جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

وظيفه ما در مقابل ولي فقطه چيست؟


0
0
6307

دوستان سوالي كه من دارم اين كه يك فرد در يك جامعه اسلامي چه وظيفه اي در برابر ولي فقيهش داره؟ حالا نكته مهم سوال اينجاست كه اگه از وضع اون جامعه راضي نباشه چي؟ در اون صورت باز هم وظيفه اي داره؟

مثلا اگه تو بك جمعي وارد بشيم و ببينيم كه دارن از ولي فقيه جامعه بد ميگن و با توجه به شنيدن موضوع ببينيم كه واقعا در حق اون كسي كه داره از ولي فقيه بد ميگه ظلم شده و حق داره بنده خدا، ايا هنوز ما بايد باهاش مخالفت كنيم و نظاريم بد بگه؟ يا با همراهي اون بهش ارامش بديم و احساس همدلي خودمون رو بهش برسونيم؟

توي جامعه ما ايران كه جناب اقاي سيد علي خامنه اي در حال حاضر ولي فقيه هستن خب اختلاص هاي خيلي سنگيني ميشه و بهتر بگم كه تضاد طبقاتي خيلي زياد شده و يك سري افراد از خوشي نالانن و يك سري ديگه نون شب ندارن بخورن واقعا ندارن. ايا پاسخ گوي اين مشكلات ولي فقيه هست توي يك جامعه؟ يا اصن وظيفه ايشون نيست؟

واقعيتش من خدا رو شكر خودم دستم به دهنم ميرسه و كسب و كار خودم و دارم و خيلي با اين مسائل كاري ندارم ولي ميخوام بدونم بلحاظ شرعي، ديني و اجتماعي ما دقيقا چه وظايفي در برابر ولي فقيهمون چيه و توي جامعه جزو وظايفمونه كه ازش دفاع كنيم؟ حتي در حد صحبت؟ مرسي

اجتماعی ولایت-فقیه
سوال شده در سعید غلامی
860 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

بله سوال خیلی ها امروزه اینه که مسبب اصلی کیه؟ وظیفه رهبر چیه؟ و...

اما اینکه فرمودید اختلاس های زیادی میشه یا تضاد طبقاتی زیاد تر شده است...

حرف صحیحی نیست،چون درسته که فساد هست بنده منکر این ها نیستم.یا اختلاس میشه .خب برخورد هم میشه...مثلا چندین هزار میلیارد اختلاس میشه.این خبر به طور گسترده نشر میشود...اما وقتی این اموال برمیگردد یا با خود مفسد برخورد میشود ما این اخبار را منعکس نمی‌کنیم...

طبق یک نظر سنجی معتبر که در اخیرا منتشر شده حس وجود فساد در ایران از خود فساد بیشتر است...

به یک مورد اشاره میکنم...

?در دنیا شاخصی به نام FSI وجود دارد که مربوط به سنجش فساد سیستماتیک می باشد و کشورهای جهان را بر اساس برخی ملاک های مالی رتبه بندی می کند، ملاک هایی از جمله ثبت مالکیت، شفافیت حقوقی، یکپارچگی مالیات و مقررات مالی، استانداردهای بین المللی و مالی.

?فساد سیستماتیک به معنای فسادی است که زمینه های بروز آن بصورت حساب شده توسط حکومت یک کشور فراهم شده باشد؛ مثلا ایجاد زمینه برای فرار مالیاتی و مواردی از این دست...

?اخیرا گروه «تکس جاستیس نتورک» بر اساس ملاک های فوق اقدام به سنجش کشور ها کرده که در این گزارش نمره پنهان کاری حکومت ها مشخص شده است.

?طبق این گزارش، سوئیس فاسدترین کشور جهان معرفی شده چرا که با وضع قوانین خاص در کشورش، شفافیت مالی را کاملا محدود کرده و به همین دلیل پناهگاه بسیاری از متخلفان مالی جهانی شده که پول های خود را به این کشور منتقل می کنند تا غیرقابل رصد باشد و دست نهاد های حکومتی کشورشان به آن نرسد.

?در این رتبه بندی آمریکا و جزایر کیمن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

?و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این لیست که نام ۱۱۲ کشور فاسد جهان معرفی شده، نامی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد!

?طبق گزارش دیگری به نقل از روزنامه ایندیپندنت انگلستان، مقر ۹۰ درصد از صاحبان سرمایه لندن، خارج از کشور انگلستان است و بر این اساس اعلام شده انگلستان فاسدترین کشور جهان از نظر پنهان کاری و فساد سیستمی می باشد.

✅این به آن معنا نیست که در ایران فساد اقتصادی وجود ندارد، بلکه بدان معناست که قوانین وضع شده در ایران چندان زمینه را برای بروز فساد مهیا نمی کند و حاکمیت بطور سازماندهی شده فساد مالی ندارد.

?در حالی امروز ایران در این جایگاه قرار گرفته که قبل از انقلاب، از این جهت وضعیت کاملا متفاوت بود و هیچ موردی از برخورد حکومت با مفسدان اقتصادی مشاهده نشده بود و همچنین بزرگترین اختلاس تاریخ ایران در آن دوران توسط حکومت اتفاق افتاد.

?به گزارش روزنامه فایننشال تایمز (قدیمی ترین و پرنفوذ ترین روزنامه اقتصادی و سیاسی جهان) ، در بزرگترین دزدی تاریخ ایران، مبلغ ۳۵ میلیارد دلار (۵۲۵ هزار میلیارد تومان) از ایران خارج شد که اگر این مبلغ را بین جمعیت ۸۰ میلیونی امروز تقسیم کنیم به هر نفر ۴۳۷ دلار یعنی حدود چهارمیلیون و هر خانواده ۳ نفری حدود ۱۲ میلیون تومان تعلق میگیرد.

♨️ این مبلغ در سال ۱۳۵۷ توسط شخص محمدرضا پهلوی از ایران خارج شد.

?منابع :

▫️http://yon.ir/xxSuY ▫️http://yon.ir/4uzch ▫️http://yon.ir/fWhmL ▫️http://yon.ir/iYZD5

اما بعد.

کل مباحث سوال در دو بخش بود بخش اول چرا رهبری ورود نمیکند بخش دوم اساسا کارایی ایشان چیست؟!

خب بخش اول را شخص حضرت آقا در کلیپی که اخر فرستاده میشود بیان کردند که اولا وظیفه ی رهبری چیست. وثانیا نوع ونحوه ی ورود شان چگونه هست.

اما به بخش دوم میپردازیم‌.

فرمودید ‌که نقش و وظیفه مردم در جامعه اسلامی چیست...

❗️به اعتقاد ما نظر صحيح این است که اصل تشريع حكومت و حاكميت فقيه از طرف خداوند و امام زمان است و همچنين تعيين شخص آن هم بايد به نوعى به امام زمان و اجازه آن جضرت انتساب پيدا كند امّا تحقّق و استقرار حاكميت و حكومتش بستگى به قبول و پذيرش مردم دارد.

❗️ دليل ما بر اين مدّعا اين است كه:

?ما بر اساس بينش اسلامى معتقديم كه علّت ايجاد همه هستى و جهان و از جمله انسان ها، خداوند است. اوست كه لباس وجود را بر اندام همه موجودات پوشانده و به آنها هستى بخشيده است و هر آن چه كه در آسمان‌ها و زمين است همه از آن خداوند است و او مالك حقيقى همه آنهاست: «فَاِنَّ لِلَّهِ مَا فِى السَّمَوَاتِ وَ مَا فِى الْاَرْضِ»

?نسائ 31

❗️پس هر آينه آن چه در آسمان‌ها و آن چه در زمين است از آن خداست.

?بر اساس تفكّر اسلامى، همه انسان‌ها عبد و مملوك خدا هستند؛ ان هم مملوکیت حقیقی يعنى حقيقتاً هيچ جزء از وجود ما از آن خودمان نيست و هستى ما تماماً از اوست و هيچ چيز حتّى يك سلّول هم كه متعلّق به خودمان باشد و ما آن را بوجود آورده باشيم نداريم.

❗️از طرف ديگر، عقل هر انسانى درك مى‌كند كه تصّرف در ملك ديگران بدون اجازه آنان مجاز نيست و كارى ناپسند و نارواست و شاهدش هم اين است كه اگر كسى در آن چه كه متعلّق به ماست (مثل خانه و ماشين و كفش و لباس و...) بدون اجازه و رضايت ما تصّرف كند ناراحت مى‌شويم و فريادمان بلند مى‌شود و معتقديم در حقّ ما ستم شده است. اين قضاوت بر اساس همان قاعده عقلى است كه هر كسى مى‌فهمد كه تصّرف در ملك ديگران ناروا و ناپسند است.

❗️بنابراين، اگر از طرفى همه عالم و از جمله همه انسان‌ها ملك حقيقى خداوند هستند و تمام هستى و ذرّات وجود آنها متعلّق به خداوند است و از خود چيزى ندارند، و از طرف ديگر هم عقل تصديق مى‌كند كه تصرّف در ملك ديگران كارى ناروا و ناپسند و ظالمانه است بنابر اين هيچ انسانى حقّ تصرّف، نه در خود و نه در ديگران را، بى اذن و اجازه خداوند ندارد.

? و بديهى است كه لازمه حكومت، گرفتن و بستن و زندان كردن و جريمه كردن و ماليات گرفتن و كشتن و اعدام و خلاصه انواع تصرّف‌ها و ايجاد محدوديت هاى مختلف در رفتارها و زندگى افراد و مردم جامعه است؛

❗️بنابر اين حاكم بايد براى اين تصرّفات، از مالك حقيقى انسان‌ها كه كسى غير از خداوند نيست اجازه داشته باشد و گرنه تمامى تصرّفات او بر اساس حكم عقل، ناروا و ظالمانه و غاصبانه خواهد بود.

? بر اساس ادلّه‌اى كه در دست داريم خداوند اين اجازه و حق را به پيامبر اسلام و امامان معصوم بعد از ايشان داده است:

❗️«پيامبر نسبت به مؤمنان از خودشان به آنان سزاوارتر (مقدّم تر) است.»

?احزاب6

❗️«خدا را فرمان ببريد و پيامبر و اولياي امرتان ( امامان )را اطاعت كنيد.»

?نسائ 59

❗️همچنين بر اساس ادله اثبات ولايت فقيه، در زمان غيبت چنين حقّى به فقيه جامع الشرايط داده شده و از جانب خدا و امام زمان براى حكومت نصب شده است.

❗️ امّا دليلى در دست نداريم كه اين حق به ديگران و از جمله، به آحاد مردم و افراد يك جامعه و مسلمانان هم داده شده باشد.

?البتّه اين نصب، نصب عام است؛ يعنى فرد خاصّى را معيّن نكرده‌اند بلكه صفاتى بيان شده كه در هر فردى يافت شود او براى اين كار صلاحيت دارد. امّا چون روشن است كه يك حكومت با چند حاكم مستقل سازگار نيست و در صورت وجود چند حاكم مستقل، ديگر «يك» حكومت نخواهيم داشت ناچار بايد يك نفر از ميان آنان انتخاب شود.

❗️امّا اين انتخاب در واقع نظير ديدن هلال ماه است كه اوّل ماه را ثابت مى‌كند و نظير تعيين مرجع تقليد است.

? توضيح اين كه:

❗️ما به عنوان مسلمان مكلّفيم كه ماه رمضان را روزه بگيريم. امّا براى اين كه بدانيم ماه رمضان شده يا نه، بايد رؤيت هلال كنيم و ببينيم آيا هلال شب اوّل ماه در آسمان ديده مى‌شود. اگر هلال ماه رؤيت شد آن گاه «كشف» مى‌كنيم كه ماه رمضان شده و بايد روزه بگيريم. در اين جا اين گونه نيست كه ما به ماه رمضان مشروعيت بدهيم؛ يعنى ماه رمضان را ماه رمضان كنيم بلكه در خارج يا هلال شب اوّل ماه واقعاً وجود دارد يا واقعاً وجود ندارد، اگر هلال ماه وجود داشته باشد ماه رمضان هست و اگر نباشد ماه رمضان نيست. آنچه ما در اين ميان انجام مى‌دهيم و به عهده ما گذاشته شده تنها كشف اين مسأله است كه آيا هلال ماه وجود دارد يا نه؟

❗️و يا در مسأله تقليد، ما معتقديم هر مسلمانى كه خودش متخصّص در استنباط و شناسايى احكام دين نيست بايد از كسى كه چنين تخصّصى را دارد، كه همان مجتهد است، تقليد كند. در اين م سأله هم وقتى كسى بدنبال تعيين مرجع تقليد براى خودش مى‌رود اين طور نيست كه مى‌خواهد به مرجع تقليد مشروعيت بدهد و او را مجتهد كند. بلكه آن شخص قبل از تحقيق ما واقعا مجتهد است و يا واقعا مجتهد نيست و صلاحيت براى تقليد ندارد. ما با تحقيق فقط مى‌خواهيم «كشف» كنيم كه آيا چنين صلاحيتى در او وجود دارد يا ندارد.

❗️ بنابراين، كار ما «خلق و ايجاد» آن صلاحيت نيست بلكه «كشف و شناسايى» آن است.

?در مورد ولىّ فقيه هم مسأله به همين ترتيب است. يعنى با نصب عام از ناحيه خداوند و امام زمان فقيه حقّ حاكميت پيدا كرده و مشروعيت دارد و ما فقط كارمان اين است كه اين حقّ حاكميت را كه واقعا و در خارج و قبل از تحقيق ما وجود دارد كشف و شناسايى نماييم. با اين بيان معلوم مى‌شود كه تعيين نمايندگان مجلس خبرگان رهبرى از جانب مردم و بعد هم تعيين رهبر بوسيله اين نمايندگان، حقيقت و ماهيتش چيزى غير از آن چه گفتيم، يعنى كشف و شناسايى فردى كه واجد صلاحيت و مشروعيت براى منصب ولايت فقيه و رهبرى است نخواهد بود.

❗️بنابراين، هم اصل مشروعيت ولى فقيه و هم تعيين او به نوعى منتسب به امام زمان است. البته اين كشف بدان معنا نيست كه اين شخص خاص، مورد نظر امام زمان بوده است بلكه همان‌طور كه گفتيم اين مسأله نظير كشف و شناسايى مرجع تقليد است كه در آن مورد هم شخص خاصّى براى تقليد معيّن نشده بلكه يك سرى ويژگى هاى عام بيان شده و هر كس داراى چنين ويژگى هايى باشد مرجعيت او مورد قبول و رضاى خدا و امام زمان(عليه السلام) خواهد بود.

❗️ تا اين جا معلوم شد كه در زمان غيبت امام معصوم نيز به مانند زمان حضور پيامبر و امامان معصوم، مردم هيچ نقشى در مشروعيت بخشى به حكومت فقيه (نه در اصل مشروعيت ونه در تعيين فرد و مصداق) ندارند.

❗️و امّا نسبت به تحقّق و استقرار حكومت و حاكميت فقيه در زمان غيبت امام معصوم بايد بگوييم كه اين مسأله تماماً به پذيرش جامعه و مقبوليت مردمى بستگى دارد. يعنى اين مردم و مسلمانان هستند كه بايد زمينه تحقّق و استقرار اين حاكميت را فراهم كنند و تا مردم نخواهند نظام اسلامى محقّق نخواهد شد و فقيه در اصل تأسيس حكومت خود هيچ گاه متوسّل به زور و جبر نمى‌شود بلكه نظير همه پيامبران و امامان، تنها در صورتى كه خود مردم به حكومت وى تمايل نشان دهند دست به تشكيل حکومت خواهد زد. در اين مورد هم نظير همه احكام و دستورات الهى، مردم مى‌توانند به اختيار خودشان آن را بپذيرند واطاعت كنند و مى‌توانند هم نافرمانى كرده سرپيچى نمايند. البتّه مردم در طول تاريخ ملزم و مكلّف بوده‌اند كه به حاكميت الهى و حكومت پيامبران و امامان تن دهند و حق حاكميت آنان را به رسميت شناخته بپذيرند و اگر نپذيرفته‌اند در پيشگاه خداوند گناه كار و معاقب خواهند بود.

?نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه،ایت الله مصباح،ص69

اما مسئله انتقاد از ولایت فقیه...

❗️نظام اسلامی نه تنها انتقاد از ولی فقیه را جایز می شمارد بلکه بر اساس تعالیم دینی یکی از حقوق رهبر بر مردم لزوم دلسوزی و خیر خواهی برای او است.

❗️این حقیقت تحت عنوان« النصیحه لائمه المسلمین» در روایات ما به ان پرداخته شده است

?بحار الانوار ج27 ص67 باب3

?الخصال ج1 ص72

?الکافی ج1 ص103

?حضرت امام چنین عرضه می دارند:

« همه موظفند که نظارت کنند بر این امور اگر من یک پایم را کنار گذاشتم ،کج گذاشتم،ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتیدخودت را حفظ کن»

?صحیفه نور ج7 ص118

❗️البته باید این مساله به گونه ای باشد که با پرهیز از هرگونه افراط و تفریط همواره تقویت رهبری و نظام اسلامی را به دنبال داشته باشد و به نکات زیر توجه شود

1⃣اشکال و ایراد قطعی باشد نه بر اساس شایعات و بر پایه حدس و گمان

2⃣رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از توهین و جسارت

3⃣انتقاد به منظور اصلاح و سازندگی باشد نه برای عیبجویی و تضعیف

4⃣باید توجه کرد انتقاد از ولی فقیه موجب تضعیف نظام نگردد

?پرسش ها و پاسخ ها،مصباح یزدی،ج1 ص69

اما بنده چند سوال از شما دارم‌‌‌...

1⃣ آیا انتظار داریم رهبری به جای مجلس، قانون تصویب کند؟ به جای دولت، کار قوه مجریه نماید؟به جای دستگاه‌های اطلاعاتی، تحقیق کند؟ به جای قوه قضاییه و دستگاه دادگستری، خودش متهمین را دستگیر و مجازات نماید؟ به جای رییس صدا و سیما، کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم و سریال بسازد؟ به جای مدیریت نظام بانکی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام‌های کلان یا جابجایی دلارها بشود؟ به جای شهرداری‌ها وارد صحنه شود و مشکلات شهری را بررسی کند؟ به جای دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات را کنترل کند؟ و ده ها مورد دیگر .

?آیااین کارها ممکن است؟؟

?آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه‌ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟! ?پس کی در این مملکت چه کاره است؟! ?آیا شالوده نظام از هم نمی‌پاشد؟

?آیا رهبری می‌تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی، متخصص و کارآمد بیاورد؟

?آیا می‌تواند (یا عاقلانه است که) به جای مردم ،رییس جمهور و نمایندگان مجلس را که بازوهای مردمی رهبری هستند انتخاب کند؟ بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش، یا از همین مردم؟!

?پس؛ ((رهبری )) رییس جمهور، مجلس، دادگستری، بانک مرکزی، وزیر اطلاعات، شهرداری و...نیست، بلکه ایشان رهبریِ نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در قانون اساسی وبدیهیات عقلی روشن است.نیاز کشور و نظام را می‌بیند وبه همراه تبیین و تشریح به مسئولین و مردم منتقل می‌کند.

?رهبری در جامعه ، گرا میدهد همانند دیده بانی که در جنگ با دشمن، گرا میدهد تا نیروها اقدام کنند ودرست عمل کنند، حال اگر گرا درست باشد اما نیروها درست عمل نکنند تقصیر کیست؟

✅به مردم می‌گویند: در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، بصیر باشند، به کسی رأی دهند که دارای چنین امتیازاتی باشد،همین طور در انتخاب نمایندگان،حالا اگر مردم به هر دلیلی آن طور که باید رعایت نکردند،"رهبری باید بیاید و عواقب انتخاب غلط یا دست کم غیر اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟!"

✅رهبری، به مجلس و به دولت خط مشیّ می‌دهد خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را ابلاغ می‌کند.

‼️مردم الان خیلی انتظارات بیجا از ولایت فقیه دارند، راحت انتظار دارند ولی فقیه جای اندیشه مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند، این کار رو حضرت علی هم نکرد، پیغمبر هم نکرد.

چرا مردم از ولی فقیه انتظار دیکتاتوریِ دارند؟؟!

و قدرت ونفوذ رهبری وامام در جامعه به اندازه ی آگاهی ، #بصیرت و بینش مردم است نه بیشتر.

?اگر مردم بصیرت و آگاهی کافی رانداشته باشند رهبر حتی اگر امیرالمومنین (ع) باشند قدرتی ندارند. همانند جنگ صفین ، وقتی سپاهیان خود امام بصیرت کافی نداشتند، مالک اشتر را از یک قدمی خیمه ی کفر برمیگردانند و امام دیگر قدرتشان نافذ نیست و تسلیم بی بصیرتی مردم میشوند.

?وقتی در جنگ احد ، غالب نیروها تدبیر و استراتژیه پیامبر (ص) رااز جان ودل درک نمیکنند ونادیده میگیرند ، جنگ برده را میبازند.

?وقتی مردم به دلیل عدم آگاهی ، مغلوب دسییه های معاویه ها میشوند ، رهبری همانند امام حسن (ع) مجبور به مصالحه بامعاویه میشود.

?وقتی هنوز مردم آمادگی کافی در خود را ایجاد نکرده اند ، هیچ امامی بعد از امیرالمومنین (ع) نمیتواند حکومت اسلامی تشکیل دهد و تا این آمادگی در مردم ایجاد نشود امام زمان هم برای تشکیل حکومت عدل نخواهد آمد و علت غیبت هزار و اندی سالشان بدلیل عدم آمادگی آحاد ملتهاست.

پس؛ قدرت رهبری در جامعه وحاکمیت به اندازه بصیرت مردم است نه بیشتر.

تا اینجا ثابت شد که رهبری در وظایف خود عدول نکرده. و در ادامه ثابت خواهیم کرد که ایشون وظیفه های خود را هم در حد عالی انجام میدهند.

مثلا یکی از کارهای اصلی رهبری تعیین سیاست های کلی نظام است...

مثلا وقتی در تحریم قرار گرفتیم ایشون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند. و جالب اینجاست که اگر این سیاست های اقتصاد را یک شخص متخصص بخواند متوجه میشود که چقدر دقیق هستند.

یا در مورد مسئله مذاکرات هسته ای ایشون چقدر تذکر دادند...

ولی چه شد...

و این روزها بسیاری در مورد بیانیه مهم #رهبر_انقلاب با عنوان "گام دوم" تحلیل می نویسند. تبیین همه بخش ها هنوز جا دارد اما به نظرم این بیانیه بیانگر دو ویژگی مهم آیت الله است. اول آینده نگری و دوم هوش

یکبار با دقت این بیانیه مفصل را بخوانید. پس از مقدمه ای طولانی و دقیق ایشان هفت #توصیه برای ادامه مسیر ارائه میکنند. شاید علت آن مقدمه پرمغز تاکید بر همین هفت توصیه اساسی باشد. نکته مهم اینکه فکر میکنید از میان آن توصیه های مهم اولویت برای رهبر انقلاب با کدام نیاز اساسی کشور است؟

پیش از هر توصیه ای ایشان جوانان را به فعالیت و رشد علم و فناوری در کشور توصیه میکنند. (آینده نگری)

در دنیا امروز بدون توسعه علم و فناوری همیشه وابسته باقی می مانیم (هوش) این یک قاعده است که قدرت علمی مقدمه پیشرفت و رفاه است.

مقایسه کنید با رهبران ایران در دو قرن اخیر از شاهان قاجار تا پهلوی، از اندیشه ما نمیتوانیم تا اینکه از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم.

بدون پیشرفت علمی شما میتوانید پول نفت بدهید و همه چیز که آنها بخواهند بخرید (مانند ایرانِ زمان شاه یا کشورهای عربی فعلی) این تنها قدرت علمی است که جامعه را از وابستگی نجات میدهد جریان تولید علم در ایران از عصر قجر و پهلوی مورد غفلت قرار گرفت باید چند برابر آن دوره کار کرد. یکبار دیگر با این نگاه بیانیه رهبر را بخوانید.


ولایت فقیه فقیه خاری در چشم دشمنان ایران و مستکبران عالم !

رهبری بزرگترین مشکل استکبار در ایران !

هفته نامه ی آمریکایی تایم از آیت الله خامنه ای بعنوان بزرگترین مشکل آمریکا در ایران یاد می کند !! از خودتان بپرسید که آمریکایی که‌تنها دغدغه ش اجرای کاپیتولاسیون در ایران بوده چه کسی را و به چه علت مشکل خود ممکن است بداند !!

America’s Real Problem in Iran: Ayatullah Khamenei

منبع


-آیت اللهی از جنس بتن- !!

سایت خبری اشپیگل آنلاین که پربازدیدترین سایت خبری آلمان است از #آیت_الله #خامنه_ای اینگونه یاد می کند :

آیت اللهی از جنس بتن این تعبیر به خوبی نشان می دهد که دشمنان هم فهمیده اند ولایت فقیه در ایران بزرگترین سد نفوذ ناپذیر مقابل راهشان است . Ajatollah aus Beton

منبع


ابرحریفی به نام #آیت_الله #خامنه_ای !!

سایت یو اس ای تودی می نویسد :

«بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک حریف قدرتمند به نام [آیت الله] خامنه ای است که نقشه راه را می شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند».

منبع


کوفی عنان هفتمین دبیر کل سازمان ملل از دیدار با آیت الله خامنه ای می گوید :

In my meeting with him, I forgot about everything else as I was overwhelmed by his spirituality.

با دیدن آقای خامنه ای همه ی آن شخصیت هایی که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثیر شخصیت معنوی ایشان قرار گرفتم.

منبع

ویرایش شده در 4 سال قبل سجاد شفی زاده <m>★</m>
11.1k امتیاز
جواب داده شده در هادی کوزه کنانی
1652 امتیاز


خیلی توضیحتون جامع و خوب بود همشو خوندم بعضی جاهاشم دوبار خوندم خدا خیرتون بده ــ سعید غلامی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

دوست عزیز لطفا به فایل صوتی زیر گوش کنید. توضیحات خودم رو چون یک مقدار زیاد بود مجبور شدم به صورت یک فایل صوتی براتون ضبط کنم. ان شالله که مفید واقع بشه.

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


بله درسته حق با شماست باید بررسی و واکاوی بشه و ببینم که آیا مشکلات حاضر در یک جامعه دقیقا ارتباطی به شخص ولی فقیه دارد یا خیر. ولی آیا لیستی از کلیه وظایف ولی فقیه وجود دارد؟ آیا برای تحلیل و بررسی اینکه یک ولی فقیه به درستی به وظایف خود عمل می کند یا نه باید دانش خاصی را کسب کرد با هر فرد عام جامعه توانایی تحلیل و بررسی این موضوع را دارد؟ و همچنین شما فرمودید که اگر محرز شد که ولی فقیه اشتباه کرده باید اعتراض کرد، دقیقا چگونه می‌شود در کشور ایران این اعتراض را انجام داد؟ با چه روشی؟ ــ سعید غلامی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری