جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
نشست حضوری با سیدمحمد عرشیانفر (ظرفیت محدود ) لینک ثبت نام

قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان


0
0
224
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1373/02/18
تاریخ تایید1373/02/28
تاریخ امضا1373/03/09
تاریخ انتشار1373/03/22
شناسه5232FBBA-D688-4F02-A798-46AB7CE23BC3
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی14348
شماره پرونده4/2012
شماره دوره4
شماره جلد1
شماره صفحه546

‌قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌جمهوری اسلامی پاکستان ‌ماده واحده - پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی‌پاکستان مشتمل بر یک مقدمه و سه ماده، به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود ‌بسم‌الله الرحمن الرحیم [z]‌پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان ‌مقدمه:
‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان به منظور تسهیل و گسترش بیشتر همکاری در زمینه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر‌بین دو کشور به شرح زیر توافق نمودند:
‌ماده 1 - حمل و نقل مسافر:
1 - انجام عملیات حمل و نقل مسافر با وسایل نقلیه مسافری به وسیله متصدی حمل و نقل یکی از طرفین متعاهد از 1 و به سرزمین طرف متعاهد‌دیگر، منوط به اجازه‌نامه‌ای خواهد بود که باید مطابق با قوانین و مقررات ملی از مقامات صلاحیتدار طرف اخیرالذکر تحصیل گردد.
2 - اصطلاح "‌متصدی حمل و نقل" عبارت است از یک شخص حقیقی و یا حقوقی مقیم ایران و پاکستان که بر طبق قوانین و مقررات لازم‌الاجراء در‌کشور خود مجاز است نسبت به حمل و نقل جاده‌ای مسافر مبادرت ورزد.
3 - اصطلاح "‌وسیله نقلیه مسافری" عبارت است از وسیله نقلیه جاده‌ای دارای نیروی محرکه مکانیکی اعم از وسیله نقلیه واحد یا مفصل‌دار که جهت‌حمل بیش از 20 مسافر، با در نظر گرفتن راننده ساخته شده و در قلمرو یکی از طرفین متعاهد به ثبت رسیده باشد.
‌ماده 2 - کلیه شرایط و تسهیلات پیش‌بینی شده در "‌موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا" شامل عملیات حمل و نقل مسافر تحت شرایط مندرج در ماده1 فوق نیز خواهد گردید.
‌ماده 3 - لازم‌الاجرا شدن و مدت اعتبار:
- این پروتکل به عنوان جزء لاینفک موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین طرفین متعاهد سی (30) روز بعد از آن که طرفین متعاهد‌کتباً از طریق دیپلماتیک یکدیگر را مطلع نمودند که بر طبق مقررات قانون اساسی خود درباره لازم‌الاجرا شدن آن عمل نموده‌اند به مورد اجراء گذارده‌خواهد شد.
‌این پروتکل به تاریخ 1371.8.3 (1992.10.25) در یک مقدمه و سه ماده و در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و انگلیسی در تهران به امضا رسید‌که هر دو متن دارای اعتبار یکسان می‌باشند و در صورت بروز اختلاف در تفسیر متن انگلیسی معتبر خواهد بود.
‌از طرف از طرف ‌دولت جمهوری اسلامی ایران دولت جمهوری اسلامی پاکستان ‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پروتکل اصلاحی در جلسه روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای‌اسلامی تصویب و در تاریخ 1373.2.28 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - علی‌اکبر ناطق نوری


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی