جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

آیا استفاده از روتر بجای مودم امکان پذیر است؟


1
0
6008

ببخشید من یک مودم روتر tp-link دارم و اون قدیمی شده خواستم یه مودم دیگه بگیرم که امکاناتش بیشتر باشه مثلا ست کردن vpn یا guest mode و اینجور چیزا ولی فقط روتر ها از این جور چیز ها دارن میخواستم ببینم فرق روتر با مودم چیه؟ و این که چجوری باید ازش استفاده کنم؟ آِیا فرقی دارن ؟ مثلا میتونم با روتر به تنهایی به اینترنت مخابرات دسترسی پیدا کنم؟

تکنولوژی روتر کامپیوتر مودم
ویرایش شده در 5 سال قبل Ali Mirzaee
11.1k امتیاز
سوال شده در Ali Mirzaee
6 امتیاز

1
تفاوت روتر و مودم: خب هم روتر و هم مودم هر دوشون برای اهداف مختلفی ساخته شدن. درواقع یک روتر به شما این اجازه رو میده که بتونید باهاش چندین کامپیوتر رو به یک شبکه متصل کنید. ولی برای اتصال اون کامپیوترها به اینترنت، باید روتر رو به مودم متصل کنید. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

«مثلا میتونم با روتر به تنهایی به اینترنت مخابرات دسترسی پیدا کنم؟» این بستگی به روتری داره که میخواید ازش استفاده کنید. بعضی از روترها به صورت داخلی یک مودم هم توشون هست. ولی بدون مودم، نه به اینترنت نمیشه وصل شد. روتر صرفا یک دستگاه هست برای شبکه سازی، این با مفهوم اینترنت متفاوته. اتصال به اینترنت و ارسال و دریافت پکت های اینترنت توسط مودم اتفاق میوفته. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

همونطور که گفتی، برای پیاده سازی امکاناتی مثل vpn یا تعریف وضعیت مهمان guest خب به یک روتر router احتیاج داری؛ هرچند یک سری روش دیگه هم هست که بشه اینا رو پیاده سازی کنی که خب با توجه به هزینه ای که باید برای پیاده سازیشون بشه عموما مقرون به صرفه نیستن. پس تمام چیزی که نیاز داری اینه که بررسی کنی ببینی که چه نیازهایی داری و متناسب با اون چه روتری رو باید انتخاب کنی. همچنین اغلب روتر ها به صورت built-in یک مودم *(بوردی برای تبدیل دیتا به یک چیزی قابل انتقال در بستر وب) توشون تعبیه شده. ــ سجاد شفی زاده در 5 سال قبل

پس آره، اگه یه روتر بخری (روتری که built-in modem داره) باهاش میتونی به راحتی به اینترنت مخابرات متصل بشی و همچنین تمام امکاناتی (مثل vpn) رو که میخوای، پیاده سازی کنی. حالا اینکه چطوری باید این کانفیگ رو انجام بدی و به عبارتی چطوری راه اندازیش کنی که خب هر روتر، یک دفترچه manual داره که تنظیماتشو آموزش داده. اغلب سایت ها هم مثل cisco و mikrotik، یک سری آموزش برای کانفیگ دستگاههاشون ارائه میدن. اگه از برندهای پشتیبانی خوب هم خرید کنی مثلپرونکسو ، کانفیگم میکنن برات. ــ سجاد شفی زاده در 5 سال قبل

ممنون از پاسختون ــ Ali Mirzaee در 5 سال قبل

می تونید یه روتر نام ببرید که مودم هم داشته باشه ــ Ali Mirzaee در 5 سال قبل

بله آقای @سجاد.شفی.زاده.★ ممنون میشم اگر نام دقیق یک روتری که میتونه نیازهای مطرح شده در سوال رو برطرف کنه رو بگید بدرد ما هم میخوره. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

ضمنا آقای میرزایی، وقتی میخواید برای کسی پیامی بفرستید، باید با علامت @ ایشون رو صدا بزنید که براشون نوتیفیکیشن بره و مطلع بشن از پیام شما و بیان بهتون پاسخ بدن. (نحوه صدا زدن افراد در پیام ها در لام تا کام ) ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

چشم، یک پاسخ با توضیحات مورد نیاز براتون می نویسم. (هم برای نویسنده سوال و هم برای شما @سعید.مرادی ) ــ سجاد شفی زاده در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

4 جواب

0

سلام من یک روتر mi دارم میخوام برای جایی اینترنت بگیرم میتونم با این روتر یک جوری هزینه خرید مودم رو کاهش بدم؟

جواب داده شده در Amir Tavakoli
1 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم استفاده از روتر برای بهبود سرعت مودم مبین نت، تاثیری در هزینه ماهیانه هم داره؟؟؟ یعنی اگر الان ۲0 روزه شارژ میکنم اینترنت با روتر ممکن به ۱0 روزه برسه؟؟؟؟

جواب داده شده در Ali DEHDRAN
1 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

بله ولی اگر تنها هدفتون از روتر ، اتصال وی پی ان هست یعنی وی پی ان رو تعریف کنید که بتونید اینترنتی که ازش دریافت میگیرید حاوی وی پی ان باشه ، اصلا پیشنهاد نمیشه چون روتر ها توی پشتیبانی پروتکل ضعیف هستن پیشنهاد می کنم این مورد رو با http://fitnets.net پشتیبانی اینجا مطرح کنید ، با حوصله پاسخگو هستن و راهنمایی می کنن

جواب داده شده در ahmad ebrahim
1 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


2

همانطور که در پیام ها برای شما توضیح داده شده، «روتر» و «مودم» دو دستگاه هستند با کاربری متفاوت.

مودم؛ وسیله ایست که به طور کلی، یک شبکه را به فضای اینترنت متصل میکند و این بستر را ایجاد میکند که بتوان با دنیای وب تبادل اطلاعات (send/receive data) رو انجام داد. از ایام گذشته مودم های dial up مورد استفاده مردم قرار می گرفت (توسط کارت های اینترنت) و امروزه که از تکنولوژی ADSL استفاده می شود (توسط مراجعی همچون مخابرات، شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین و ..).

روتر؛ وسیله ایست که یک شبکه بین دو یا چندین کامپیوتر ایجاد می کند. شبکه به معنی ایجاد یک پل ارتباطی بین دو یا چند کامپیوتر که عموما برای مبادله اطلاعات بین کامپیوترها، موازی سازی پردازش اطلاعات و مانیتور کردن یک فرایند به شبکه سازی روی میاریم. شاید خالی از لطف نباشه که اکثر گیم نت ها و کافی نت ها نیز به منظور ایجاد یکپارچگی بین کامپیوتر ها (عموما برای انجام بازی های رایانه ای) این شبکه سازی رو بین کامپیوترهایشان انجام میدن. شایان ذکره که روتر ها امکاناتی از قبیل ایجاد لایه های امنیتی در شبکه، دادن گزارش از درخواست های کاربران در شبکه، ساختن vpn و .. نیز مهیا می کنن.

مودم-روتر: یک دستگاهی ساخته شده با عنوان مودم-روتر که دقیقا ترکیب دو دستگاه بالاست. یعنی هم میتونه چندین کامپیوتر رو شبکه کنه و هم میتونه به اینترنت متصلشون کنه. برند های مختلفی برای این دستگاه وجود داره. (دی-لینک d-link، تی-پی-لینک tp-link، هوواوی huawei و ...)


در سوال شما، با توجه به نیازی که من از سوال شما متوجه شدم، شما به یک مودم-روتر modem-router ADSL احتیاج داری. ظاهرا شما از مرجع مخابرات هم اینترنت میگیری که خب سازگار ست با مودم روتر های ای دی اس ال!

بسته به هزینه ای که می خوای بکنی و انتظاراتی که داری، باید بگم که در حال حاضر در کمترین حالت پیشنهاد من مودم روتر D-Link DSL-2520U ADSL2 Plus Wired Modem Router و در صورتی که میخوای بیشتر هزینه کنی، پیشنهاد من مودم روتر TP-LINK ADSL2 Plus TD-W8901N Wireless N150 هست. موفق باشی.

جواب داده شده در سجاد شفی زاده <m>★</m>
11.1k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری