جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

آیین نامه کیفر متخلفین از قوانین و آیین نامه های سرشماری


0
0
365
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1318/11/23
شناسهDF2422E5-1C1D-4758-A3C6-9899B38C72CF
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی3319
شماره چاپ1
شماره دوره12
شماره جلد1
شماره صفحه581

‌آیین‌نامه کیفر متخلفین از قوانین و آیین‌نامه‌های سرشماری ‌ماده 1 - اشخاص مذکور در این ماده متخلف از قوانین و آیین‌نامه‌های سرشماری شناخته شده به زندان از یک تا هفت روز و غرامت از 5 تا 50 ریال و یا‌یکی از این دو کیفر محکوم می‌شوند:
‌الف - کسانی که در موقع سرشماری وظائف مربوط را انجام نداده و یا از دادن پاسخ مطابق واقع به پرسشهای مندرج در برگها به مأمور سرشمار‌خودداری نمایند.
ب - رییس یا بزرگتر خانه که به مأمور سرشمار اطلاع ندهد اشخاصی که تحت سرپرستی او زندگی می‌نمایند از انجام مقررات سرشماری و یا پاسخ به‌پرسشها خودداری نموده‌اند.
ج - کدخدای دهی که اطلاع پیدا نماید یکی از ساکنین آن ده وظائف خود را در مورد سرشماری انجام نداده و مراتب را به مأمورین سرشمار گزارش‌ننماید.
‌د - کسانی که روز تعطیل معین سرشماری بدون رعایت مقررات از مسکن خود خارج گردند.
ه - کارمندان ادارات و شهرداریها و بنگاه‌های کشوری و استادان - دانشیاران - دبیران - آموزگاران - دانشجویان - دانش‌آموزان دبیرستانها و دانشکده‌ها‌و همچنین کارکنان بنگاه‌های غیر دولتی و هر فرد دیگری که متصدی اجرای امر سرشماری شده و وظایف محوله را انجام ندهد.
‌ماده 2 - اشخاص مذکور در این ماده در صورت تخلف از قوانین و آیین‌نامه‌های سرشماری به زندان از هشت روز تا 15 روز و از 51 ریال تا 200 ریال و‌یا به یکی از این دو کیفر محکوم می‌شوند:
‌الف - هر کس به واسطه اقدامات خود در اجرای کارهای سرشماری ایجاد اشکال نماید.
ب - کسانی که برای فرار از انجام قوانین و آیین‌نامه‌های سرشماری به هر نوع و عنوانی از نظر مأمور سرشماری خود را غایب سازند.
ج - مأمورین سرشماری که علاوه بر پرسشهای مقرر در برگهای مربوطه پرسشهای دیگری از افراد نموده یا از وظائف مقرر در آیین‌نامه تجاوز نمایند.
‌د - کدخدا و دهبان هر ده که نسبت به توزیع و تنظیم و تکمیل برگهای سرشماری و پرسشنامه‌ها با مأمور سرشماری همراهی نکند.
ه - کسانی که پیش از پایان سرشماری در هر منطقه علائم سرشماری و شماره اماکن را پاک و یا لوحه نام کوچه و خیابانها را از بین ببرند.
‌و - کسانی که ارقام و نمودارهای سرشماری را قبل از آگهی رسمی و بدون اجازه مقامات صلاحیتدار اشاعه دهند و یا اینکه پیش و یا بعد از آگهی رسمی‌اطلاعات برخلاف واقع منتشر نمایند مگر آنکه عمل آنها مشمول مواد دیگری از قانون کیفر گردد.
‌ز - کسانی که پس از پایان سرشماری کشور و گذشتن مهلتی که اداره کل آمار و ثبت احوال آگهی خواهند داد طبق آگهی عمل ننموده و شناسنامه آنها‌نشانه سرشماری نداشته باشد.
ح - کسانی که برای انجام خدمات عمومی در روز سرشماری تعیین شده مانند پزشک - داروفروش - و امثال آنها و وظائف محوله را طبق دستور انجام‌ندهند.
ط - کسانی که پروانه‌های فردی را که مقامات مربوطه برای خروج از مساکن صادر می‌نمایند به دیگری انتقال دهند یا قبول انتقال نمایند.
‌ماده 3 - کارمندان اداره‌ها و بنگاه‌های کشوری و مأمورین شهرداری که متصدی اجرای امر سرشماری بوده و یا در روز سرشماری برای انجام یکی از‌خدمات عمومی مأمور می‌شوند در صورت تخلف از اجرای وظائف محوله با نظر وزارت‌خانه یا اداره مربوطه به دادگاه اداری نیز جلب و به یکی از‌کیفرهای مقرر در بند 1 یا 2 یا 3 یا 4 ماده 38 قانون استخدام کشوری خواهند رسید.
‌ماده 4 - هر گاه عمل مأمورین سرشمار اعم از کارمندان دولتی یا غیر آن بر حسب قوانین دیگر مستوجب کیفر شدیدتری باشند به آن کیفر خواهند رسید.
‌آیین‌نامه کیفر متخلفین از قوانین و آیین‌نامه‌های سرشماری که مشتمل بر چهار ماده است به شرح بالا در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه یک هزار و سیصد‌و هیجده به تصویب کمیسیونهای کشور و دادگستری مجلس شورای ملی رسیده و به موجب ماده پنجم قانون سرشماری مصوب 10 خرداد ماه 1318‌قابل اجراست.
‌رییس مجلس شورای ملی - حسن اسفندیاری


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری