جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

تفاوت شرط ها و حلقه ها در زبان‌های برنامه نویسی


1
0
2693

سلام من یک دوره برنامه نویسی دیدم. دوتا از موضوعاش خیلی شبیه به هم بودن. یکیشون شرط ها IF ELSE و یکیشون حلقه ها که به چند حالت پیاده سازی شدن مثل FOR یا WHILE

خواستم بدونم تفاوتشون چیه و چه موقع باید از کدوم یکیشون استفاده کنیم؟ مثلا توی مثال استادمون اینطوری بود:

if ( <condition> ) {
    // the <condition> is true 
} 
else {
    // the <condition> is false
}

و برای حلقه ها هم اینطوری:

for ( i = 1 ; <condition> ; i++ ){
    // loop til the <condition> is true
}

برای توضیح بیشتر هم true یعنی درست و false یعنی غلط. کسی می تونه راهنمایی کنه که چه موقع از شرط ها باید استفاده کنیم و چه موقع از حلقه ها ؟

علمی برنامه-نویسی کامپیوتر
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


تفاوتشون چیه؟ شما اصن شباهتی توشون میبینی؟ هرچقدر دارم سعی میکنم متوجه بشم چرا فکر کردی که if و for میتونن توی یه عنوان کنار هم قرار بگیرن برای مقایسه متوجه نمیشم. در حقیقت هیچ ربطی بهم ندارن. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

3

سلام دوست عزیز! شباهت یا تفاوت داشتنشون رو میذارم به عهده خودت بعد از خوندن توضیحاتم.

خیلی ساده و کلی بخوام خدمتت عرض کنم با دستور شرطی if میایم حالات مختلف رو تقسیم بندی میکنیم. به ازای هرحالت عملیات مرتبط با اون رو هم مینویسیم.شما میتونی تمام حالاتی که ممکنه اتفاق بیفته رو دسته بندی کنی و بگی که در ازای هرکدوم ازین حالات چه اتفاقی باید بیفته..یه مثال ساده برات میزنم!

فرض کن قراره اعداد بین پنجاه تا صد رو با اکی نشون بدی اعداد کوچکتر از اونو با حرف ک و اعداد بزرگتر از اونو با حرف ب. خب ما حالا چند حالت داریم؟ سه حالت. اولین حالت: اعداد درون بازه مشخص شده. دومین حالت: مثلا اعداد کوچکتر از بازه مشخص شده. سومین حالت:اعدادبزرگتر از بازه مشخص شده. میشه یه حالت دیگه هم در نظر گرفت برای وقتی که کاربر چیزی غیر از عدد وارد کنه که این حالت رو با else یا همون در غیر اینصورت نشون میدیم:

اگر (عدد واردشده بین پنجاه تا صد بود که این شرط رو اینجوری میگن: عدد کوچتر از صد و بزرگتر از پنجاه ) { پیغام بده:اکی }

و اگر(عدد کوچکتر از پنجاه باشه) { پیغام بده:ک }

و اگر(عدد برزرگتر از پنجاه باشه) { پیغام بده:ب }

درغیر اینصورت »برا وقتی کاربرچیزی جز عدد واردکنه...نکته:else شرط نداره! { پیغام بده:ارور }

به همین سادگی...!!

و اما حلقه ها.. حلقه ها واسه تکرار یک دستورن..و این دستور تا وقتی که شرط حلقه برقراره تکرار میشه. رایجه که از for برای حلقه های محدود و از while برای حلقه های نامحدود(منظور اینه که دقیقا معلوم نیست کی تموم میشه) استفاده میکنن.

خب شروع کنیم ببینیم حلقه for چه سیستمیه! اول یدونه for باید بنویسیم جلوش سه تا چیز رو باید بنویسیم که بین هرکدوم باید ; گذاشت. اولی:مقدار اولیه دومی: شرط و سومی:گام حرکت هستش. و پس از نوشتن اینا شروع میکنیم به دستورات مورد نظرمون. (گام حرکت;شرط;مقدار اولیه)for و بعدشم که دستورات رو مینویسیم. حلقه ما با مقدار اولیه شروع میکنه اگ مقدار اولیه مقداری بود که با شرط حلقه هم خونی داشت دستورات اجرا میشه و پس از اتمام دستورات طبق گام حرکت مقدار اولیه تغیر میکنه و این روند اونقد ادامه پیدا میکنه تا شرط برقرار نشه..برا حلقه while هم شرط رو میذاری جلوشو دستوراتتو زیرش مینویسی و مقدار اولیه و گام حرکت رو اگ ازم باشن قاطی دستوراتت مینویسی. حالا یه مثال حلقه for اگه بخوام برات بزنم نشون دادن اعداد یک تا پنج.و بعدش همینو با while مینویسم. (و گام حرکت میشه هربار به علاوه یک بشه متغیر؛شرطمونم که کوچکتر مساویه پنج؛مقدار اولیمون که میشه یک)for { نشون بده متغیر رو } و حالا برایwhile اول متغیرمون رو بهش مقدار یک میدیم توی شرط حلقمون بش میگیم متغیرمون مقدارش کمتر یا هم اندازه پنج باشه همون کوچکتر مساوی پنج و توی دستورات میتونیم گام حرکت رو هم بهش بدیم. اول میگیم آ میشه یک (آ کوچکتر مساوی پنج)while { نمایش بده:آ رو یکی با آ اضافه کن } برا درک بیشتر باید تمرین حل کنین...

خب خیلی خستتون کردم...


نکته ای راجب جواب سوالتون: احتمالا تو نگاه اول وقتی میبینین if و while هردو جلوشون پرانتز هست و توش شرط نوشته میشه و بعد پایینش دستوراتش نوشته میشه اونارو شبیه به هم می بینین ولی نکتش اینجاست که دستورات if یکبار اجرا میشن اما دستورات while تا زمان برقراری شرط تکرار میشن...


ببخشید اگه دقیق و مستقیما جواب سوالتونو ندادم و نوشتم طولانی شد و هم شایدم اینکه چون مطلب گسترده ای بود و نکات زیادیم داشت من بدفشرده باشمش.. موفق باشین!

جواب داده شده در محمدجواد شفی زاده


نه استاد خوب فشرده سازیش کردی اتفاقا چیزای کلیشو یاد گرفتم مرسی بازم ــ ناشناس در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری