جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چگونه خلاق شویم؟


3
2
1274

خلاقیت؛ خلاق بودن؛ خلاق شدن؛ کسب خلاقیت از طرق مختلف!

چیزی که این روزها دغدغه اساسی من شده است. چگونه خلاق باشم؟ ببینید من مدت هاست که حسابداری کار میکنم و ساختار ذهنیم به شدت با اعداد و منطق سارگاز شده و فکر میکنم که از نظر خلاقیت خیلی افت کرده است.

ذوق و سلیقه خلاقیتی ندارم. قبلا داشتم ها ولی الان اطرافیانم چیزهایی میگویند در وصف وضعیتی که واقعا خلاقانه و زیرکانه از نظر من میاد. یک مدت شروع کردم به دیدن طرح ها و دیزاین های گرافیکی در سایت دریبل Dribble. هر طرح خلاقانه ای که میبینم به وجد میام ولی خودم نمیتونم خالق خلاقیت باشم.

توی اینترنت که سرچ کردم همه میگفتن باید به طور مستقیم فکر نکنی باید حواشی و سایر وجه های یک موضوع رو بهش نگاه کنی که خلاق باشی و بتونی خلاقیت به خرج بدی. بعضی ها هم میگن خلاقیت در کلام و رفتار تا حدی به اطلاعات عمومی مرتبط میشه. راستش کلافه شدم و ناامید. فکر میکنم نمیتونم خلاق باشم و من آدم خلاقی نیستم کلا. کسی تمرینی چیزی بلده که چطوری میشه خلاقیت رو در خودمون افزایش بدیم؟

شاید باید تعریف خلاقیت و خلاق بودن رو اولش یاد بگیم که چیه بعد بتونم به سمت بودنش حرکت کنم. نمیدونم گیر کردم واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید.

سایر اخلاق-انسانی خلاقیت
سوال شده در مریم نادري
641 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

2

چگونه خلاق باشيم

برخي از افراد براين باور هستند كه خلاقيت ذاتي است، برخي ديگر باور دارند كه با آموزش و تكنيك هاي مختلف ميتوان خلاق بود. اما در دنيا به صورت علمي ثابت شده است افراد با استفاده از تكنيك ها ميتوانند خلاق باشند.

تكنيك اسكمپر SCAMPER

اين نام از اول ٧ كلمه زير گرفته شده است. هدف از این تکنیک ، جستجو و پيدا كردن راهي براي بهبود است. روش کار به این صورت است که هفت نوع سؤال زير ، در مورد مساله مطرح ميشود تا ایده‌های خلاقانه‌ای پديد آيد.

جايگزين كردن ‏▫️ S: Substitute

  • چیزی را میتوان به جای چیز دیگر به کار برد؟

ترکیب کردن ‏▫️ C:Combine

  • چه چیزی را با چه چیزی میتوان ترکیب کرد؟

انطباق دادن-اقتباس ‏▫️ A:Adopt

  • آيا می توان چیزی را متناسب تر کرد؟

تغییر دادن، تقويت کردن ‏▫️ M:Modify, Magnify

  • آیا می‌توان تغییری در چیزی ایجاد کرد؟

به کار گرفتن در دیگر کاربردها،استفاده های دیگر ‏▫️ P:Put to other uses

  • چه استفاده دیگری می توانیم بکنیم؟

حذف کردن ‏▫️ E:Eliminate

  • چه چیزی را می توان حذف کرد؟

بازسازی و معکوس سازی ‏▫️ R:Reverse،Rearrangement

  • اگر چیزی را معکوس کنیم یا ترتیب آن را تغییر دهیم چه می شود؟
جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


4

ببینید اولین مرحله خلاقیت، اعتماد به نفس است از نظر من. و فکر میکنم که شما اعتماد به نفس ندارید و برای ایجاد خلاقیت در خودتون اول باید اونو در خودتون ایجاد و تقویت کنید. طبق کتابی که من ماه گذشته خوانده بودم، چندین مورد ذکر شده بود برای تقویت خلاقیت (یا همان creativity)

  1. مواد اولیه رو جمع آوری کن: ذهنت رو غرق کن در موضوعی که در دست داری.
  2. مطالب رو خلاصه کن: هرچیزی رو که مطالعه میکنی رو یک خلاصه ازشون به حافظت بسپر و سعی کن ارتباطاتشون رو در بیاری و اون مطالب رو بهم وصل کنی.
  3. پردازش ناخودآگاه: این دقیقا همونجاییه که شما منتظرید تا یک الهامی بهتون بشه و یک حرکتی بزنید، که اغلب در این مرحله عدم تمرکز (و شاید استرس) باعث میشه که این انتظار شما برای دقایق زیادی ادامه پیدا بکنه و چیزی به ذهنتون نرسه. پس سعی کنی همیشه آرامش ذهنی و تمرکزتون رو حفظ کنید. به عنوان یک تمرین، در ساعاتی که مشغول به انجام کاری نیستید، سعی کنید به عقب برگردید و مواردی/خاطره هایی/اتفاقاتی/داستان هایی رو با خودتون مرور کنید.
  4. الهامات ناخودآگاه: زمانی که تمرکز شما به حد کافی باشد، همچنین استرس از شما دور باشد و همچنین تمرین مورد بالا را انجام داده باشید مکررا، خلاقیت به صورت خودناآگاه در الهامات شما وجود خواهد داشت.
  5. واقعیت چهره: نکته مهمی که در خلاقیت وجود دارد، این است که نسبت به سایرین، یک موضوع را از زاویه ی دیگری ببینید. وقتی یک چهره را میبینید، خب یک واقعیتی دارد که به صورت مستقیم برای دیگران نیز هویداست. خلاقیت یک مقداری حواشی آن ظاهر را می طلبد. پس سعی کنید مستقیم و خطی به موضوع های اطرافتان نگاه نکنید، و سعی کنید خودتان یک چهره دیگری برای چهره هایی (موضوعاتی) که با آنها مواجه می شوید طراحی کنید.
جواب داده شده در نازنین  برات پور

2
متن خیلی ثقیلی بود ممنون از شما فکر میکنم ترجمش کردید. اره راستش من خودمم فکر میکنم اول باید اعتمال به نفسم رو زیاد کنم که بتونم خلاقیت داشته باشم. خلاق بودن خودش یک انگیزه ای میخواد که اگه توی یک جمع اعتماد به نفس نداشته باشی و گوشه گیر باشی اون انگیزه اصلا شکل نمیگیره و رفته رفته تواناییت از بین میره. مرسی که یادآوری کردی این موضوع و یعنی اعتماد به نقس رو به خلاقیت وصل کردی. ــ مریم نادري در 5 سال قبل
2
@مریم.نادري خواهش میکنم، خوشحالم که بدردت خورده امیدوارم که هرچی زودتر بتونی همراه با افزایش اعتماد به نفسی که داری خلاقیت و هوش اجتماعی خودت رو هم افزایش بدی ــ نازنین برات پور در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری