جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

نحوه کم حجم کردن فایل ها


0
0
1584

سلام به همه دوستان عزیز ، من امروز یه سایت دانلود بازی دیدم که یک بازی 10 گیگی رو با فشرده سازی به حدود 10مگ رسونده بود و همچین بازی هایی داشت ، وقتی یکیش رو دانلود و نصب کردم دیدم درست بود و مشکلی هم نداشت ، چه طوری فایل هایی به این سنگینی رو اینقدر فشرده میکنن؟

تکنولوژی کامپیوتر
سوال شده در امیرحمزه باقری
441 امتیاز


یکی از مهمترین نکاتی که توی سوال شما وجود داره و بهش اشاره نکردید فرمت هستش. فایهای فشرده ای که حدودا 10 مگ بودن (و بعد از extract تقریبا 10 گیگ شدن)، فرمتشون چی بوده؟ ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

@ساناز.رضایی فرمت exe ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

مطمین هستید؟ چرا که فرمت .exe فرمت اجرایی ویندوز هستش، قاعدتا نباید فشرده سازی شده باشه. در ادامه پسوند دیگری نداره؟ مثلا .exe.gzip ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

@ساناز.رضایی آدرس بدون عنوان این لینک دانلودشه ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

این حجم از فشرده سازی رو راستش من تا به حال ندیده بودم. یک سری ویدیو وجود داره برای فشرده سازی مثلا How to Highly Compress Files using WinRAR | GB to MB ولی خب احتمالا الگوریتم اون کاری که شما دنبالش هستید با این کاری که از طریق winrar داره انجام میده توی ویدیو متفاوته. چون این در بهترین حالت تقریبا نصف میکنه حجم فایل رو، ولی شما به دنبال 1 هزارم کردن فایل هستید. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

بهترین نرم افزار برای کوچک کردن فالهای بسیار بزرگ نرم افزار رایگان ۷-زیپ است که بطور مثال فایل ۴ گیگابایتی را تبدیل به فایل ۱ مگابایتی می کند. این نرم افزار ۳۲بیت و یا ۶۴بیت را می توانید از تارنمای زیر پایین بکشید.

7Zip is one of the most popular open source options for Windows. You can download it for free from 7-zip.org/download.html

جواب داده شده در هوشنگ سیروس
86 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


3

سلام؛ برای کم کردن حجم فایل راه‌های بسیار زیادی وجود داره که خب در ادامه روشی که خودم بلدم رو میگم امیدوارم باعث شه شما هم به جواب سوالتون برسید.

  1. استفاده از نرم افزار winrar: احتمالا شما هم برای فشرده‌سازی فایل‌هاتون از این نرم‌افزار استفاده کردید اما خب خیالتان راحت در مورد فشرده سازی نمی‌خواهم حرفی بزنم:) برای کم کردن حجم فایل کافی است فایل دلخواه خود را اول انتخاب و بر روی آن راست کلیک کنید.(ابتدا حجم فایل خود را نگاه کنید، اگه به مشکل خوردید حتما بپرسید☺) بعد از این مرحله کافی است گزینه add a archive رو انتخاب کنید و گزینه compression method رو بر روی حالت best قرار دهید. حالا وارد قسمت advanced شوید و گزینه compression رو بزنید. یه قسمتی به اسم text compression رو خواهید دید که کافی است آن را روی force بذارید و گزینه prediction order روی 63 و memory to use هم روی 128 بگذارید و بعد زدن دو تا ok ها تفاوت را خواهید دید.
    نکته1:: این اعداد بهترین حالت برای تنظیمات فشرده‌سازی است.

درنتیجه پیشنهاد می‌کنم به‌جای استفاده از نرم‌افزار‌ها و سایتای آنلاین از همین نرم‌افزار کاربردی استفاده کنید.

  1. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل zip-7 یا ALZip که برنامه های خوبی برای فشرده کردن فایل ها است.

  2. استفاده از سایت‌های آنلاین


چند نکته:

  1. اگر فیلمی با دوربین دیجیتال یا برنامه HyperCam ضبط کنید و در آخر با فرمت AVI ذخیره کنید (که کار درستی نیست اما این فرمت قابلیت فشرده‌سازی بالایی دارد) خواهید دید که حجم فایل زیاد خواهد شد که با RAR کردن آن حجم بسیار پایین می‌آید.

    نکته2: اگر خواستید با winrar حجم فایلی رو کم کنید حتما دقت کنید که خوده فایل یا فرمت فشرده نباشد چراکه در این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

    نکته 3: اگر فایلی با winrar فشرده کردید مطمئن باشید محتوای آن تغییر نمی‌کند و بعد از Extract کردن دوباره به حالت قبل باز می‌گردد اما فشرده کردن فایل یا فیلم با نرم‌افزارهای کاهش حجم فیلم که در بستر اینترنت وجود دارد ممکن است برای کاهش حجم کیفیت فیلم را پایین بیاورند و یا فرمت آن را تغییر دهند.

موفق باشید. اگر سوالی بود حتما بپرسید. در آخر نیاز بگم غیر روش اول باقی روش‌ها رو تازه مطالعه کردم و گفتم با شما هم در میان بگذارم☻

ویرایش شده در 5 سال قبل
جواب داده شده در سارینا عمادی
537 امتیاز


خب الان سوال من اینه با کدوم یکی از این روش ها میشه فایل 10 گیگی رو به 10 مگ فشرده کرد؟ ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

@امیرحمزه.باقری بستگی داره اون فایل شما پسوندش چی باشه!!!! ولی همانطور که کفتم اگر پسوند فایلتون AVI باشه و بعد با کمک winrar فشرده کنید میبینید که فایل از حجم زیاد(10 گیگ) به 10 مگ فشرده میشه ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

خب شما میگید این پسوند برای فیلم ، ولی من بازی دانلود کردم که حجمش انقدر بود ، لینک دانلودشم گذاشتم ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

@امیرحمزه.باقری لینک دانلود رو که تو سوالتون ندیدم اما خب تو پیام بعدی نرم افزار معرفی می‌کنم و البته معذرت می‌خوام که از اول متوجه منظورتون نشدم ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

@امیرحمزه.باقری ی برای اینکه یک فایل مثل فایل بازی رو تا 90 درصد یا بیشتر فشرده کنید، نرم‌افزارهای ناشناخته‌ای مثل نرم افزار KGB Archiver وجود دارد که خب در کنار تمام مزایای خوبش نقاط ضعفی هم داره از جمله سرعت پایین که ممکنه اذیتتون کنه اما در کل همون نرم‌افزاری که دنبالش بودید. ( در صورت پیدا نکردن بگید لینک دانلود رو اضافه کنم) ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری