جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی تسهیل ترافیک دریایی مصوب 1344 شمسی مطابق1965 میلادی سازمان بین المللی دریانوردی


0
0
276
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1373/01/31
تاریخ تایید1373/02/11
تاریخ امضا1373/02/20
تاریخ انتشار1373/03/10
شناسهB70C3AF1-616C-4A5F-A1C9-6E04D3C645C6
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی14340
شماره پرونده4/2020
شماره دوره4
شماره جلد1
شماره صفحه508

‌قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی تسهیل ترافیک دریایی مصوب 1344 شمسی مطابق1965 میلادی سازمان بین‌المللی دریانوردی ‌ماده واحده - به دولت اجازه داده می‌شود به کنوانسیون بین‌المللی تسهیل ترافیک بین‌المللی دریایی - مصوب 1344 شمسی مطابق با 1965‌میلادی - مشتمل بر شانزده ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست ملحق شود و اسناد آن را مبادله نماید.
‌بسمه تعالی [z]‌کنوانسیون تسهیل ترافیک بین‌المللی دریایی ‌دولتهای متعاهد:
‌خواهان تسهیل ترافیک دریایی از طریق ساده کردن و به حداقل رساندن تشریفات، الزامات اسنادی و مقررات ورود، توقف و خروج کشتیهایی که به‌سفرهای بین‌المللی اشتغال دارند، به قرار زیر توافق نمودند.
‌ماده 1 - دولتهای متعاهد ملزم می‌گردند که بر طبق مفاد این کنوانسیون و ضمیمه آن، کلیه اقدامات لازم را برای تسهیل و تسریع ترافیک بین‌الملل‌دریایی و جلوگیری از تأخیرهای بی‌مورد کشتیها و اشخاص و اموال روی کشتی به عمل آورند.
‌ماده 2 - 1 - دولتهای متعاهد ملزم می‌گردند که بر طبق مفاد این کنوانسیون، در تنظیم و اجرای مقررات برای تسهیل ورود، توقف و خروج کشتیها با هم‌همکاری کنند. این نوع مقررات، حتی‌المقدور از لحاظ مطلوبیت نباید کمتر از مقرراتی باشد که در مورد سایر طرق حمل و نقل بین‌المللی اعمال‌می‌شود، با این همه این مقررات می‌تواند با توجه به الزامات خاص متفاوت باشد.
2 - مقررات تسهیل ترافیک بین‌المللی دریایی مقرر در کنوانسیون حاضر و ضمیمه آن در مورد کشتیهای دول ساحلی و غیر ساحلی عضو این‌کنوانسیون به طور یکسان اعمال می‌شود.
3 - مفاد این کنوانسیون در مورد کشتیهای جنگی با کشتیهای تفریحی اعمال نمی‌شود.
‌ماده 3 - دولتهای متعاهد ملزم می‌گردند که به منظور دستیابی به حداکثر یکنواختی قابل اعمال در تشریفات الزامات اسنادی و مقررات در مورد تمامی‌موضوعاتی که چنین یکنواختی در آنها، ترافیک بین‌المللی دریایی را تسهیل و بهبود می‌بخشد و همچنین در به حداقل رساندن هر نوع تغییرات در‌تشریفات، الزامات اسنادی و مقررات که برای مقابله با نیازهای با ماهیت داخلی ضروری است، همکاری نمایند.
‌ماده 4 - برای نیل به اهداف ارائه شده در مواد پیشین این کنوانسیون، دولتهای متعاهد ملزم می‌گردند در مورد مسائل مربوط به تشریفات، الزامات‌اسنادی و مقررات، همچنین اجرای آنها در ترافیک بین‌المللی دریایی با همدیگر یا از طریق سازمان مشاورتی دریایی بین‌الدول سازمان نامیده می‌شود‌همکاری نمایند.* *>>‌پاورقی: بر اساس اصلاحیه کنوانسیون سازمان که در تاریخ 22 می 1982 لازم‌الاجرا گردید نام سازمان به سازمان بین‌المللی دریایی تغییر‌یافت.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی