جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

نامه رسمی انگلیسی به یکی از اساتید دانشگاه


4
0
123

من چند وقته که دنبال مهاجرت هستم و میخام برای چند جا رزومه بفرستم و سوابق و تحصیلاتم رو بگم. اگر امکانش هست چند تا لغت و اصطلاح رسمی که تو نامه های دانشگاهی به کار میره بهم معرفی کنید بی زحمت.

زبان شناسی اصطلاح انگلیسی ضرب-المثل کلمات واژگان
سوال شده در احمد حسینی
651 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

4

یه نامه براتون مینویسم که توش واژه ها و عبارات مناسبی به کار رفته. امیدوارم بهتون کمک کنه:

Dear Dr. Lee: I don't know if you'll remember me, but I introduced myself to you after your keynote at last week's conference. As I mentioned to you, I have read all of your work and I am a great admirer of your research. Your article in the top journal Language Learning was groundbreaking.
The reason I am contacting you is that I would like to come to your university to study with you. I met some of your students at the conference and they couldn't stop singing your praises as a professor. I don't know if you are accepting any new students for the next year, but if so, I hope you will consider me.
I have included two attachments to this email. I am sending a copy of my CV, and I am also including a research paper I completed earlier this year. I hope that these will give you an idea of my qualifications and experience. Please let me know if you need more information or more samples of my academic work.
It was a pleasure and a privilege to meet you at the conference, and I hope to hear more about your research at a future conference.
Sincerely,
Lucy Hocevar
Dear Dr. Lee

dear که به معنی عزیز هست در اول نامه های اداری به عنوان عبارتی برای احوال پرسی به کار میره. در فارسی ما نامه ها رو با ((سلام خدمت جناب آقای)) و غیره شروع می کنیم اما فرمت نامه های انگلیسی به این صورت هست.

t I introduced myself after your keynote at last week's conference.

keynote یعنی همون سخنرانی.

I am a great admirer of your research.

to admire someone یعنی کسی را تحسین کردن. admirer هم یعنی تحسین گر.

Your article in the top journal Language Learning was groundbreaking.

groundbreaking یعنی بسیار نو و جدید.

I met some of your students at the conference and they couldn't stop singing your praises as a professor.

to sing someone's praises یعنی از کمالات کسی صحبت کردن. وقتی میگیم

I can't stop singing his praises.

تو فارسی دقیقا معادل همون اصطلاح خودمون هست به معنی هر چقدر از خوبی و کمالاتش بگم کم گفتم.

I hope you will consider me.

to consider someone یعنی کسی را در نظر داشتن.

I have included two attachments to this email.

attachment یعنی پیوست نامه.

I am sending (you) a copy of my CV.

CV یعنی رزومه.

I hope that these will give you an idea of my qualifications and experience.

to give someone an idea of something یعنی کسی را با چیزی آشنا ساختن.

qualifications یعنی شایستگی ها.

experience یعنی تجربه.

It was a pleasure and a privilege to meet you at the conference, and I hope to hear more about your research at a future conference.

pleasure یعنی خشنودی.

privilege یعنی مزیت.

Sincerely, Lucy Hocevar

در اینجا sincerely یعنی ارادتمند شما. این کلمه در آخر نامه ها تو انگلیسی به کار میره.

حالا ترجمه کامل این متن رو ببینید:

دکتر لی عزیز:

مطمئن نیستم که بنده رو به خاطر میارید یا خیر اما بنده خودم رو بعد از صحبت های شما در کنفرانس هفته گذشته بهتون معرفی کردم. همون طور که خدمتتون عرض کردم من تمام کارهای شما رو خوندم و یکی از تحسین کننده های بزرگ تحقیقات شما هستم. مطلب شما در نشریه برتر زبان آموزی بسیار جدید بود.

علت این که باهاتون تماس برقرار کردم این هستش که مایلم به دانشگاه شما بیام و در کنار شما تحصیل کنم. من بعضی از دانشجوهای شما رو در کنفرانس دیدم که هر چی از خوبی شما به عنوان یک استاد دانشگاه میگفتن کم بود. نمیدونم شما دانشجو جدیدی میپذیرید یا خیر اما اگر این طور هست امیدوارم من رو در نظر داشته باشید.

من دو پیوست به این نامه اضافه کردم . یک نسخه از رزومه ام رو خدمتتون میفرستم و یک صفحه تحقیقاتی که اوایل امسال کامل کردم رو خدمتتون میفرستم. امیدوارم که این ها ایده ای درباره صلاحیات و تجارب بنده بهتون بدن. لطفا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا نمونه کارهای تحصیلی بیشتر به بنده اطلاع بدید.

ملاقات با شما در کنفرانس باعث خشنودی و افتخاری برای بنده بود و امیدوارم تا تا در کنفرانس آینده بیشتر از شما بشنوم.

ارادتمند شما، لوسی هوسوار

جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری