جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
نشست حضوری با سیدمحمد عرشیانفر (ظرفیت محدود ) لینک ثبت نام

قانون حق الثبت وسائط نقلیه


0
0
248
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1309/01/12
شناسه3E5D997A-2C54-4590-85E3-1096AE83785D
تبصره2
ماده6
بند7
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی404
شماره چاپ2
شماره دوره7
شماره جلد1
شماره صفحه28

‌قانون حق‌الثبت وسائط نقلیه ‌مصوب 12 فروردین ماه 1309 ‌ماده 1 - از تاریخ اجرای این قانون حق‌الثبت ذیل از وسائط نقلیه به ترتیب اقساط ماهیانه مأخوذ خواهد شد:
‌الف - از اتومبیلهای بارکش (‌کامیون) سالیانه 1 - از کامیونهای یک تنی و دو تنی سالیانه 66 تومان 2 - از کامیونهای سه تنی و چهار تنی سالیانه 84 تومان 3 - از کامیونهای پنج تنی سالیانه 108 تومان ب - از اتومبیلهای شخصی و کرایه برای مسافرین سالیانه 120 تومان ج - از کامیونها و اتوبوسهای کرایه برای مسافرین سالیانه 180 تومان ‌د - از گاریها و دلیجانهای سه‌اسبه و چهاراسبه سالیانه 36 تومان ه - از کالسکه و درشکه شخصی و کرایه سالیانه 36 تومان ‌و - از عرابه‌های دواسبه سالیانه 18 تومان ‌ز - از موتورسیکلت‌ها سالیانه 12 تومان ‌ماده 2 - از وسائط نقلیه خارجی که موقتاً داخل خاک ایران می‌شوند بابت هر یک ماه یا هر قسمت از ماه که در داخله توقف نمایند خمس حق‌الثبت‌تمام سال که در فوق ذکر شده است دریافت خواهد شد.
‌ماده 3 - صاحبان وسائط نقلیه در دو ماده فوق مکلف هستند که در ظرف دو هفته دارا بودن آنها را به مأمورین مالیه محل اطلاع بدهند و الا برای‌مدتی که مالیات نپرداخته باشند ضعف مالیات از آنها مأخوذ خواهد شد و در صورت استنکاف عین وسائط نقلیه توقیف و پس از شش ماه در صورت‌عدم پرداخت ضعف مالیات تا روز توقیف و مخارج نگاهداری به فروش رسیده و مازاد طلب مالیه به صاحبان آنها مسترد خواهد شد.
‌در صورتی که صاحبان وسائط نقلیه بخواهند آنها را از جریان خارج نمایند باید به اداره مالیه محل اطلاع بدهند تا اینکه وسائط نقلیه مذکوره به مهر‌سربی ممهور (‌پلمبه) شود به طوری که قابل حرکت نباشد و از تاریخ پلمب شدن دیگر مالیات از آنها مأخوذ نخواهد شد. برداشتن پلمب باید به وسیله‌مأمورین مالیه به عمل آید.
‌تبصره 1 - برای امتحان و آزمایش که در موقع فروش وسائط نقلیه پلمب شده معمول است و تعمیر مأمورین مالیه مکلف هستند به تقاضای طرفین‌معامله پلمب را برداشته و جواز موقتی برای امتحان و آزمایش و یا تعمیر بدهند.
‌تبصره 2 - در صورتی که صاحبان وسائط نقلیه برای توقیف وسائط نقلیه خود محلی را پیشنهاد نمایند اداره حق‌الثبت مکلف به موافقت خواهد‌بود.
‌ماده 4 - وسائط نقلیه مخصوص سلطنتی و قشونی و مأمورین سیاسی خارجه از تأدیه مالیات معاف خواهند بود و بقیه وسائط نقلیه اعم از دولتی و‌وسائط نقلیه متعلق به صاحب‌منصبان و سایر اعضای مؤسسات ملی و لشگری و کشوری محکوم به تأدیه مالیات خواهند بود.
‌ماده 5 - عوائد حاصله از حق‌الثبت نقلیه جزء عوائد عمومی مملکت محسوب خواهد گردید.
‌ماده 6 - مالیاتهای مذکور در این قانون از اول سال 1309 مأخوذ خواهد شد و مواد مربوطه به وسائط نقلیه در قانون مالیات راه و الغای عوارض و‌مالیات‌های بلدی مصوبه 19 بهمن 1304 از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.
‌این قانون که مشتمل بر شش ماده است در جلسه دوازدهم فروردین ماه یک هزار و سیصد و نه شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - دادگر
*‌پاورقی: این قانون به موجب قانون 15 آذر ماه 1313 نسخ شده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی