جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

رافضیان چه کسانی هستند


2
0
1174

آیا رافضی به کسانی گفته می شود که سه خلیفه اول را قبول ندارند؟یا به کسانی گفته می شود که فقط امام علی را قبول دارند؟

دینی لاراول
سوال شده در Roghaye.j
11 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

4

رفض یعنی "رَد"
یعنی ما خلافت خلفاء غاصب را رفض کردیم ؛ رد کردیم ?

هردو بار معنایی یکسانی دارند. ما رافضی هستیم‌ چون خلافت ۳ خلیفه غاصب را رَد میکنیم و فقط ولایت ؛ امامت و جانشینی بلافصل حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) را مقبول میدانیم.

ولی رفض در اصل به معنای رد خلافت ۳ خلیفه اول است که غاصب بودند‌.

===========================

?توضیحات تکمیلی درباره معنای رافضی

۱. معنای رافضی در لغت

➰رافضه یا رافضی از ریشه رفض به معنای ترک و رها کردن فرد یا چیزی است.

?لسان العرب/ج 7/ص157.


۲. معنای رافضی نزد اهل سنت

الف) احمد بن حنبل

وأَنْبَأَنَا الخطيب أَبُو الحسين عَنْ أبي حفص بْن شاهين حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيل بْن عَلِيٍّ حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ بْن أَحْمَد بن حنبل قَالَ: سالت أبي عَنِ الرافضي قَالَ: الذي يسب أبا بكر وعمر رَضِيَ اللَّهُ عنهما.

طبقات الحنابلة ج 1 ص 182، اسم المؤلف: محمد بن أبي يعلى أبو الحسين الوفاة: 521 ، دار النشر : دار المعرفة - بيروت ، تحقيق : محمد حامد الفقي

پسر احمد بن حنبل مي‌گويد از پدرم پرسيدم رافضي كيست ؟ گفت كسي كه به ابوبكر و عمر دشنام دهد .

ب) شافعی

ذهبي در « سير اعلام النّبلاء » به نقل از شافعي مى نويسد : « وَ مَنْ قالَ: إِنَّ أَبابَكْرَ وَ عُمَرَ لَيْسا بِإِمامَيْنِ فَهُوَ رافِضِيٌّ » . سير اعلام النبلاء ، ج 10 ، ص 31

« هركس امامت وخلافت ابوبكر و عمر را منكرشود رافضى است . »


۳. معنای رافضی نزد شیعه

همان طور که پیشتر بیان شد ؛

▪️رفض یعنی رد کردن ▪️رافضی یعنی کسی که اهل رد کردن است.

هر مسلمان واقعی باید رافضی باشد ؛ و خیر را قبول و شر را رفض(رد) کند:

❤️لا اله الا الله❤️ شعاری که برای هر مسلمانی آشناست و مایه قوت قلب او می شود؛ ??لا اله : یعنی هیچ اله و خدایی وجود ندارد. یعنی من به همه خدایان کافر هستم و همه را رد میکنم.

??الا الله: بجز الله متعال

لذا اگر فردی پیدا شود که بگوید الله را بعنوان اله و خدا قبول دارم و بقیه خدایان را هم رد نمیکنم ، میگوییم او مسلمان نیست!

✅ شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام ) به علت رد کردن خلفا و پذیرفتن امیرالمومنین بعنوان خلیفه بلافصل و الهی ، رافضی نامیده می شوند.

✅ امام صادق (علیه السلام) طبق روایتی می فرمایند:

« راوی می گوید به نزد امام صادق علیه السلام رفتم و عرض کردم :جانم به قربانتان مردم ما را لقبی داده اند که این امر ما را آزار می دهد، امام فرمود: رافضی؟ گفتم : بله

امام فرمودند: به خدا سوگند آنها شما را به این نام ننامیدند بلكه خداوند شما را به این لقب نامیده است. هفتاد نفر از لشکر فرعون ،فرعون و اعتقاداتش را رفض(رد) نمودند و داخل در دین موسی علیه السلام شدند، و در میان قوم موسی مجتهدتر و دوستدارتر نسبت به هارون،از آنها نبود پس قوم موسی آنها را رافضی نامیدند وخداوند عزوجل به موسی علیه السلام وحی نمودکه این اسم (رافضی) را برایشان در تورات ثابت کن و من آنان را خالص نمودم و ای اسم را هم برایشان خالص و عطا نمودم .»

كافي ج8 ص34 و مستدرك سفينة البحار - ج 4 ص 171 و...?

✅ طبق روایتی از امام باقر عليه السلام سه بار فرمود: من از رافضه ام و رافضه از من است (انا من الرافضة و هو مني قالها ثلاثاً) ?مستدرك سفينة البحار - ج 4 ص 171

حال اگر ما رافضی حقیقی شویم، سعادت دنیا و آخرت را کسب کرده ایم...

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در هادی کوزه کنانی
1652 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری