جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

آیین نامه اجرایی ماده 1 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک


0
0
211
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1347/12/26
تاریخ انتشار1348/01/19
شناسه2931667F-69BB-4149-A281-D859C4A22A85
تبصره4
ماده5
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی7032
شماره پرونده78/1665
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد5
شماره صفحه2977

‌آیین‌نامه اجرایی ماده 1 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک ‌مصوب 1347.12.26 کمیسیون‌های اصلاحات ارضی و دادگستری و بهداری مجلسین ‌ماده 1 - وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی در اجرای ماده 1 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک هر سال صورت اسامی‌مناطق و مساحت مورد نیاز برای کشت خشخاش را به هیأت وزیران پیشنهاد می‌کند.
‌ماده 2 - در مناطق و مساحتی که طبق ماده یکم قانون با تصویب هیأت دولت تعیین می‌شود وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی منحصراً‌در حوزه عمل شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های تعاونی روستایی زمین مورد احتیاج کشت خشخاش را برای مدت لازم و طبق شرایطی که‌تعیین خواهد کرد با انعقاد قرارداد در اختیار خواهد گرفت.
‌تبصره 1 - حقوقی که در قبال استفاده از زمین و آب مورد نیاز کشت باید پرداخت شود طبق عرف محل به صورت نقدی با تراضی طرفین و در‌صورت عدم توافق وسیله کمیسیون سه نفری (‌مرکب از مدیر عامل شرکت و نماینده وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و یکی از معتمدین‌محل) تعیین می‌شود. قراردادهای مذکور در این ماده وسیله مدیر عامل شرکت سهامی زراعی و یا مدیر عامل شرکت تعاونی به نمایندگی از طرف‌شرکت و زارعین صاحب نسق و نمایندگان مجاز وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی امضاء خواهد شد.
‌تبصره 2 - در انتخاب کارگر مورد نیاز برای کشت خشخاش در اراضی مورد قرارداد وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی اعضای شرکت‌سهامی زراعی و زارعین عضو شرکت‌های تعاون روستایی که نسق‌های زراعی خود را جهت کشت خشخاش واگذار کرده‌اند حق تقدم خواهند داشت.
‌تبصره 3 - میزان دستمزد این قبیل کارگران با توجه به نوع کار و کمیت و کیفیت آن و با رعایت عرف محل وسیله مجریان طرح کشت خشخاش‌تعیین می‌گردد.
‌مجریان طرح در هر منطقه از طرف وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی تعیین خواهند شد.
‌ماده 3 - مدیران عامل شرکت‌های سهامی زراعی و سرپرستان حوزه‌های تعاونی روستایی شرکت‌های تعاونی روستایی طرف قرارداد وزارت‌اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای کشت خشخاش مسئول نظارت مستمر در امر کشت - داشت - برداشت و تحویل محصول (‌شیره و بذر) ‌می‌باشند و علاوه بر این وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی در هر منطقه نماینده مخصوصی را به نام مجری طرح تعیین و معرفی خواهد کرد.
‌تبصره - وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی هر سال مساحت و مشخصات مناطق کشت و اسامی مدیران عامل شرکت‌ها و سرپرستان‌حوزه‌های تعاونی روستایی مسئول و مجریان طرح را بر حسب مورد به ژاندارمری کل کشور و در صورت لزوم به سایر مراجع صلاحیتدار اعلام خواهد‌کرد تا در مناطق مجاز تحت کشت نظارت و مراقبت مستمر را اعمال کنند.
‌وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای هر یک از مدیران عامل شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های تعاون روستایی مناطق تحت کشت‌برگ‌های شناسایی مخصوصی تهیه خواهد کرد. در این برگ‌ها مشخصات مدیران عامل مربوط و میزان و محدوده منطقه مجاز زیر کشت تعیین خواهد‌شد.
‌ماده 4 - هزینه‌های مربوط به کشت، داشت، برداشت شیره تریاک و پاداش مسئولین امر و سایر هزینه‌های احتمالی به موجب طرحی که وسیله‌وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای هر دوره کشت تهیه خواهد شد از محل اعتبارات سازمان برنامه پرداخت می‌شود.
‌ماده 5 - مأمورین و نمایندگان وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی (‌مذکور در ماده سوم این آیین‌نامه) شیره جمع‌آوری شده تریاک را هر روز‌در مقابل تنظیم صورت مجلس تحویل و تحول در مزارع کشت خشخاش به نماینده مرجعی که از طرف دولت تعیین خواهد شد تحویل خواهند داد.
‌آیین‌نامه فوق مشتمل بر پنج ماده و چهار تبصره به استناد ماده 9 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک که به ترتیب در جلسات نوزده و‌بیست اسفند ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت به تصویب کمیسیون‌های اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و بهداری و دادگستری مجلس شورای‌ملی رسیده بود به ترتیب در جلسات بیست و چهار و بیست و پنج و بیست و شش اسفند ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت شمسی به تصویب‌کمیسیون‌های شماره 6 (‌اصلاحات ارضی و تعاون روستایی) و شماره 3 (‌دادگستری) و شماره 12 (‌ بهداری) مجلس سنا رسیده است.
‌رئیس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری