جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
نشست حضوری با سیدمحمد عرشیانفر (ظرفیت محدود ) لینک ثبت نام

تفسیر قانونی مجلس شورای اسلامی پیرامون قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان مصوب 1360،3،1.


0
0
359
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1361/01/24
شناسه9225D91B-AD83-4592-A9FE-F36B9F4C604B
وضعیتمنسوخ نشده
شماره چاپدوم
شماره دورهاول
شماره صفحه203

تفسیر قانونی مجلس شورای اسلامی پیرامون قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان مصوب 1360،3،1.
سؤال 1 ـ با توجه به تبصره ماده 6 قانون مذکور که مدت سه سال خدمت خارج از مرکز جهت زنان پزشک و دندانپزشک و داروساز و صاحبان حرف وابسته پزشکی تعیین نموده است استعلام می‌گردد که آیا با رعایت تنفیذ قانون خدمت نیروی انسانی بهداشتی و درمانی کشور مصوب 1358،9،24شورای انقلاب در قانون فوق‌الذکر مشمولین اناث فارغ‌التحصیل بعد از 1360،3،4شوهردار آیا بایستی یک سال از مدت سه سال مذکور طبق قانون مصوب 1358،9،24برای وزارت بهداری خدمت کرده و 2 سال باقیمانده را براساس قانون 1360،3،4در مناطق مجاز در بخش دولتی و یا خصوصی خدمت نمایند و یا آنکه تمامی مدت 3 سال را منحصراً در استخدام وزارت بهداری بوده باشند و یا تمامی سه سال را به عنوان خدمت خارج از مرکز در بخش خصوصی و عمومی ولی فقط در مناطق مجاز اشتغال داشته باشند یا اصولاً معاف از خدمت نیروی انسانی (موضوع خدمت 3 ساله) و خدمت خارج از مرکز (2 یا 3 سال) میباشند؟ نظر کمیسیون ـ (با توجه به تبصره 2 لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی،‌ زنان شوهردار از شمول آن معاف می‌باشند. بنابراین خارج از مرکز زنان شوهردار 3 سال میباشد که میتوانند در مناطق مجاز در بخش خصوصی و یا عمومی کار کنند و در مورد زنان شوهرداری که همسرانشان راضی به انجام خدمت آنان در نقاط مجاز نیستند، انجام خدمت مزبور منوط به تشخیص احتیاج به خدمت آنها از طرف وزارت بهداری است.
سؤال 2 ـ با توجه به قانون 1358،9،24و قانون 1360،3،3آیا مشمولینی که در حالت انجام خدمت وظیفه میباشند می‌توانند در مطب و یا مؤسسات درمانی خصوصی در ساعات غیراداری و در نقاط مجاز خدمت کنند یا خیر؟ نظر کمیسیون ـ (مشمولینی که خدمت وظیفه را انجام می‌دهند در ساعات غیر اداری در نقاط مجاز می‌توانند در مطب یا مؤسسات درمانی خصوصی خدمت کنند مشروط به اینکه بهداری نتوانند ساعات آزاد آنها را خرید خدمت نماید).
سؤال 3 ـ با توجه به قانون 1358،9،24آیا پرسنل دائمی ارتش در طول سه سال اول خدمت پس از فراغت از تحصیل دانشکده‌های مربوطه (پزشکی، داروسازی و غیره) میتوانند در مطب و یا مؤسسات درمانی خصوصی ولی در نقاط مجاز خدمت کنند یا خیر؟ نظر کمسیون ـ (بلی، در نقاط مجاز میتوانند).
سؤال 4 ـ پزشکان و مشمولین متخصصی که سابقه خدمات پزشکی در 1358،9،24بیش‌تر از 3 سال دارند ولی تاریخ فراغت از تحصیل آخرین درجه تخصص نامبردگان پس از 1360،3،4میباشد ولی فاقد پروانه دائم هستند چه حالتی را خواهند داشت؟ زیرا اولاً نامبردگان چون پروانه دائم ندارند مشمول قانون 1360،3،4میباشند ولی از طرفی به علت وجود خدمات پزشکی بیش از 3 سال طبق تبصره ماده 8 همان قانون از شمول قانون 3 ساله مصوب 1358،9،24معاف میباشند. آیا نامبردگان با وجود چنین معافیتی می‌توانند اخذ پروانه دائم نموده تا مآلا از خدمت موضوع قانون 1360،3،4معاف گردند یا خیر؟ نظر کمیسیون ـ (بایستی دو سال بقیه خارج از مرکز را انجام دهد، مشروط به اینکه مدت خدمت قبلی وی در مناطق مجاز بوده باشد).
تفسیر قانونی فوق در جلسات سی‌ام دیماه 1360 و بیست و چهارم فروردین ماه 1361 مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای محترم نگهبان تأیید نموده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی