جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا


0
0
216
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1380/01/29
تاریخ تایید1380/02/05
تاریخ امضا1380/02/19
تاریخ انتشار1380/02/29
شناسهE67D19ED-95A1-4827-B96D-2ECB76D55DF8
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی16374
شماره پرونده1724
شماره دوره6
شماره جلد1

‌قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک‌سوسیالیستی سریلانکا ‌ماده واحده - موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی‌سریلانکا، مشتمل بر یک مقدمه و دوازده ماده که در تاریخ 1379.5.3 در تهران به امضاء رسیده است، به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن‌داده می‌شود.

‌بسم‌الله الرحمن الرحیم [z]‌موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا ‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا که از این پس «‌طرفین متعاهد» نام برده خواهند شد، با تمایل به‌تحکیم مبانی دوستی بین دو ملت و نیز گسترش مناسبات فی‌مابین جهت همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی تصمیم به انعقاد این موافقتنامه به‌شرح ذیل گرفتند:

‌ماده 1 - طرفین متعاهد همکاری مشترک در زمینه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و سایر امور مربوط را تشویق می‌کنند. بدین منظور اقدامات زیر را‌براساس قوانین و مقررات جاری به عمل خواهند آورد:
‌الف - برگزاری نمایشگاههای مختلف از جمله کتاب و آثار علمی، فرهنگی، هنری، سنتی به منظور آشنا ساختن طرف دیگر با فرهنگ و تمدن خویش.
ب - مبادله هیأتهای فرهنگی، هنری، استادان، محققان، کارشناسان و هنرمندان در زمینه‌های مورد علاقه و فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت مسافرت‌آنان.
پ - برگزاری هفته‌های فرهنگی و فیلم و جلسات سخنرانی.
ت - مبادله کتب، نشریات، عکس، اسلاید، نوار، فیلم، میکروفیلم و کارشناسان در زمینه‌های آموزشی، تاریخی، فرهنگی و هنری.
ث - همکاری بین کتابخانه‌های ملی و مراکز اسناد دو کشور.
ج - گنجاندن مطالب و اطلاعات مفید و صحیح از تاریخ، فرهنگ و جغرافیای کشورهای یکدیگر در کتابهای درسی خود.

‌ماده 2 - طرفین متعاهد همکاری بین دانشگاهها، مؤسسات آموزشی، علمی، فرهنگی و بهداشتی دو کشور را در محدوده قوانین و مقررات داخلی خود‌تشویق خواهند کرد.

‌ماده 3 - طرفین متعاهد یکدیگر را از تشکیل گردهمائیها، مجامع، نمایشگاهها، همایشها، مسابقات و جشنواره‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی‌و هنری که در سطوح ملی و بین‌المللی در کشورشان برگزار می‌گردد آگاه و ضمن دعوت از طرف مقابل تسهیلات لازم را جهت شرکت نمایندگان کشور‌دیگر فراهم خواهند ساخت.

‌ماده 4 - طرفین متعاهد در حدود امکانات خود رتبه‌های تحصیلی در رشته‌های مورد علاقه را در اختیار طرف دیگر قرار خواهند داد و برای تعیین‌ارزش گواهینامه‌های تحصیلی و درجات علمی که از طرف دانشگاهها و آموزشگاههای یکدیگر اعطا می‌شود اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

‌ماده 5 - طرفین متعاهد همکاری بین سازمانهای ورزشی خود را از طریق تبادل تیمها و هیأتهای ورزشی و همچنین اطلاعات و آخرین تحقیقات علمی‌و ورزشی تشویق خواهند کرد.

‌ماده 6 - طرفین متعاهد جهانگردی بین دو کشور را که وسیله مؤثری برای ارتقای تفاهم متقابل بین دو کشور است، تشویق خواهند کرد.

‌ماده 7 - طرفین متعاهد ضمن رعایت شؤونات ملی و مذهبی کشور مقابل در رسانه‌های گروهی خویش براساس قوانین و مقررات همکاریهای فنی و‌حرفه‌ای بین خبرگزاریها و سازمانهای رادیوئی و تلویزیونی، مطبوعاتی و انتشاراتی یکدیگر را تشویق و تسهیلات لازم را به منظور مبادله اخبار،‌اطلاعات، تجربیات و اعزام خبرنگار و کارشناس معمول خواهند داشت.

‌ماده 8 - طرفین متعاهد ضمن شرکت در جشنواره‌های فیلم یکدیگر تسهیلات لازم را در زمینه تولید مشترک فیلم، استفاده از تأسیسات و تسهیلات‌موجود در دو کشور در رابطه با امور فیلمسازی و نیز برای عرضه تجاری و نمایش فیلمهای سینمائی یکدیگر براساس قوانین و مقررات جاری فراهم‌خواهند ساخت.

‌ماده 9 - طرفین متعاهد تأسیس مراکز فرهنگی در کشورهای یکدیگر و تبادل هیأتهای فرهنگی را به منظور ارتقای سطح همکاریهای فرهنگی در‌چارچوب موافقتنامه فی‌مابین تسهیل خواهند کرد.

‌ماده 10 - طرفین متعاهد با تشکیل کمیسیون مشترکی جهت تبادل نظر در خصوص مسائل برخاسته از به‌کارگیری و چگونگی اجرای این موافقتنامه و‌فراهم ساختن کلیه تمهیدات لازم به منظور نیل به اهداف آن موافقت می‌کنند.
‌این کمیسیون مشترک در موقع مقتضی با موافقت طرفین به صورت متناوب در ایران و سریلانکا تشکیل جلسه خواهد داد و در صورت لزوم نسبت به‌تشکیل گروههای کاری اقدام می‌نماید.

‌ماده 11 - طرفین متعاهد موافقتنامه حاضر را طبق قوانین خود به‌تصویب می‌رسانند و این موافقتنامه از تاریخ آخرین اعلامیه رسمی دو طرف مبنی بر‌تصویب آن لازم‌الاجراء می‌گردد.
‌موافقتنامه حاضر پس از لازم‌الاجراء شدن برای مدت پنج سال معتبر می‌باشد و در پایان این مدت خود به خود برای دوره‌های یکساله دیگر تمدید‌خواهد شد مگر این‌که یکی از طرفین شش ماه قبل از انقضای مدت مزبور کتباً تمایل خود را جهت تجدیدنظر در مفاد و یا فسخ آن اعلام نماید.

‌ماده 12 - فسخ موافقتنامه حاضر تأثیری بر اعتبار و مدت هرگونه توافق، قرارداد و فعالیتهائی که براساس این موافقتنامه به عمل آمده باشد، نخواهد‌داشت.

‌بنا به مراتب امضاء کنندگان زیر با اختیار تام از دولتهای متبوع خویش این موافقتنامه را امضاء کردند.

‌این موافقتنامه در شهر تهران در تاریخ سوم مرداد ماه سال یکهزار و سیصد و هفتاد و نه هجری شمسی مطابق با بیست و چهارم جولای سال دوهزار‌میلادی در دو نسخه به زبانهای فارسی، سینهالی و انگلیسی امضاء گردید که کلیه متون از اعتبار یکسان برخوردار می‌باشند. در صورت بروز اختلاف‌نظر در تفسیر آن، متن انگلیسی ملاک عمل خواهد بود.

‌از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ‌از طرف دولت جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا ‌قانون فوق م
شتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه شامل مقدمه و دوازده ماده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و نهم فروردین ماه‌یکهزار و سیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1380.2.5 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی