جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تأسیس بنگاه کل دارویی ایران


0
0
436
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1334/04/13
تاریخ انتشار1334/05/21
شناسه2C738ECC-0054-46CE-9905-87A8EE076F71
تبصره6
ماده8
بند3
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی3061
شماره پرونده43/1033
شماره چاپ1
شماره دوره18
شماره جلد3
شماره صفحه1522

‌قانون تأسیس بنگاه کل دارویی ایران ‌ماده 1 - به منظور تهیه دارو و کلیه لوازم فنی - جراحی - آزمایشگاهی - مورد نیاز وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و شرکتها و بنگاه‌ها و بانکهایی‌که تمام یا قسمتی از سرمایه آنها متعلق به دولت است به وزارت بهداری اجازه داده می‌شود بنگاهی به نام بنگاه کل دارویی ایران تأسیس نماید.
‌ماده 2 - بنگاه مزبور بر طبق قانون تجارت تشکیل و دارای شخصیت حقوقی خواهد بود و به وسیله سه هیأت به شرح زیر اداره خواهد شد:
‌الف - مجمع عالی که از وزراء دارایی و بهداری و کار تشکیل می‌شود.
ب - هیأت مدیره سه نفری که برای دو سال انتخاب می‌شود و مرکب خواهد بود از نمایندگان وزارت بهداری و وزارت دارایی و یک نفر نماینده‌مؤسسات و یا شرکتها و یا بنگاه‌ها مندرج در ماده یک که بیش از سایرین اعتبار دارویی داشته باشد به تشخیص وزیر بهداری.
[b]‌تبصره - نماینده وزارت بهداری که باید دکتر در داروسازی و یا دکتر در شیمی داروسازی باشد و ریاست هیأت مدیره و مدیریت عامل را خواهد‌داشت.
ج - هیأت بازرسان که مرکب خواهد بود از نماینده فنی وزارت بهداری به تعیین وزیر بهداری و یک نفر حسابدار و متخصص به تعیین وزیر دارایی‌که برای مدت یک سال دوره عمل انتخاب می‌شود.
‌تبصره 1 - وظایف هیأتهای سه‌گانه را اساسنامه مربوطه تعیین خواهد نمود.
‌تبصره 2 - اعضاء هیأت مدیره و هیأت بازرسان که به موجب این قانون برای مدت معینی انتخاب می‌شوند در آن مدت نبایستی تعویض شوند مگر‌آن که اجرای مقررات قانونی مستلزم تغییر شغل آنها بوده و یا آن که خود عضو از سمت خود استعفا و یا فوت نماید اعضاء هیأت مدیره پس از انقضای‌مدت نیز قابل تجدید انتخاب خواهند بود.
‌ماده 3 - وزارت دارایی مکلف است هفتاد و پنج درصد (75%) اعتبارات دارویی و لوازم فنی پزشکی جراحی - آزمایشگاهی وزارتخانه‌ها و‌مؤسسات دولتی را در اول هر شش ماه به مأخذ شش دوازدهم بودجه مصوبه آن سال و در صورتی که بودجه آن سال به تصویب مجلس شورای ملی‌نرسیده باشد به مأخذ شش دوازدهم آخرین بودجه مصوبه در اختیار بنگاه کل دارویی ایران بگذارد.
‌تبصره 1 - بانکها و مؤسسات و بنگاه‌ها و شرکتهایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آنها متعلق به دولت است باید هفتاد و پنج درصد (75%) از‌اعتبارات دارویی و لوازم فنی پزشکی و جراحی و آزمایشگاهی سالیانه خود را در دو قسط یکی در سه ماهه اول و دیگری در سه ماهه سوم سال در‌اختیار بنگاه دارویی بگذارند.
‌تبصره 2 - بیست و پنج درصد (25%) از اعتبارات دارویی و لوازم فنی پزشکی - جراحی - آزمایشگاهی در اختیار وزارتخانه‌ها و مؤسسات‌مذکور در ماده 1 باقی می‌ماند که به مصرف خرید لوازمی که مورد احتیاج فوری و مواد فاسد شدنی مانند خون و موادی از سایر مؤسسات دولتی مانند‌مؤسسه پاستور - مؤسسه رازی و ارتش خریداری می‌شود برساند.
‌تبصره 3 - دانشگاه و مؤسسات ضمیمه آن از مقررات ماده 3 و تبصره‌های فوق مستثنی است و بر طبق ماده 14 قانون امور مالی دانشگاه مصوب‌کمیسیونهای مشترک مجلسین مورخ 30 بهمن ماه 1333 عمل خواهند کرد.
‌ماده 4 - بنگاه دارویی نسبت به مؤسسات خیریه و شهرداریها (‌در صورتی که مراجعه نمایند) تا صدی پنج (5%) و نسبت به مؤسسات دولتی و‌بنگاه‌های مذکور در ماده یک تا صدی ده (10%) به قیمت تمام شده داروهای وارده خواهد افزود.
‌بیست و پنج درصد (25%) این عواید برای تأسیس آزمایشگاه فنی دارویی در مرکز و بیست و پنج درصد برای ایجاد شعبه فروش دارو در مرکز استانها و‌فرمانداریهای کل و شهرستانها اختصاص داده خواهد شد. هزینه پرسنلی و سایر هزینه‌های اداری از محل پنجاه درصد (50%) باقیمانده تأمین و مازاد‌طبق اساسنامه عمل خواهد شد.
‌تبصره - داروهایی که در کشور خریداری می‌شود به قیمت خرید و بدون اضافه محسوب خواهد شد.
‌ماده 5 - سازمان بیمه‌های اجتماعی کارگران و سازمانهای مشابه آن مشمول مقررات این لایحه قانونی خواهند بود.
‌ماده 6 - از تاریخ تصویب این قانون بنگاه کل دارویی ایران قائم مقام بنگاه دارویی کشور است و قانون تأسیس بنگاه کل دارویی کشور مصوب 18‌اسفند ماه 1321 ملغی است.
‌ماده 7 - وزارت بهداری اساسنامه بنگاه کل دارویی ایران را تنظیم و پس از تصویب هیأت وزیران به موقع اجرا خواهد گذاشت.
‌ماده 8 - وزارت بهداری و وزارت دارایی مأمور اجرای این قانون می‌باشند.
‌چون به موجب قانون تمدید مدت قانون الغاء کلیه لوایح مصوب آقای دکتر مصدق ناشیه از اختیارات لوایحی که ظرف مدت معینه در قانون تقدیم و به‌تصویب کمیسیونهای مشترک مجلسین برسد تا تصویب نهایی مجلسین قابل اجرا خواهد بود بنا بر این لایحه قانونی راجع به تأسیس بنگاه کل دارویی‌ایران که در تاریخ سیزدهم تیر ماه یک هزار و سیصد و سی و چهار به تصویب کمیسیونهای مشترک مجلسین رسیده موقتاً قابل اجراء می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت رییس مجلس سنا - سید حسن تقی‌زاده


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی