جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

آیا امکان استفاده از چندین روتر در یک شبکه وجود دارد؟ و آیا تاثیری در عملکرد شبکه دارد؟


0
0
1253

ببخشید من چند تا سوال در رابطه روتر داشتم :

  1. اینکه آیا میشه روتر را به مودم/روتری که دارم وصل کنم ؟
  2. اگه میشه این کار در سرعت اینترنت تاثیری داره ؟
  3. آیا اگه مودم روترم قدیمی و سرعتش کم باشه روی سرعت روتر تاثیری داره ؟
  4. در رنج قیمت تا 550 تومن چه روتری یا مودمی که هم سرعتش بالا باشه هم امکانات زیادی داشته باشه می تونید پیشنهاد بدید؟
تکنولوژی روتر شبکه-رایانه-ای
ویرایش شده در 5 سال قبل Ali Mirzaee
11.1k امتیاز
سوال شده در Ali Mirzaee
6 امتیاز


یک توضیح مختصر، ببینید یک متخصص شبکه تمام سعی که میکنه این هستش که واسطه ها رو از توی مسیر شبکه حذف کنه، حدالمقدور! پس چه لزومی داره که شما یک روتری که از قبل دارید رو میخواید بزارید سر راه روتر جدیدی که قصد خریدش رو دارید؟ آخه روترهای قدیمی تر هم امکانات کمتری دارند و هم bandwidth محدود تری که خب این باعث میشه تراکنش دیتا در شبکه شما افت عملکرد داشته باشه. من قویا توصیه میکنم که تا اونجایی که راه داره دستگاه های (چه روتر، چه اکسس پوینت، چه سوئیچ و ..) اضافی رو از داخل شبکتون حذف کنید. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

@سعید.مرادی بله درسته، حتی من درجایی شنیده بودم که افرادی که شبکه های کامپیوتری را ارتقاء میبخشن و عملکردشون رو بهتر میکنن، یکی از کارایی که میکنن و همیشه بهش توجه دارن اینه که از حداقل مسیریاب ها (روترها) استفاده کنن. و حتی به ضخامت و اندازه کابل های لن LAN در شبکه هم توجه میکنن، دیگه چه برسه به یک روتر اضافی. پس منم توصیه میکنم اگر شبکتون نیاز الزامی به روتر قدیمیتون نداره، اونو از شبکه حذف کنید. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

2

نکته: با توجه به تجربه ای که من پیدا کردم از فرهنگ وب سایت لام تا کام، سوال هایی که خودشون چندین سوال هستند معمولا یا جواب نمیگیرن، یا رای منفی میگیرن یا توسط مدیران بسته میشن. پس بهتره که یک سوال مشخص بپرسید و قبل از اون هم جستجو کنید و نتایج تحقیقات و تلاش خودتون را نیز ضمیمه سوالتون کنید.

به عنوان پاسخ شما هم؛

  1. بله امکان اتصال روتر فعلی شما به روتری که قصد خرید اون رو دارید وجود داره. ما در دانشگاه حتی 4 تا روتر رو بهم متصل کردیم و یک شبکه وسیع تر با امکانات مورد نیاز ساختیم. اتفاقا شبکه های چند لایه ی این چنینی امکانات مازادی را هم به همراه دارند.

  2. بله خب طبیعتا یک تاثیری در نتوورک داخلی ایجاد می کند. ولی در صورتی که اتصالات و پل های ارتباطی به درستی تنظیم شده باشند، این تغییر در سرعت اینترنت شما بسیار ناچیز بوده و قابل احساس نیست.

  3. مفهوم شبکه، دقیقا مشابه سیستم لوله کشی یک ساختمان هستش. به این معنی که اگر شما با یک لوله قطور (با ظرفیت بالا) آب رو به منزلتون بیارید و در لوله کشی داخلی ساختمان از لوله های نازک (با ظرفیت پایین) استفاده کنی، قدرت آبرسانی کلی به اندازه لوله های نازک و با ظرفیت پایین خواهد بود. پس اگر روتر قدیمی در سر راه شبکه شما قرار گیرد، تمام پهنای باند و درگاه ارتباطی شبکه را محدود میکند. من اطلاع دقیقی از مودم فعلی شما ندارم و نمیتوانم دقیقا میزان افت سرعتی که در شبکه شما ایجاد میکند را بیان کنم، ولی به طور کلی، قدرت و ظرفیت یک شبکه، به اندازه ضعیف ترین عنصر آن شبکه است.

  4. برای معرفی دقیق دستگاه هم خب باید نیازهای دقیقی که از شبکتون انتظار دارید رو مطرح کنید که بشه متناسب با اون پیشنهاد داد، ولی به طور کلی، مبتنی بر رنج قیمتی که فرمودید، باید مودم روتری را که شرکت ما هم از آن استفاده می کند به شما معرفی کنم: مودم روتر ADSL2 Plus، ایسوس N300، مدلDSL-N14U-b1 ؛ یک مودم روتر قوی و بی سیم است که ما در حال حاضر از آن استفاده می کنیم و راضی هستیم.
جواب داده شده در ساناز رضایی
1366 امتیاز


ولی این مودم روتری که فرمودید نه سرعت انتقالش ac هستش و نه محدوده فرکانس 5 گیگاهرتز داره؟ ــ Ali Mirzaee در 5 سال قبل

به عنوان يك نكته، بنده پيشنهادي براي يه مودم روتر خوب ندارم، ولي اينو ميدونم كه N14U-b1 مدل خيلي مرغوبي نيست ــ سعید مرادی در 5 سال قبل
2
@سعید.مرادی از چه نظر مرغوب نیست؟ هر روتری با هر مدلی یک سری مزایا و معایب داره، شما نمیتونید بگید فلان دستگاه کلا مرغوب نیست. طبق نیاز شبکه شما باید یک روتر انتخاب بشه. شاید برای نیازی که شما داشتید این روتر مناسب نبوده که فکر می کنید مرغوب نیست. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

@Ali.Mirzaee این مودم روتر خب از نظر محدوده آنتن دهی از مدل قبلی خودش (که N12 بوده) کلی بهتر شده، و بله سرعت انتقالش هم ac نیست. ولی در حالت n به 300 مگ بر ثانیه میرسه که فکر می کنم واقعا یک شبکه خیلی سریعی رو میسازه. ببینید باید قبل از هرچیزی نیازتون رو مشخص کنید. این مودم روتری که من معرفی کردم پنل خیلی خوب و قوی داره، از مدل های dlink و tplink خیلی امکانات بیشتری داره. ولی خب شاید توی اون مواردی که مد نظر شما هست (مثلا سرعت انتقال ac) بهترین مورد نباشه. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری