جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
نشست حضوری با سیدمحمد عرشیانفر (ظرفیت محدود ) لینک ثبت نام

تفسیر قانونی مجلس شورای اسلامی راجع به قانون خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی مصوب 1358،9،14و قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان مصوب 1360،3،4


0
0
239
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1361/01/24
شناسهE297987E-94C2-4B1E-BDF6-41E853F9C0DA
وضعیتمنسوخ شده
شماره چاپدوم
شماره دورهاول
شماره صفحه204

تفسیر قانونی مجلس شورای اسلامی راجع به قانون خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی مصوب 1358،9،14و قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان مصوب 1360،3،4 الف ـ در موضوع قانون خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی مصوب 1358،9،24 1 ـ مشمولان اناث که در زمان تصویب قانون شوهر نداشته‌اند و بعداً شوهر اختیار نموده‌اند آیا شمول معافیت موضوع تبصره 2 ماده 1 قانون هستند یا خیر؟ و بایستی مدت موضوع قانون را خدمت نمایند.
(مشمولان اناث که بعداً‌ شوهر اختیار می‌نمایند، از زمان داشتن شوهر مشمول معافیت موضوع تبصره 2 ماده 1 قانون هستند).
2 ـ با وجود ماده 8 قانون وظیفه عمومی کسانی که دوره آموزشگاهها یا دانشکده‌های افسری را طی کرده‌اند و 2 سال هم در شهرهای مجاز خدمت نموده‌اند و این مدت جزو خدمت زیر پرچم آنان تلقی شده است، آیا باید یکسال باقیمانده را در شهرهای مجاز خدمت کنند یا 3 سال را.
(کسانیکه دوره آموزشگاهها یا دانشکده‌های افسری را طی کرده‌اند و این مدت جزو خدمت زیر پرچم آنها محسوب شده است باید یکسال باقیمانده را در شهرهای مجاز خدمت کنند، به استثنای کادر ثابت ارتش).
3 ـ با توجه به این‌که خدمات پزشکی در شهرستان‌های مجاز به مدت 3 سال قبل از 1358،9،24 مشمول معافیت از خدمت 3 سال طبق تبصره ماده 8 قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان خواهد بود آیا خدمت زیر پرچم انجام شده در شهرهای واجد دانشگاه نیز مشول مدت مذکور خواهد بود؟ و همچنین مدت خدمت در پادگان‌های ارتشی در شهرهای دانشگاهی که خدمت پزشکی هم بعضاً همراه داشته است، جزو این خدمات پزشکی تلقی می‌شود یا خیر؟ و اصولاً آیا تمامی مدت خدمت در این مورد مشمول تبصره ماده 8 قانون اخیر‌الذکر خواهد بود یا فقط مدتی که خدمت پزشکی در شهرهای مجاز غیردانشگاهی انجام شده است؟ (با توجه به ماده 2 قانون مصوبه شورای انقلاب مدت 2 سال خدمت زیر پرچم از جمع 3 سال خدمت مذکور کسر می‌شود).
4 ـ در مورد افسران و پرسنل کادر نیروهای مسلح که مشمول قانون انجام خدمت 3 ساله نیز می‌باشند، و بعضاً بعلت نیاز نیروهای مزبور در شهرهای واجد دانشگاه شاغل می‌گردند، چه راهنمائی در این مورد وجود دارد، آیا نیروها موظف به اجرای این قانونند و یا می‌توان شهرهای مذکور را مشمول نیازهای دستگاه‌های دولتی دانست و اجازه خدمت در مراکز مورد نیاز نیروها را ولو در شهرهای دانشگاهی داد؟ (افسران و پرسنل کادر نیروهای مسلح با توجه به نیاز ارتش در مناطق نیازمند انجام وظیفه می‌نمایند).
5 ـ آیا کسانی که تا قبل از تاریخ 1358،9،24خدمات پزشکی خود را به مدت کمتر از 3 سال انجام داده‌اند، طبق تبصره ماده 8 قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان باید کسری مدت تا 3 سال را انجام دهند یا مجدداً می‌بایستی کل 3 سال خدمت را انجام دهند؟ (با توجه به ماده 2 لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی، می‌بایستی کل سه ساله خدمت را با کسر مدت خدمت زیر پرچم انجام دهند).
6 ـ آیا خدمت در بیمارستان و درمانگاههای خارج از کشور هلال احمر را می‌توان جزو خدمت در نقاط محروم و نیازمند تلقی نمود یا خیر؟ (طبق تشخیص وزیر بهداری پذیرفته خواهد شد).
ب ـ در موضوع قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان.
7 ـ آیا خدمت 3 ساله موضوع تبصره ماده 6 قانون مصوب 1360،3،4در ارتباط با طبقه نسوان بطور عام بوده یا بانوان شوهردار از آن مستثنی هستند؟ (با توجه به تبصره 2 لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی زنان شوهردار از شمول آن معاف می‌باشند. بنابراین خارج از مرکز زنان شوهردار 3 سال میباشد که می‌توانند در مناطق مجاز در بخش خصوصی و یا عمومی کار کنند و در مورد زنان شوهرداری که همسرانشان راضی به انجام خدمت آنان در نقاط مجاز نیستند، انجام خدمت مزبور منوط به تشخیص احتیاج به خدمت آنها از طرف وزارت بهداری است).
تفسیر قانونی فوق در جلسات سی‌ام دیماه 1360 و بیست و چهارم فروردین ماه 1361 مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی