جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

گرامر و درس اول کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه


5
0
330

passive voice تو گرامر درس اول کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه چی هستش؟ متون و خود گرامر رو بی زحمت توضیح بدید. Tag questions چی هستن؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در بیتا بیگی
663 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

5

این ترجمه متن اول گرامر هستش:

حافظ به عنوان یکی از مشهورترین شاعران فارسی تمام ادوار شناخته می شود. او در زمانی بین سال های 1310 و 1337 بعد از میلاد در شیراز به دنیا آمد. در دوران کودکی اش تحصیلات مذهبی کرد. او را حتفظ نامیده اند چون او قرآن کریم را حفظ کرد. حافظ بیشتر به خاطر نوع خاصی از شاعری به نام غزل در خاطره ها هست. احساسات و اصول اخلاقی در غزل بسیار استفاده می شوند. مجموعه شعرهای او دیوان نام دارد و به زبان های بیشماری از جمله آلمانی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است. حافظ به عنوان الهامی برای بسیاری از شاعران و نویسندگان سراسر دنیا شهرت دارد.

این گرامر درباره جملات مجهول هست که به آن ها passive voice یا passive sentences نیز گفته می شود.

جملات مجهول یا passive sentences جملاتی هستند که در آن ها فاعل جمله یا در جمله حاضر نیست و یا به جای اینکه در اول جمله باشد در وسط و یا انتها جمله به کار میرود و قبل از آن از حرف اضافه by استفاده میشود.

برای این کار ابتدا باید زمان جمله مشخص شود.

در جملات حال ساده یا گذشته ساده فرمت جمله مجهول یا passive sentence باید به صورت زیر باشد:

مفعول + فعل to be + قسمت سوم فعل اصلی

و بقیه جمله. اگر فاعل رو هم خواستیم استفاده کنیم باید قبل از اون یک by بیاریم. اگر حال بود زمان افعال to be حال و اگر گذشته بود زمان افعال to be باید گذشته باشد. چند تا مثال ببینید:

She makes pancakes every morning. = Pancakes are made every morning.
Ali broke the window yesterday. = The window was broken yesterday.
Alexander Fleming discovered penicillin. = Penicillin was discovered by Alexander Fleming.
Scientists find solutions to problems. = Solutions to problems are found by scientists.

برای جملات حال کامل باید فرمت جمله مجهول یا passive sentence به صورت زیر باشه:

مفعول + have/ has + been + قسمت سوم فعل

و بعد ادامه جمله. در ماضی بعید یا past perfect هم فرمت جمله دقیقا به همین صورت هست فقط به جای have و has باید had بنویسیم.

They have fixed the cars. = The cars have been fixed.
Doctors have made a new medicine to cure cancer. = A new medicine has been made by doctors to cure cancer.
He has fixed the biked. = The bike has been fixed by him.
Mike had bought the car. = The car had been bought by him.

برای مجهول کردن جملات دارای زمان آینده ساده و تمامی افعال مدال یا modal verbs هم باید ابتدا مفعول، سپس will یا فعل مدال، سپس فعل be و در آخر قسمت سوم فعل و ادامه جمله آورده شود. ببینید مثال ها رو:

Sarah will complete the project. = The project will be completed by Sarah.
You should teach him the lesson. = The lesson should be taught to him by you.

من الان متن قسمت E صفحه 30 رو براتون با کلمه درست مینویسم:

Many products are developed each year. Light bulb, camera, airplane, and telephone were invented by scientists and inventors. Laptops, smart phones, and tablets were made by lots of work. But not all products are developed by hard work. Some inventions were created by accident or scientists’ mistakes. Penicillin, for instance, was discovered quite accidentally when Alexander Fleming was working on bacteria. Microwave oven also was invented during a scientist’s experiment on energy. More interestingly, some tools and technologies (are not made by scientists at all. Some like dishwashers and computer games were made by ordinary people like workers, housewives and school students.

این از جملات مجهول سا passive sentences بود.

حالا بریم سراغ tag questions. سوالات آخری که در انتها یک جمله میان و شامل فقط دو کلمه یعنی فعل و فاعل هستن رو Tag Question میگن. Tag Question برای دو منظور استفاده میشه: یا مطمئن شدن درباره چیزی که گفتیم و یا نشان دادن به شخص روبرو که شما بر خلاف آن چه که طرف مخالف فکر می کند از جواب مطمئن هستید.

برای انتخاب فعل tag question باید ببینیم جمله با چه فعلی سوالی می شود. همون فعل رو باید در tag question بیاریم به اضافه فاعل. چند تا مثال ببینید:

Mina is happy, isn’t she?
He’s writing an email, isn’t he?
George wasn’t hungry, was he?
The girls were weaving a carpet, weren’t they?
They are going to Hamedan, aren’t they?
His father won’t buy a new car, will he?
The boys have broken the window, haven’t they?
Your sister has passed the exam, hasn’t she?
جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری