جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشکیل شرکت ملی صنایع فولاد ایران


0
0
263
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1351/12/09
تاریخ امضا1351/12/15
تاریخ انتشار1352/01/30
شناسهA20F5BE7-2E46-4AA6-A89D-90913612C85E
تبصره4
ماده9
بند8
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی8224
شماره پرونده2219
شماره چاپ1
شماره دوره23
شماره جلد6
شماره صفحه2744

‌قانون تشکیل شرکت ملی صنایع فولاد ایران ‌مصوب 1351.12.9 ‌ماده 1 - به دولت اجازه داده می‌شود به منظور استخراج و بهره‌برداری از معادن آهن و تولید فولاد از طریق احیاء مستقیم و فرآورده‌ها و محصولات‌فرعی وابسته و توزیع و فروش محصولات مزبور و انجام هر گونه عملیات تولیدی و معاملات بازرگانی مربوط به امور مذکور شرکتی به نام شرکت ملی‌صنایع فولاد ایران تشکیل دهد این شرکت وابسته به وزارت اقتصاد خواهد بود.
‌ماده 2 - سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد ریال است که به یک هزار سهم یک میلیون ریالی تقسیم می‌شود و سهام آن متعلق به دولت است. افزایش‌سرمایه منوط به تصویب مجمع عمومی و تأیید هیأت وزیران خواهد بود.
‌ماده 3 - شرکت دارای شخصیت حقوقی است و به صورت شرکت سهامی اداره می‌شود. این شرکت و کلیه شرکتهای تابعه و وابسته منحصراً تابع‌این قانون و مقررات اساسنامه مذکور در ماده 9 این قانون و اساسنامه خود بوده و درباره اموری که در این قانون و اساسنامه‌های مربوط پیش‌بینی نشده‌است تابع قانون تجارت خواهند بود.
‌تبصره 1 - شرکت ملی صنایع فولاد ایران از لحاظ تعیین حقوق و مزایا تابع مقرراتی خواهد بود که از طرف شورای حقوق و دستمزد وضع‌می‌شود.
‌تبصره 2 - شرکتها و واحدهای تابعه و وابسته به شرکت ملی صنایع فولاد ایران که با مشارکت بخش خصوصی تشکیل می‌شوند از شمول قانون‌محاسبات عمومی مستثنی خواهند بود.
‌ماده 4 - شرکت و کلیه شرکتها و واحدهای تابعه و وابسته به آن مشمول معافیت موضوع ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1345‌و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.
‌ماده 5 - شرکت دارای ارکان زیر خواهد بود:
1 - مجمع عمومی.
2 - شورای عالی.
3 - مدیر عامل.
4 - بازرس (‌حسابرس).
‌ماده 6 - مجمع عمومی شرکت از وزیر اقتصاد، وزیر دارایی، وزیر کار و امور اجتماعی، مدیر عامل سازمان برنامه و رییس کل بانک مرکزی ایران‌تشکیل خواهد شد. ریاست مجمع عمومی با وزیر اقتصاد خواهد بود.
‌ماده 7 - شورای عالی شرکت مرکب از 9 نفر خواهد بود. اعضاء شورای عالی و مدیر عامل بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد و تأیید مجمع عمومی پس از‌تصویب هیأت وزیران به موجب فرمان همایونی منصوب خواهند شد.
‌بازرس (‌حسابرس) شرکت به پیشنهاد وزیر دارایی و تصویب مجمع عمومی انتخاب خواهد شد.
‌ماده 8 - شرکت ملی صنایع فولاد ایران دارای اختیارات زیر نیز می‌باشد:
‌الف - تشکیل شرکتهای صنعتی و معدنی و یا مشارکت در این قبیل شرکتها.
ب - استخدام کارشناس خارجی و یا عقد قرارداد برای استفاده از خدمات مؤسسات خارجی با تصویب شورای عالی.
ج - اخذ وام یا اعتبار از منابع داخلی با ضمانت و یا بدون ضمانت دولت برای سرمایه‌گذاری و خرید ماشین آلات و خدمات و تنخواه گردان با‌شرایط مناسب و با رعایت مقرراتی که به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید.
‌د - اخذ وام یا اعتبار از منابع خارجی با ضمانت و یا بدون ضمانت دولت برای سرمایه‌گذاری و خرید ماشین آلات و خدمات و تنخواه‌گردان با‌شرایطی که به تأیید شورای عالی و تصویب مجمع عمومی رسیده باشد. اخذ و استفاده از وام و اعتبارات موضوع این بند در حدود اعتبارات مصوب‌برنامه‌های عمرانی کشور خواهد بود.
‌تبصره 1 - قراردادهایی که برای انجام موارد مذکور در بند "‌د" با دولتهای خارجی منعقد می‌گردد پس از تصویب کمیسیونهای دارایی مجلسین قابل‌اجرا خواهد بود.
‌تبصره 2 - اعتباراتی که برای سرمایه‌گذاری به استثنای تنخواه‌گردان دوره بهره‌برداری تحصیل می‌شود جزو اعتبارات برنامه عمرانی کشور منظور‌خواهد شد.
‌ماده 9 - اساسنامه شرکت ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون از طرف وزارت اقتصاد تهیه و پس از تأیید مجمع عمومی و تصویب کمیسیونهای‌استخدام، اقتصاد و دارایی مجلسین به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
‌هر نوع تغییر در اساسنامه نیز به طریق مذکور انجام خواهد شد.
‌قانون فوق مشتمل بر نه ماده و چهار تبصره پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز یکشنبه 1351.11.29 در جلسه روز چهارشنبه نهم‌اسفند ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و یک شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی