جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چه زمانی شکایت عدم تمکین وارد است؟


0
0
2536

سلام. همسرم ازمن شکایت کرده باعنوان عدم تمکین وعدم وظایف زناشویی بی اجازه وبی دلیل موجه منزل راترک کرده.

درصورتی که من بخاطرصیغه وروابط نامشروع حیثیتی ایشون.ک هربارتکرارمیشن درخواست طلاق دادم.

میگه من بااین میندازمت زندان ایااین قانونه؟

حقوقی تمکین روابط-زناشویی طلاق
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

در مورد مسئله شما موارد عدیده ای مطرح است.

  1. آیا مدارک و شواهد موجودی مبتنی بر اثبات بی بند و باری های شوهرتان مبنی بر داشتن روابط نا مشروع موجود است؟
  2. آیا شوهر شما مهریه ضمن عقد شما را تمام و کمال پرداخت کرده است؟
  3. آیا قبل از ارتکاب شوهرتان به کارهای قبیح، قصوراتی از جانب شما در قبال ایشان اتفاق افتاده است؟

پس از روشن شدن موارد فوق، بهتر می شود حکم قاضی را تخمین زد. ببنید به طور کلی زمانی زن می تواند از تمکین دادن به شوهرش خودداری کند که طبق حق حبس، مهریه اون پرداخت نشده باشد.

ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی حکایت دارد: زن می تواند تا مهریه او تسلیم نشده از ایفاء وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود. یکی از مظاهر بارز قاعده «عدل و انصاف» حق حبس زن است. در عقود معوض هر یک از طرفین بعد از ختم عقد حق دارد مالی را که به طرف منتقل کرده به او تسلیم نکند تا طرف هم متقابلا حاضر به تسلیم شود به طوری که در آن واحد (یدابه ید) تسلیم و تسلم به عمل آید. (۱) در ادبیات حقوقی به این امکان امتناع از انجام تعهد تا ایفای تعهد طرف مقابل در عقود معاوضی «حق حبس زن»می گویند.

از طرفی در صورتی که بی کفایتی شوهرتان قابل اثبات باشد، یا حین امضای عقدنامه، ذکر شده باشد که حق طلاق (فقط) با مرد نیست، در این صورت شما نیز میتوانید درخواست طلاق خود را ارائه کنید و به تبع پس از طلاق، هیچ حقی به منظور ایفا وظایف شما در قبال شوهرتان (اعم از تمکین) بر گردن شما نخواهد بود.

جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


مرسی بله تمامش موجوده. ــ ناشناس در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


3

سلام وقت بخیر... نکته مهمی که در بدو امر باید به آن توجه کنید این است که عدم تمکین از جانب زوجه تحت هیچ شرایطی وجه کیفری نداشته و ندارد،،و تنها ضمانت اجرای عدم تمکین در صورتی که بدون عذرموجه باشد، محرومیت زوجه از نفقه ست،،ولی اگر به دلیل موجهی از جمله مواردی که ذکر کردید باشه، نفقه نیز به صورت کامل به شما تعلق خواهد گرفت به انضمام اینکه در دادگاه دادخواست طلاق را مطرح کرده و اقدام به اخذ طلاق نمایید.. مواردی که توضیح داده شد،مستند به قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده بوده و مستند است،،فلذا جای نگرانی نداشته و قانون از شما حمایت کامل خواهد کرد

جواب داده شده در محمود  ابراهیمی
185 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری