جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

نحوه تجربه زمان با حضور در طبیعت تغییر می‌کند


7
0
53

سلام. این متن رو بی زحمت برای من به انگلیسی ترجمه می کنید بی زحمت:

نحوه تجربه زمان با حضور در طبیعت تغییر می‌کند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد حضور در طبیعت می‌تواند تفکر عمیق و هدفمند را به دنبال داشته و بدین ترتیب روی نحوه تجربه زمان و تصمیمات مربوط به آینده موثر باشد.

بسیار اتفاق افتاده که در زندگی شلوغ روزمره زمان به سرعت برای ما سپری می شود اما در مواقعی که در دل طبیعت هستیم دقیقا خلاف این موضوع برای ما اتفاق می افتد و زمان به کندی می گذرد. در واقع باید گفت این کندی زمان یک احساس ساده نبوده و به صورت علمی نیز ثابت شده است. تحقیقات محققان نشان می‌دهد طبیعت باعث تنظیم حس ما از زمان خواهد شد.

ترکیب مسائل کاری این احساس را ایجاد می‌کند که زمان کافی برای انجام آنها وجود ندارد. این موضوع با ظهور فناوری های دیجیتالی نیز تشدید شده است. به دلیل اتصال دائم به اینترنت ساعات کاری افزایش یافته و از این طریق تفریحات و اوقات فراغت نیز کاهش پیدا کرده است. تحقیقات اخیر مشکلات مربوط به کمبود زمان می‌تواند در زمان مراجعه به طبیعت برطرف شود. روانشناس ریچارد کوریا از دانشگاه فنلاند معتقد است نحوه تجربه زمان با حضور در طبیعت تغییر یافته و این حس را ایجاد می‌کند که در طول روز زمان زیادی برای انجام کارها داریم.

این روانشناس به مقایسه تجربیات افراد برای انجام کارهای مختلف و وظایف متفاوت در محیط‌های شهری و طبیعی پرداخته است. در این مطالعه مشخص شد افرادی که در محیط شهری احساس عدم وجود زمان کافی را داشتند در هنگام حضور در طبیعت احساس افزایش زمان را گزارش کرده‌اند.

در واقع در اثر حضور در طبیعت تنها حس آنی نسبت به زمان تغییر نکرده بلکه نسبت به آینده نیز دچار تغییراتی خواهیم شد. در طبیعت باعث تغییر تمرکز از لحظه فوری به آینده می‌شود. حضور در طبیعت به افراد کمک می‌کند تا به جای تمرکز روی استرس مربوط به زمان روی اهداف مهم و نیازهای خود در آینده تمرکز کنند.

زبان شناسی انگلیسی پزشکی ترجمه روانشناسی واژگان
سوال شده در یاشار برخی
713 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

7
The way we experience time changes when we are in the nature
Recent researches show that being present in the nature can be followed by a deep and purposeful thinking and therefore, have an effect on the way we experience time and the decisions related to our future.
It has happened to us a lot that time passes very quickly in our busy daily life but when we are in the heart of the nature, the opposite of this happens to us and time passes very slowly. In fact we should say that this slow passing of time is not a simple feeling and is scientifically proven too. The researches by the researchers show that nature adjusts our feelings of the nature.
The combination of the job issues creates this feeling in us that there is not enough time to do them. This issue has been intensified by the advent of digital technologies. Because of the continuous connection to the Internet the working hours have increased and thereby the entertainments have also been reduced. The recent researches on the problems related to the lack of time can be solved by going to the nature. The psychologist Richard Koria in Finland University, believes that the way we experience time changes as we visit the nature and creates this feeling that there is a long time during the day to do our tasks.
This psychologist has compared the experiences by individuals in doing different tasks and their different responsibilities in doing urban and nature responsibilities. It became clear in this study that those who felt the lack of time in the urban environments reported an increased time when being in the nature.
In fact because of being present in nature our immediate sense of nature does not just change but we will also experience some changes about the future. In nature it causes a change in concentration from immediate to future. Being present in the nature helps people instead of concentrating on the stress related to time, we concentrate on the important goals and our future needs.
جواب داده شده در پوریا  کوه زارع
39.2k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری