جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

نحوه توصیف یک نمودار رژیم


4
0
203

تو قسمت رایتینگ آیلتس یا تافل یه نمودار میدن معمولا که نسبت های چیزهای مختلف رو در طول سال های مختلف نشون میده. برای توصیف این نمودار چی بگیم بهتره؟

برای قسمت دوم تسک رایتینگ هم معمولا یه تاپیک دیگه میدن. این رو چه طور توصیه می کنید دربارش بنویسیم؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در ناصر رامین فر
615 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

4

برای صحبت کردن درباره هر چیزی باید ابتدا لغت یا واژگان مربوط به اون زمینه رو بلد باشید. به طور کلی vocabulary یه قسمت سخت اما مهمی تو یادگیری زبان هستش. درباره رژیم شما می تونید به این پست هم مراجعه کنید که درباره چند تا از واژگان مرتبط با رژیم صحبت شده.

یه چند تا هم لغت و collocation این جا ببینید که سطح writing شما رو می تونه خیلی بالا ببره:

Organic food: غذای ارگانیک
dietary supplement: مکمل رژیمی
Obesity: چاقی مفرط
fast food: فست فود
Genetically modified food: غذای لصلاح ژنتیکی شده
malnutrition: سو تغذیه
vegetarian: گیاه خوار

برای توصیف یک نمودار شما با کلمات صعود و نزول و امثال این ها خیلی سر و کار دارید. تو این قسمت تمام این کلمات برای شما گفته میشه:

Rise: صعود
Fall: نزول
Peak: اوج
Reach: رسیدن
To dip: افت ناگهانی کردن
To fluctuate: نوسان داشتن

اینا کلماتی هستن که اکثرشون هم به عنوان اسم می تونن استفاده بشن و هم فعل. شما همین طور می تونید از there + be استفاده کنید برای نشون دادن هر نوع تغییری در هر قسمتی از نمودار.

حالا برای نحوه حرکت نمودار هم شما به صفت هایی نیاز دارید. چند تا صفت رو این جا براتون میگم:

Gradual: تدریجی
moderate: متعادل
sharp: تیز
dramatic: چشمگیر
Slight: جزیی
Steep: تند

این صفت ها رو میتونید قبل از اسم به کار ببرید برای توصیف حرکت نمودار. همین طور می تونید به آخر اون ها هم یک ly اضافه کنید و از اونا به عنوان قید استفاده کنید.

یه نکته دیگه که باید درباره توصیف یک نمودار تو ذهن داشته باشید توصیف درست نمودار از نظر زمانی هستش. برای این کار شما معمولا با زمان های گذشته ، حال کامل و آینده برخورد دارید که از این لینک ها می تونید آموزش های مرتبط رو ببینید.

خواب حالا برای شروع کردن یک متن میتونید با ایده ها و نظرات خودتون راجع به اون موضوع شروع کنید. تو این قسمت شما باید بگید که مشکل چیه و چه طور میشه اون رو درست کرد.

بعد از گفتن ایده های خودتون باید شروع به آوردن دلیل برای نظر خودتون کنید. این کار باعث میشه تا خواننده جذب نوشته شما بشه و دلایلی که میارید نوشته شما رو جذاب تر میکنه چون خواننده میبینه که موضوعی که شما دارید دربارش صحبت می کنید موضوعی هستش که شما خیلی وقته درگیرش هستید و راه کارهاتون هم بر طبق تجربه هستش.

یه مسیله ای که تو قسمت دوم تسک writing میتونه خیلی کمک کنه به شما اینه که بعد از گفتن ایده هاتون می تونید یه جدولی درست کنید از راه کارهاتون. بعد برای هر راه کار یه سری جنبه های مثبت و منفی بگید. این کار خیلی خیلی به نوشته شما نظم میده و در کنار اون کار شما رو برای نوشتن راحت تر می کنه. البته این نوشته تو این جدول جملات خیلی کوتاه هستن و شما در خود متن اصلی رایتینگ می تونید اون ها رو بسط بدید.

یه موضوع دیگه هم درباره ساختار کلی متنتون هست. برای ساختار متنتون باید اول یه پاراگراف بنویسید درباره همون ایده خودتون. بعد تو سه یا چهار پاراگراف بیاید اون ایده رو توضیح بدید و راه کار ها و نکات مثبت و منفی رو بگید. در انتها هم می تونید یه پاراگراف اضافه کنید و نتیجه گیری انجام بدید.

توجه داشته باشید که سعی کنید پاراگراف هاتون بیشتر از 3 یا 4 خط نشه چون اصول متن نویسی همینه. در غیر این صورت چهره نوشته شما رو خراب می کنه. لغات و اصطلاحات عامیانه هم نباید تو یه متن استفاده بشه.

ویرایش شده در 8 ماه قبل
جواب داده شده در Sina Abdollahi
17.3k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری