جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

موضوع شکایت و خواسته: ابطال بخشنامه شماره 11 مستمریها سازمان تأمین اجتماعی.


0
0
1136
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شدهآرای دیوان عدالت اداری
تاریخ تصویب1385/06/19
شناسه4240E6D2-53B5-43B1-871F-33390676C435
وضعیتمنسوخ نشده
شماره پرونده225/82

تاریخ: 19/6/85 شماره دادنامه: 424 کلاسه پرونده: 225/82 مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: خانم فاطمه محبی نوگورانی.
موضوع شکایت و خواسته: ابطال بخشنامه شماره 11 مستمریها سازمان تأمین اجتماعی.
مقدمه: شاکی به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، اینجانب بر اساس اسناد پیوست مستمری‎بگیر سازمان تأمین اجتماعی زرین شهر لنجان اصفهان می‎باشد که به اتفاق خواهرم اشرف محبی که 50% مستمری را به ایشان می‎دادند که مدت یک سال است فوت نموده‎اند و 50% را به اینجانب متأسفانه مدت دو سال است که مستمری اینجانب را قطع نموده‎اند و دلیل آن را وضعیت مالی پسرانم قرار داده‎اند در صورتی که ایشان خود مستأجر بوده و با درآمد ناچیزی روزگار خود و خانواده را می‎گذرانند و ضمن یک نفر از پسرانم لیسانس بیکار می‎باشد. علیهذا با توجه به وضعیت فوق العاده بد معیشتی اینجانب که دارای هشت فرزند دختر که دو تای آنها با چند بچه بی‎سرپرست می‎باشند و من سرپرستی آنها را به عهده دارم و مدت 2 سال است که بدون خرج و مخارج مانده‎ام و با کمک اطرافیانم روزگار می‎گذرانم و ادارات تأمین اجتماعی پاسخگو نیستند. تقاضای لغو بخشنامه شماره 11 مستمریها سازمان تأمین اجتماعی را دارم. مدیرکل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 22781/ 7100 مورخ 6/6/1385 اعلام داشته‎اند هر چند شاکی قسمت و بند مورد نظر را در بخشنامه مذکور مشخص نکرده است و شکایت از این حیث واجد ایراد قانونی است اما از توجه به مفاد آن مبنی بر قطع مستمری به دلیل وضعیت مالی فرزندان به نظر می‎رسد شکایت وی ناظر بر بند یک بخشنامه دائر بر ضرورت عدم تمکن مالی برای استحقاق دریافت مستمری باشد. در این خصوص اعلام می‎دارد که موضوع بند مذکور قبلاً طی دادنامه شماره 380 مورخ 10/8/1383 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته است. لذا موجبی برای رسیدگی مجدد وجود ندارد و رد شکایت مورد استدعا است. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی خیابان بهشت (ضلع جنوبی پارک شهر) دیوان عدالت اداری تلفن 8-5609031 نظر به اینکه اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه شماره 11 مستمریها سازمان تأمین اجتماعی قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و به لحاظ اصلاح بخشنامه مزبور به شرح دادنامه شماره 380 مورخ 10/4/1383 هیأت عمومی دیوان موضوع منتفی اعلام شده است، بنابراین موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در خصوص شکایت مطروحه وجود ندارد و اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه مذکور تابع مفاد دادنامه فوق الذکر است و شاکی می‎تواند در صورت بقا به شکایت خود مبادرت به تقدیم دادخواست به شعبه بدوی دیوان نمایند./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضائی دیوان عدالت اداری مقدسی‎فرد












خیابان بهشت (ضلع جنوبی پارک شهر) دیوان عدالت اداری تلفن 8-5609031


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی