جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تأسیس بنگاه اصلاح و تهیه بذر چغندر قند


0
0
199
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1334/04/06
تاریخ انتشار1334/04/25
شناسه215B509B-C36D-4A81-9DA8-1B54A49A4274
ماده9
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی3040
شماره پرونده1/521
شماره چاپ1
شماره دوره18
شماره جلد3
شماره صفحه1481

‌قانون تأسیس بنگاه اصلاح و تهیه بذر چغندر قند ‌ماده 1 - به منظور تهیه بذر چغندر قند و اصلاح و ازدیاد و خرید و فروش و صدور آن بنگاهی به نام بنگاه اصلاح و تهیه بذر چغندر قند تحت نظر‌وزارت کشاورزی تأسیس می‌شود که طبق اصول بازرگانی عمل می‌کند.
‌ماده 2 - تولید و اصلاح بذر چغندر قند و خرید و فروش و صدور آن و همچنین خرید بذر چغندر قند در صورت لزوم از خارجه در انحصار بنگاه‌مزبور خواهد بود.
‌ماده 3 - زراعت انواع چغندر اعم از علوفه یا لبویی و چغندر قند کارخانه به فاصله شش کیلومتر از حد مزارع چغندر قندی که به منظور تهیه بذر‌چغندر قند کشت می‌شود ممنوع است.
‌ماده 4 - در صورتی که اشخاص یا مؤسسات به خرید یا فروش بذر چغندر قند در داخله مبادرت و یا بذر چغندر قند از خارجه وارد نمایند عین بذر‌به نفع بنگاه ضبط و معدوم می‌گردد.
‌ماده 5 - در مورد اشخاصی که مبادرت به کشت چغندر اعم از علوفه - لبویی و چغندر قند کارخانه در فاصله مقرر در ماده 3 این قانون نمایند‌زراعت آنان به وسیله بنگاه معدوم خواهد شد.
‌ماده 6 - بذرگیری چغندر قند در تمام مناطق کشور بدون اجازه بنگاه ممنوع است و چنانچه محصول برداشت شده باشد عین جنس به نفع بنگاه‌ضبط خواهد شد.
‌ماده 7 - هر گاه به غیر از حوزه‌هایی که فعلاً اختصاص به بذرگیری چغندر قند دارد و مشمول ماده 3 این قانون هستند بخشهای دیگری نیز به این امر‌اختصاص داده شود وزارت کشاورزی موظف است یک سال قبل از شروع به کار به وسیله آگهی مراتب را به اطلاع کشاورزان و مالکین آن بخش برساند.
‌ماده 8 - آیین‌نامه اجرای این قانون با پیشنهاد وزارت کشاورزی و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.
‌ماده 9 - وزارت کشاورزی مأمور اجرای این قانون می‌باشد.
‌چون به موجب قانون تمدید مدت قانون الغاء کلیه لوایح مصوب آقای دکتر مصدق ناشیه از اختیارات لوایحی که ظرف مدت معینه در قانون به تصویب‌کمیسیونهای مشترک برسد تا تصویب نهایی مجلسین قابل اجرا خواهد بود. بنا بر این لایحه قانونی راجع به تأسیس بنگاه اصلاح و تهیه بذر چغندر قند‌که در تاریخ ششم تیر ماه یک هزار و سیصد و سی و چهار به تصویب کمیسیونهای مشترک مجلسین رسیده موقتاً قابل اجراء می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت رییس مجلس سنا - سید حسن تقی‌زاده


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی