جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون برقراری حقوق وظیفه و مستمری برای محافظین و رانندگانی که به درجه رفیع شهادت نائل می شوند یا در راه انجام وظیفه فوت یا معلول شوند


0
0
248
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1361/08/02
تاریخ تایید1361/08/02
تاریخ امضا1361/08/22
تاریخ انتشار1361/08/30
شناسه0698D10C-A6AE-4401-B5C0-EA7A63DC87D0
تبصره2
ماده1
بند5
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی10992
شماره پرونده1/342
شماره دوره1
شماره جلد1
شماره صفحه277

‌قانون برقراری حقوق وظیفه و مستمری برای محافظین و رانندگانی که به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند یا در راه انجام‌وظیفه فوت یا معلول شوند ‌ماده واحده - هر گاه محافظین و رانندگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به درجه رفیع شهادت برسند و یا در راه انجام وظیفه فوت نمایند و یا‌معلول شوند به نحوی که قادر به انجام کار نباشند به شرطی که مشمول مقررات استخدام کشوری و یا قانون تأمین اجتماعی و یا نیروهای مسلح‌جمهوری اسلامی نبوده باشند تا آخرین حقوق قبل از وقوع حادثه به شخص معلول و یا به عائله تحت تکفل آنها از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های‌جاری اعتبارات مجلس شورای اسلامی و جرائم غیبت و تأخیر نمایندگان پرداخت می‌شود.
‌تبصره 1 - عائله تحت تکفل که حقوق مستمری صرف هزینه زندگی آنها می‌شود از لحاظ این قانون عبارتند از:
‌الف - زوجه دائمی تا زمانی که شوهر اختیار نکرده باشد.
ب - فرزندان و نوادگان ذکور (‌به شرط آنکه پدرشان فوت شده و تحت تکفل قانونی باشند) تا سن هجده‌سالگی تمام. مگر این که به موجب مدارک‌مثبته در یکی از دانشگاهها یا مؤسسات آموزشی رسمی عالی مشغول تحصیل باشند، در این صورت حقوق وظیفه آنان تا پایان بیست و پنج‌سالگی‌پرداخت می‌شود.
پ - فرزندان و نوادگان اناث (‌به شرط آنکه پدرشان فوت نموده و تحت تکفل قانونی باشند) تا سن هجده‌سالگی تمام و به شرط آنکه همسر اختیار‌نکرده باشند.
‌افراد این طبقه اگر به موجب مدارک مثبته در یکی از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی رسمی عالی مشغول تحصیل باشند و شوهر اختیار نکرده باشند‌حقوق وظیفه آنان تا پایان بیست و پنج‌سالگی پرداخت می‌شود.
ت - فرزندان و نوادگان (‌به شرط آنکه پدرشان فوت نموده و تحت تکفل قانونی باشند) علیل و ناقص‌العضو که قادر به انجام کار نباشند.
ث - پدر و مادر و سایر بستگان تحت تکفل.
‌تبصره 2 - مرجع تشخیص موارد مشمول این قانون کمیسیون 5 نفره مذکور در قانون حقوق و مستمری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عائله‌تحت تکفل آنان در مقابل حوادث و سوانح طبیعی یا ناشی از مسئولیتهای خطیر نمایندگی است.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه روز یکشنبه دوم آبان ماه یک هزار و سیصد و شصت و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و‌به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری