جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

منتفی بودن تصویبنامه مربوط به تملک تأسیسات برق شهرهای خوزستان از طرف سازمان آب و برق خوزستان


0
0
314
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1354/08/03
شناسه816E3AF1-4224-4881-BC33-A5935A0B94EB
وضعیتمنسوخ شده
شماره چاپ1
شماره دوره24
شماره جلد1
شماره صفحه38

‌منتفی بودن تصویبنامه مربوط به تملک تأسیسات برق شهرهای خوزستان از طرف سازمان آب و برق خوزستان ‌مصوب 1354.8.3 ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1342.4.22 بنا به پیشنهاد شماره3728 مورخ 1342.4.18 سازمان برنامه و موافقت شماره 8883 مورخ 1342.3.16‌وزارت کشور تصویب نمودند :
1 - سازمان آب و برق خوزستان مجاز است با رعایت مفاد این تصویبنامه تأسیسات موجود نیروی برق شهرداریها را در شهرها و مناطق خوزستان‌تملک و اداره کار توزیع نیروی برق را نیز بر اساس مفاد اساسنامه قانونی سازمان آب و برق خوزستان مصوب نهم خرداد سال 1339 کمیسیون مشترک‌برنامه مجلسین در هر شهر و منطقه‌ای که مقتضی بداند مستقیماً عهده‌دار گردد.
2 - برای تعیین مبلغی که شهرداریها برای تأسیسات برق سرمایه گذارده‌اند هیأتی مرکب از نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان و هر یک از شهرهای‌مربوطه زیر نظر استاندار خوزستان تشکیل می‌شود و ظرف یک ماه از این تاریخ به حساب شهرداریها رسیدگی و سرمایه مصرف شده از این بابت را‌معلوم خواهند نمود. رأی هیأت مزبور در صورتی که به اتفاق صادر شود مجری است و در صورت حصول اختلاف نظر هیأتی مرکب از وزیر کشور و‌مدیر عامل سازمان برنامه و استاندار خوزستان قطعی است.
‌سازمان آب و برق خوزستان مبلغ تعیین شده را به شهرداریها پرداخت و تأسیسات را تحویل گرفته و تملک خواهد کرد.
3 - از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه میان عوارض بر مصرف برق در شهرهایی که نیروی برق تحویلی سازمان آب و برق خوزستان توزیع می‌شود به 5‌درصد صورتحساب مصرف تثبیت می‌گردد و سازمان موظف است بلافاصله نرخ‌های جدید فروش برق را در شهرهای مربوطه به مورد اجرا گذارد.
4 - به منظور تأمین آن قسمت از عواید شهرداریها که از محل عوارض بر برق عاید هر شهر می‌شده است سازمان آب و برق خوزستان موظف است از‌محل 5% درآمد حاصله از صورتحسابها به هر یک از شهرداریهای شهرستانهای خوزستان سالیانه مبلغ زیر را بپردازد.
‌آبادان 8000000 ریال خرمشهر 4000000 ریال ‌اهواز 4000000 ریال دزفول 2000000 ریال ‌اندیمشک 1000000 ریال ‌همچنین سازمان آب و برق خوزستان مکلف است چنانچه عواید حاصله از محل پنج درصد به میزان مبالغی که در این ماده ذکر شده است نرسد‌مابه‌التفاوت را به صورت وام بدون بهره در اختیار شهرداری هر شهر بگذارد و شهرداریها موظف خواهند بود پس از اینکه درآمد آنها از محل 5% مذکور‌در این ماده از مبالغ تعیین شده در فوق تجاوز نماید مابه‌التفاوت را به منظور واریز وام به سازمان مسترد دارند.
‌تبصره - سازمان آب و برق خوزستان پس از تحویل گرفتن تأسیسات معادل چهار دوازدهم مبالغی که در ماده 4 ذکر شده است به منظور مساعده به‌شهرداری هر شهر خواهد پرداخت و پس از آن نیز هر ماه معادل (2) . (1) این عواید پرداخت خواهد شد تا موقعی که میزان 5% هر شهرداری از عواید‌حاصله از عوارض برق در سال به میزان ذکر شده در ماده فوق برسد.
‌دولت مکلف است پس از افتتاح مجلسین مجوز قانونی این تصویبنامه قانونی را تحصیل نماید.
‌از طرف نخست‌وزیر ‌تصویبنامه فوق که به استناد ماده واحده مصوبه بیستم آذر ماه 1342 تقدیم گردیده بود در کمیسیون آب و برق مجلس شورای ملی مطرح و کمیسیون‌مزبور نظر داد با تصویب قانون سازمان برق ایران مفاد تصویبنامه فوق موضوعاً منتفی است و منتفی بودن آن پس از تصویب مجلس شورای ملی در‌جلسه روز یکشنبه 1353.9.24 در جلسه روز شنبه سوم آبان ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و چهار شمسی مورد تصویب مجلس سنا قرار گرفت.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی