جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشکیل مرکز توسعه صادرات ایران


0
0
234
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1345/09/29
تاریخ امضا1345/10/06
تاریخ انتشار1345/11/02
شناسه76271598-A265-455C-AFF9-9993EF6089CA
تبصره2
ماده8
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6388
شماره پرونده11/1286
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد7
شماره صفحه3969

‌قانون تشکیل مرکز توسعه صادرات ایران ‌مصوب 1345.9.29 ‌ماده 1 - به منظور توسعه صادرات و بازاریابی و تبلیغ درباره کالاهای صادراتی کشور مرکز توسعه صادرات ایران که در این قانون مرکز نامیده‌می‌شود تشکیل می‌گردد. مرکز مزبور وابسته به وزارت اقتصاد خواهد بود.
‌ماده 2 - اساسنامه مرکز از طرف وزارت اقتصاد با مشورت اتاق بازرگانی تهران و اتاق صنایع و معادن ایران تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد‌رسید.
‌ماده 3 - دولت مجاز است با توجه به امکانات تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در داخل کشور و با رعایت تقدم صنایع در برنامه‌سرمایه‌گذاری - برای واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی که از پرداخت حقوق گمرکی بخشوده هستند و همچنین ماشین آلات و تجهیزات‌صنعتی که طبق بند ج از ماده 3 قانون تشویق صادرات و تولید مصوب 1333 از پرداخت حقوق گمرکی معاف می‌شوند به پیشنهاد وزارت اقتصاد‌عوارضی که بر حسب مورد مختلف حداکثر آن نباید بیش از 5 درصد ارزش سیف (CIF) باشد وضع و توسط اداره کل گمرک وصول نماید.
‌ماده 4 - اداره کل گمرک مکلف است عوارض مذکور در ماده 3 این قانون و همچنین 50 درصد از حقوق گمرکی الیاف نسجی مصنوعی (‌پنبه‌مصنوعی سلولزی) را به حساب مخصوصی که از طرف خزانه‌داری کل در بانک مرکزی افتتاح خواهد شد منتقل نماید.
‌ماده 5 - وجوه مذکور در ماده 4 و درآمدهای دیگری که ناشی از عملیات مرکز توسعه صادرات ایران باشد بدون رعایت آیین‌نامه معاملات دولتی‌طبق آیین‌نامه مالی خاصی که به پیشنهاد وزارت اقتصاد و موافقت وزارت دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد منحصراً به مصرف پرداخت جایزه صدور به صادرات فرآورده‌های صنعتی کشور و بازاریابی و تبلیغ برای کالاهای‌صادراتی و هر گونه اقدام دیگری که از طرف مرکز برای توسعه صادرات مفید تشخیص داده شود خواهد رسید مازاد درآمد و مانده اعتبارات هر سال به‌سال بعد منتقل و در حدود بودجه مصوب مرکز قابل مصرف می‌باشد.
‌ماده 6 - میزان جایزه صدور هر یک از فرآورده‌های صنعتی کشور هر سال به پیشنهاد وزارت اقتصاد و تصویب هیأت وزیران تعیین و برای اطلاع‌عموم از طرف وزارت اقتصاد منتشر خواهد شد.
‌ماده 7 - بودجه تفضیلی مرکز همه‌ساله بر اساس پیش‌بینی درآمدهای مذکور در مواد 4 و 5 که رقم کل آن در بودجه کل کشور منظور می‌شود از‌طرف وزارت اقتصاد تنظیم و پس از موافقت دفتر بودجه و تصویب هیأت وزیران به موقع اجرا گذارده خواهد شد.
‌تبصره 1 - بودجه سال 1345 مرکز بر اساس پیش‌بینی درآمدهای موضوع ماده 4 از طرف وزارت اقتصاد تنظیم و پس از موافقت دفتر بودجه با‌تصویب هیأت وزیران به موقع اجرا گذارده می‌شود.
‌تبصره 2 - در پایان هر سال صورت درآمد و هزینه مرکز از طرف وزارت اقتصاد انتشار خواهد یافت.
‌ماده 8 - وزارت دارایی مکلف است به تقاضای مسئول مرکز در اول هر سه ماه اعتبار سه‌ماهه مرکز را به مأخذ سه دوازدهم بودجه مصوب در‌حدود وصولی و در صورتی که بودجه آن سال به تصویب نرسیده باشد به مأخذ سه دوازدهم بودجه مصوب سال قبل در حدود وصولی در اختیار مرکز‌بگذارند.
‌قانون بالا مشتمل بر هشت ماده و دو تبصره پس از تصویب مجلس سنا در تاریخ 1345.8.16 در جلسه روز سه‌شنبه بیست و نهم آذر ماه یک هزار و‌سیصد و چهل و پنج شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی