جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
خیلی اوقات احساس ناتوانی میکنم ! با من توانمند ام چگونه آشنا بشم ؟ اینجا رو کلیک کن تا بدونی

قانون مجازات استفاده از پلاک های تقلبی وسائط نقلیه موتوری


0
0
222
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1345/08/02
تاریخ امضا1345/08/19
تاریخ انتشار1345/09/14
شناسه1A079A63-75D1-4FED-84B5-907E0ACFFAE1
ماده4
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی6351
شماره پرونده81/1229
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد7
شماره صفحه3839

‌قانون مجازات استفاده از پلاک‌های تقلبی وسائط نقلیه موتوری ‌مصوب 1345.8.2 ‌ماده 1 - هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسائط نقلیه موتوری زمینی آبی و یا کشاورزی تغییر بدهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن‌الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسائلی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک یا داشتن پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس‌تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.
‌ماده 2 - هر کس به نحوی از انحاء در شماره شاسی یا پلاک وسیله نقلیه موتوری که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده تغییری بدهد و آن را‌از صورت کارخانه‌ای (‌فابریکی) خارج کند به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
‌ماده 3 - هر کس بخواهد وسیله نقلیه موتوری را اوراق کند مکلف است مراتب را با تعیین محل توقف وسیله نقلیه به شهربانی محل اطلاع دهد‌شهربانی محل باید ظرف یک هفته اجازه اوراق کردن وسیله نقلیه را بدهد و اگر به دلائلی با اوراق کردن موافقت ندارد تصمیم قطعی خود را ظرف همان‌مدت با ذکر دلیل به متقاضی ابلاغ نماید. هرگاه شهربانی هیچگونه اقدامی در آن مدت نکرد اوراق کردن وسیله نقلیه پس از انقضاء مدت مجاز است.‌تخلف از این ماده برای اوراق‌کننده موجب محکومیت به حبس تأدیبی از یازده روز تا دو ماه خواهد بود.
‌ماده 4 - اگر وسیله نقلیه موتوری یا پلاک آن سرقت یا مفقود شود شخصی که وسیله در اختیار و تصرف اوست (‌ اعم از آنکه مالک باشد یا نباشد)‌پس از اطلاع مکلف است بلافاصله مراتب را کتباً به نزدیکترین مرکز پلیس یا پاسگاه ژاندارمی اعلام نماید و در صورت تخلف به تأدیه پانصد تا یک‌هزار و دویست ریال جریمه محکوم خواهد شد.
‌قانون بالا مشتمل بر چهار ماده می‌باشد در جلسه روز سه‌شنبه هفتم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و پنج به تصویب مجلس شورای ملی رسیده‌است.
‌رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی ‌قانون فوق در جلسه روز دوشنبه 1345.8.2 به تصویب مجلس سنا رسیده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی