماده 6- حقوق و مزایای مربی سازمانی و ترتیب ترفیعات و سایر امور کارگزینی او مشمول قوانین‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران است‌.
ماده 7- در صورتی که درجه مربی از جایگاه سازمانی او بالاتر باشد مزایای جایگاه سازمانی مربی تابع‌درجه او خواهد بود.
ماده 8- ساعتهای تدریس موظف مربی سازمانی بر حسب دوره‌های آموزشی براساس جدول پیوست‌شماره (1) تعیین‌می‌شود.
تبصره 1- مربی سازمانی در ازای میزان ساعتهای تدریس اضافه بر ساعتهای موظف خود براساس‌جدول پیوست شماره (3) حق‌التدریس دریافت‌می‌کند.
تبصره 2- هر ساعت آموزش عملی برابر است با دو ساعت آموزش نظری‌، مگر در مورد ساعتهای‌آموزشهای سخت عملی نظامی‌که براساس جدول پیوست شماره (5) محاسبه‌می‌شود.
تبصره 3- بنا برضرورت و در موارد استثنایی با تصویب فرمانده مراکز و مؤسسات آموزشی ممکن‌است آموزش در خارج از ساعتهای خدمت اجرا شود که در این صورت چنانچه از مربی سازمانی برای‌تدریس دعوت شود، حق‌التدریس او محاسبه و پرداخت‌می‌شود.
تبصره 4- تنظیم برنامه‌های آموزشی باید به گونه ای باشد که حداکثر استفاده از ساعتهای موظف مربی‌سازمانی را در ساعتهای خدمت ممکن نماید.
تبصره 5- ساعتهای موظف تدریس ماهانه رؤسای کارگروهها و گروههای آموزشی مراکز ومؤسساتآموزشی و فرماندهان آنها براساس جدول پیوست شماره (2) تعیین‌می‌شود تبصره 6- تشخیص همترازی سایر دوره‌ها با دوره‌های موضوع جدول پیوست شماره (1) بر عهده‌آموزش نیرو یا سازمان م
ربوط است‌.
تبصره 7- در ازای هر سال سابقه تدریس مربی سازمانی با سابقه بیش از پنج سال تدریس در مراکز ومؤسسات آموزشی یک ساعت از ساعتهای موظف ماهانه او مندرج در جدول پیوست شماره (1) کسرمی‌شود.
تبصره 8- فهرست آموزشهای سخت عملی بر اساس جدول پیوست شماره (5) توسط وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب وزیر دفاع و پشتیبانی‌نیروهای مسلح خواهد رسید میزان سختی آموزشهای یادشده به شرح زیر محاسبه‌می‌شود:
میزان سختی درس =10 + (تعداد عاملها + جمع امتیاز به دست آمده‌) تبصره 9- مراکز و مؤسسات آموزشی موظفند پس از به کارگیری کامل مربیان سازمانی و تدریس‌حداکثر ساعتهای موظف‌، در صورتی که دروس مورد نظر نیاز به استخدام مربی سازمانی نداشته باشد، ازمربی غیرسازمانی یا مدعو استفاده نمایند.
ماده 9 - حداکثر مدت مجاز تدریس ماهانه آموزش دهندگان غیرسازمانی اعم از نظامی‌و غیرنظامی‌درمقابل دریافت حق‌التدریس در ساعتهای خدمت در کلیه دوره‌ها و مراکز براساس جدول پیوست شماره (1) تعیین‌می‌شود.
تبصره 1- حق‌التدریس مشمولان این ماده به میزان مقرر در جدول پیوست شماره (3) پرداخت‌می‌شود.
تبصره 2- تدریس مربی غیرسازمانی در ساعتهای خدمت موکول به موافقت یگان متبوع او است‌.
تبصره 3- با مربی سازمانی که برای تدریس به واحدی خارج از تابعیت سازمانی مراکز ومؤسسات آموزشی مربوط اعزام‌می‌شود، با رعایت تبصره ماده (3) و سایر مواد این آیین‌نامه به عنوان مربی‌غیرسازمانی رفتارمی‌شود.
ماده 10 - به مربیانی که برای آموزش به سایر مناطق جغرافیایی مأمورمی‌شوند، علاوه بر پرداخت‌حق‌التدریس‌، فوق‌العاده مأموریت نیز پرداخت‌می‌شود.
ماده 11 - مدت مجاز تدریس ماهانه مربیان مدعو و همچنین بازنشستگان واجد شرایط که با رعایت‌مقررات مربیان سازمانی مربوط برای تدریس در دوره‌های مندرج در جدول پیوست شماره (1) دعوت‌می‌شوند حداکثر برابر ساعت موظف مندرج در جدول پیوست شماره (1) تعیین‌می‌شود.
ماده 12 - مربیان زبانهای خارجی از نظر مدت مجاز تدریس‌، میزان حق‌التدریس و سایر ضوابط‌مشمول این آیین‌نامه هستند.
ماده 13 - میزان حق‌التدریس مربی سازمانی و غیرسازمانی با توجه به تحصیلات نظامی‌وغیرنظامی‌مربی و طبقه بندی مراکز و مؤسسات آموزشی به شرح جدول پیوست شماره (3) تعیین‌می‌شود.
تبصره 1- ضریب ریالی واحدهای مندرج در این آیین‌نامه همواره معادل ضریب ریالی محاسبه حقوق‌کارکنان نیروهای مسلح و تغییرات بعدی آن است‌.
تبصره 2 - حق‌التدریس مربی سازمانی و غیرسازمانی دروس مجموعه‌های درسی مصوب سطوح‌دانشگاهی مشمولان این آیین‌نامه که به تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم‌،تحقیقات و فناوری‌رسیده است بر اساس مقررات مورد عمل در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی محاسبه و پرداخت‌می‌شود.
تبصره 3- به کارگیری پرسنل وظیفه جهت تدریس در مراکز و مؤسسات آموزشی پیش بینی شده در این‌آیین‌نامه در خارج از ساعت اداری و پرداخت حق‌التدریس به آنها بر اساس ضوابط مقرر در این آیین‌نامه‌بلامانع است این کارکنان در صورتی که برای تدریس در مراکز یادشده اختصاص یافته باشند، به عنوان مربی‌سازمانی و در غیر این صورت مربی غیرسازمانی تلقی‌می‌شوند.
تبصره 4 - فرمول محاسبه حق‌التدریس مربی به این شرح است‌:
میزان حق‌التدریس = (ضریب ریالی × عدد واحد) × ساعت تدریس ماده 14 - حق‌التدریس مربی ورزشی سازمانی در قبال هر ساعت آموزش به شرح جدول پیوست شماره‌(4) تعیین‌می‌شود.
تبصره 1- میزان تدریس ماهانه مربی ورزشی سازمانی در ساعتهای موظف بدون دریافت حق‌التدریس‌براساس جدول پیوست شماره (1) تعیین‌می‌شود. این مربیان در ساعتهای موظف علاوه برمیزان تدریس‌موظف ماهانه می‌توانند حداکثر تا چهل (40) ساعت تدریس در قبال دریافت حق‌التدریس انجام دهند.
تبصره 2- همترازی عناوین قهرمانی مربی با مقاطع تحصیلی صرفاً برای تعیین حق‌التدریس به شرح‌زیر تعیین می‌شود:
الف - قهرمانی اول جهان و المپیک همتراز کارشناسی ارشد ب - قهرمانی دوم و سوم جهان و المپیک یا اول آسیا همتراز کارشناسی پ - قهرمانی دوم و سوم آسیا یا عضویت تیم ملی همتراز کاردانی تبصره 3- همترازی عناوین قهرمانی سیزم براساس تبصره (2) تعیین می‌شود.
تبصره 4- مربیان دارای عناوین قهرمانی که طبق مفاد تبصره (2) همتراز شده اند، در صورتی که دارای‌مدرک تحصیلی همتراز یا بالاتر باشند، حداکثر سی درصد (30%) به میزان حق‌التدریس ساعتی آنها اضافه‌می‌شود.
تبصره 5- حق‌التدریس مربی ورزشی غیرسازمانی و مدعو براساس جدول پیوست شماره (4) تعیین‌می‌شود.
تبصره 6 - قهرمانان آن دسته از ورزشهای خاص نظامی‌مانند چتربازی و پنج گانه نظامی‌که در سطح‌نیروهای مسلح انجام می‌شود با قهرمانان آسیا همتراز می‌شوند
فصل چهارم - ضوابط آزمایشات ماده 15 - از دروسی که مدت آموزش آن بیشتر ازشانزده (16) ساعت باشد به صورت مستقل یک‌آزمایش به عمل‌می‌آید و چنانچه مدت آموزش کمتر ازشانزده (16) ساعت باشد به صورت مشترک با دروس‌دیگر آزمایش خواهد شد.
ماده 16- چنانچه طراح سوال غیر از آموزش دهنده باشد، حق‌الزحمه طرح سوالات‌،بر اساس جدول‌پیوست شماره (6) به شرح زیر تعیین‌می‌شود:
الف - برای سوالات تشریحی به صورت پاسخ توصیفی معادل دو برابر زمان آزمایش .
ب - برای سوالات تشریحی به صورت مسأله سه برابر مدت آزمایش .
پ - برای سوالات انتخابی (تستی‌) پنج برابر مدت آزمایش .
ت - برای سوالات انتخابی (تستی‌) تشریحی توأم سه برابر مدت آزمایش‌.
تبصره 1 - مدت زمان اجرای آزمایش با نظر مراکز و مؤسسات آموزشی آزمایش کننده تعیین‌می‌شود.
تبصره 2 - طراحان سوالات در هر ماده درسی حداکثر سه نفر خواهند بود که هر یک استحقاق دریافت‌میزان ساعتهای تعیین شده بالابرای طرح سوال را خواهند داشت‌.
تبصره 3- برای آزمونهای عمومی‌که بیشتر از صد نفر شرکت کننده داشته باشد به ازای هر صد نفر یک‌برابر حق‌الزحمه طرح سوالات و حداکثر به میزان سه برابر عمل می‌شود.
ماده 17 - چنانچه اوراق آزمایش توسط مربی تصحیح نشود،حق تصحیح اوراق بر اساس جدول‌پیوست شماره (6) محاسبه و به شرح زیر به تصحیح کننده پرداخت می‌شود:
الف - برای تصحیح سوالات تشریحی به میزان تعداد آزمایش دهنده ضرب در یک ششم مدت آزمایش‌.
ب - برای تصحیح اوراق تشریحی به صورت مسأله به میزان تعداد آزمایش دهنده ضرب در یک هشتم‌مدت آزمایش‌.
پ - برای تصحیح اوراق سوالات تستی‌، به میزان تعداد آزمایش دهنده ضرب در یک دهم مدت آزمایش‌.
ماده 18 - مدت زمان آزمایش برای انجام مصاحبه‌، کار عملی‌، ورزش و نظایر آن با تأیید فرمانده یگان‌مربوط تعیین می‌شود و بر اساس مقررات این آیین‌نامه قابل پرداخت است‌.
ماده 19 - برای نظارت در آزمایشهای کتبی به ازای هر سی‌(30) نفر آزمایش دهنده یک نفر مراقب‌تعیین‌می‌شود و حق نظارت و مراقبت آنها به میزان پیش بینی شده در این آیین‌نامه پرداخت‌می‌شود.
تبصره - به مراقبان و ناظران سازمانی آزمایشها فقط در ساعتهای خارج از خدمت حق مراقبت ونظارت پرداخت می‌شود.
ماده 20 - دوره‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی که در جدول پیوست شماره (1) پیش بینی شده اندمشمول مقررات این آیین‌نامه هستند و کلاسها و دوره‌های آموزشی همتراز دیگری که بنا به ضرورت و حسب‌مورد با تصویب بالاترین مقام نیرو یا سازمان مربوط تشکیل‌می‌شوند نیز از نظر حق‌التدریس مشمول این‌آیین‌نامه خواهند بود.
ماده 21 - کسر زمان در پرداخت حق‌التدریس و حق آزمایش و نظایر آن در مجموع به ساعت بالاترگردمی‌شود.
ماده 22 - اجرای آن بخش از برنامه‌ها و فعالیتهای ستادی آموزشی که فعالیت تدریسی تلقی نشود برمبنای مقررات مربوط به اضافه کار محاسبه و با تأیید فرمانده پرداخت خواهد شد.
ماده 23 - تا زمانی که به موجب قانون‌، ترتیب دیگری برای استخدام مربی و پرداخت حق‌التدریس درنیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران مقرر نشده است‌، مقررات این آیین‌نامه در مورد مشمولان قانونمقررات استخدامی‌نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران -مصوب 1374- نیز عمل خواهد شد.
ماده 24- بار مالی ناشی از اجرای این آیین‌نامه در سال 1382 از محل صرفه جویی در بودجه نیروهای‌مسلح تأمین و برای سالهای آتی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.
محمدرضا عارف - معاون اول رییس‌جمهور
1 - جدولهای شماره 1، 2،3،4،5 و 6 مذکور در این آیین‌نامه در آرشیو اداره کل تدوین و تنقیح قوانین و مقررات موجودمی‌باشد.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری