جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (1) قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک


0
0
224
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1348/03/04
تاریخ انتشار1348/04/04
شناسهC3CCB788-D8F8-4CA0-8024-1F9AAB2425F9
تبصره1
ماده6
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی7098
شماره پرونده105/1692
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد7
شماره صفحه3679

‌اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده (1) قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک ‌مصوب 1348.3.4 کمیسیونهای اصلاحات ارضی و بهداری و دادگستری مجلسین ‌ماده 1 - وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی در اجرای ماده 1 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک هر سال صورت اسامی‌مناطق و مساحت مورد نیاز برای کشت خشخاش را به هیات وزیران جهت تصویب پیشنهاد می‌کند.
‌ماده 2 - در مناطق و مساحتی که طبق ماده یکم قانون با تصویب هیات دولت تعیین می‌شود وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی مجاز است‌برای کشت خشخاش به شرکتهای سهامی زراعی و شرکتهای تعاونی روستایی یا کشاورزان طبق شرایطی که تعیین خواهد کرد اجازه کشت خشخاش را‌داده و این قبیل شرکتهای سهامی زراعی و شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزان موظفند محصول خود را (‌شیره تریاک) پس از برداشت برابر قیمتی که‌به پیشنهاد وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و تصویب هیات دولت برای هر دوره کشت تعیین خواهد شد در محل به نمایندگان وزارت‌اصلاحات ارضی و تعاون روستایی (‌مجریان طرح) بفروشند.
‌ماده 3 - مدیران عامل شرکتهای سهامی زراعی در حوزه عمل خود و سرپرستان حوزه‌های تعاونی روستایی در منطقه‌ای که وزارت اصلاحات‌ارضی و تعاون روستایی تعیین می‌کند مسئول نظارت مستمر در امر کشت و داشت خشخاش و برداشت و تحویل محصول (‌شیره تریاک) می‌باشند و‌علاوه بر این وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی در هر منطقه نماینده مخصوصی را به نام مجری طرح تعیین و معرفی خواهد کرد.
‌تبصره - وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی هر سال مساحت و مشخصات مناطق کشت و اسامی مدیران عامل شرکتهای سهامی زراعی و‌سرپرستان حوزه‌های تعاون روستایی مسئول و مجریان طرح و سایر کسانی که اجازه کشت خشخاش به آنها داده شده بر حسب مورد به ژاندارمری کل‌کشور و در صورت لزوم به سایر مراجع صلاحیتدار اعلام خواهد کرد تا در مناطق مجاز تحت کشت نظارت و مراقبت مستمر را اعمال کنند.‌وزارت‌اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای هر یک از مدیران عامل شرکتهای سهامی زراعی و شرکتهای تعاونی روستایی مناطق مجاز برای کشت‌خشخاش برگهای شناسایی مخصوصی تهیه خواهد کرد در این برگها مشخصات مدیران عامل مربوط و میزان و محدوده منطقه مجاز زیر کشت تعیین‌خواهد شد.
‌ماده 4 - اعتبار لازم برای خرید محصول (‌شیره تریاک) شرکتهای سهامی زراعی و شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزان و همچنین پاداش‌مسئولین امر و سایر هزینه‌های احتمالی به موجب طرحی که به وسیله وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای هر دوره کشت تهیه خواهد شد‌از محل اعتبارات سازمان برنامه پرداخت می‌شود.
‌ماده 5 - مأمورین و نمایندگان وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی (‌مذکور در ماده سوم این آیین‌نامه و تبصره آن) موظفند شیره جمع‌آوری‌شده تریاک را در مقابل تنظیم صورتمجلس تحویل و تحول به نماینده مرجعی که از طرف دولت تعیین خواهد شد تحویل نمایند.
‌ماده 6 - کشت بهاره خشخاش در سال جاری (‌سال 1348) نیز تابع مقررات این آیین‌نامه خواهد بود.
‌اصلاحی فوق مشتمل بر 6 ماده و یک تبصره که به استناد ماده 9 قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک مصوب اسفند ماه 1347 در‌جلسه 48.2.28 کمیسیونهای اصلاحات ارضی و دادگستری و جلسه 48.2.29 کمیسیون بهداری مجلس سنا به تصویب رسیده بود در تاریخ 48.3.3‌به تصویب کمیسیون اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و در تاریخ 48.3.4 به تصویب کمیسیونهای بهداری و دادگستری مجلس شورای ملی رسیده‌و صحیح است.
‌رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری