جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

تفاوت مفسر interpreter و کامپایلر compiler چیست؟


1
0
1701

(interpreter) مفسر و (compiler) کامپایلر تفاوت چیه؟

هر چقدر داخل سایت گشتم چیزی دسگیرم نشد اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

علمی برنامه-نویسی کامپیوتر
ویرایش شده در 5 سال قبل AVAT
11.1k امتیاز
سوال شده در AVAT
6 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

3

سلام مفسر با کامپایلر تفاوت زیادی داره همانطور که دوست خوبم گفتن

  1. مفسر خط به خط کد‌ها رو اجرا می‌کند ولی کامپایلر در آخر بعد از تمام شدن کد‌ها اجرا می‌شود که در نتیجه سرعت کامپایلر خیلی بالا تر از مفسر است.
  2. در مفسر چون خط به خط کد‌ها اجرا می‌شود اگه مشکلی در کد‌ها باشد سریعا شناسایی می‌شود در حالی که در کامپایلر تشخیص خطا در انتهای کار انجام می‌شود.
  3. زبان مفسر برای اجرا به برنامه مفسر نیاز دارد اما زبان کامپایلر یک بار کامپایل می‌کند و سپس بر روی هر سیستم قابل اجرا است.
  4. مفسر سرعت ترجمه بالاتری نسبت به کامپایلر دارد اما سرعت اجرا برنامه توسط کامپایلر بیشتر از مفسره :)
  5. برنامه ای که توط کامپایلر اجرا می‌شود امنیت بالاتری نسبت به مفسر دارد.
  6. پیاده‌سازی مفسر خیلی ساده‌تر از کامپایلر است.
  7. در کامپایلر کد‌ها به یکباره ترجمه و پس از آن اجرا می‌شود اما در مفسر خط به خط ترجمه و اجرا می‌شود.
  8. در مفسر چون خط به خط کد‌ها اجرا می‌شود از cpu و رم زیادی استفاده می کند در نتیجه سرعت پایین تر میاد. امیدوارم تونسته باشم منظور رو خوب بیان کنم .موفق باشید.
جواب داده شده در سارینا عمادی
537 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


4

تفاوت کامپایلر و مفسر

توضیح تصویر

ببینید یک کامپایلر compiler به نوعی یک «مترجم» است که زبان برنامه نویسی (مثلا زبان های C و C++) را به زبان ماشین تبدیل می کند.

در تضاد با کامپایلر، یک مفسر interpreter یک «برنامه» است که دقیقا یک زبان رو نسبت به زبان سورس تقلید می کنه. یعنی مثلا اگه شما یک کد به زبان پایتون بنویسید، کد شما با هر منطقی که داره به ساختار و سینتکس خود سورس زبان پایتون اجرا میشه و فرایند تبدیل به زبان دیگه ای برای رسیدن به خروجی در این پروسه طی نمیشه. (مثلا زبان های Python، Perl و Matlab)

نکات جالب در مورد کامپایلرها و مفسرها

  1. وقتی یک برنامه کامپایل میشه، دیگه سورس کدش (یعنی سورس همون برنامه) برای اجرای اون برنامه اهمیتی نداره. چون درواقع سورس به زبان ماشین ترجمه شده و برای اجرا از همون استفاده میشه. ولی برای برنامه هایی که با مفسر اجرا میشن، سورس برنامه توی اجرا الزامیه و هر سری از سورس برنامه استفاده میشه.

  2. به طور کلی، برنامه هایی که کامپایلر-محور هستند سریع تر از برنامه هایی که مفسر-محور هستند اجرا میشن.

  3. زبان هایی مثل جاوا، در ابتدا به یک زبان/حالت سطح میانی کامپایل میشن، سپس با مفسر، تفسیر میشن.
جواب داده شده در ساناز رضایی
1366 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری