جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

طرز تهیه پنیر پیتزا چگونه است ؟


2
1
10312

لطفا مواد لازم و روش تهیه ی پنیر پیتزا را توضیح دهید

علمی کسب-و-کار
سوال شده در مریم شریفی
60 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

2

ببینید برای تهیه پنیر پیتزا به صورت خانگی، ابتدا باید مواد لازم را تهیه کرده و طی چندین مرحله، فرایند تولید را انجام دهید.

توضیح تصویر

مواد لازم:

مواد لازم جهت تولید پنیر پیتزا:

  1. قرص مایه پنیر :‌ 1/4
  2. شیر پرچرب: دو لیتر
  3. جوهر لیمو : 1/2 قاشق چایخوری
  4. نمک : به مقدار لازم
  5. أب (برای رقیق کردن پنیر، در صورت نیاز)
  6. پارچه نازک یا توری (برای گرفتن آب پنیر)

طرز تهیه:

در ابتدای امر باید گویشزد کنم که شیری که برای این کار استفاده می کنید حتما باید شیر کامل باشد. شیری که لاکتوز آن گرفته شده باشد یا استریلیزه و هموژنیزه باشد برای تهیه پنیر مناسب نیست ولی پاستوریزه بودن شیر حرف اول را می زند.

شیر را روی حرارت گذاشته و صبر می کنیم تا جوش آید. برخی فکر می کنند اگر شیر را بجوشانیم تا غلیظ شود کیفیت پنیر بهتر می شود ولی جوشاندن شیر هیچ تاثیری در کیفیت پنیر ندارد.

وقتی شیر جوش آمد شروع به اضافه کردن سرکه یا جوهر لیمو می کنیم تا و اجازه می دهیم که شیر به جوشیدن خود ادامه دهد. در همین زمان است که شیر شروع به سفت شدن می کند. هر وقت که شیر شروع به سفت شدن کرد دیگر نیازی به اضافه کردن سرکه نیست. حال می گذاریم شیر سفت شده ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد.

توسط توری آب اضافی پنیر را گرفته و پارچه را فشار می دهیم. کمی آب نمک درست کرده و این پارچه را با محتویاتش درون آن قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر چند دقیقه در آب نمک ماند آن را از پارچه جداکرده و دوباره در قابلمه قرار می دهیم و روی اجاق می گذاریم. حرارت نباید خیلی زیاد باشد. حدود ۱۰ دقیقه پنیر را می پزیم. هرچه بیشتر پنیر را بپزیم میزان کش آمدن پنیر بیشتر می شود. البته اگر زیاد این کار را انجام دهیم باعث سوختن و از بین رفتن بافت پنیر می شود.

نهایتا پس از این ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم پنیر سرد شود تا خودش را بگیرد. آن را رنده کرده و در فریزر برای استفاده های بعدی قرار می دهیم.

خلاصه طرز تهیه پنیر پیتزا در 10 گام:

  1. برای تهیه پنیر پیتزا ابتدا شیر را با دمای 60 درجه به مدت 30 دقیقه حرارت دهید و جوهر لیمو را درون مقداری آب حل کنید.
  2. جوهر لیمو را به شیر بیفزایید و به مدت 30 دقیقه دیگر شیر را حرارت بدهید.
  3. در مرحله بعدی طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی قرص مایه پنیر را درون 1/4 فنجان آب به خوبی حل کنید.
  4. قرص حل شده را هم به شیر اضافه کنید و حرارت شعله گاز را کم کنید.
  5. به مدت چند دقیقه شیر را هم بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا شیر منعقد (دلمه ) شود سپس دلمه ها را با کمک یک چاقوی تیز ببرید.
  6. در این مرحله از طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی باید به سراغ پخت پنیر بروید توجه داشته باشید که این مرحله نباید بیشتر از 15 دقیقه طول بکشد زیرا مزه و کیفیت پنیر از بین می رود. تکه های پنیر را درون صافی بریزید تا آب اضافی از تکه های پنیر خارج شود سپس پنیر را با کمک دست و یا قاشق به خوبی ورز دهید.
  7. مقداری نمک به پنیر اضافه کنید و دوباره پنیر را ورز دهید.
  8. توجه داشته باشید که ورز دادن پنیر در این مرحله از دستور تهیه پنیر پیتزای خانگی باید به قدری باشد که شکل ظاهری پنیر پیتزا به صورت یکدست در آید.
  9. سپس درون یک ظرف را پر از آب و یخ کنید و پنیر را به مدت 60 دقیقه درون ظرف آب و یخ قرار دهید تا پنیر پیتزا کش دار و آماده شود. 10 حال پنیر پیتزای شما حاضر شده است و میتوانید از آن استفاده کنید.

نکات مهم حین درست کردن پنیر پیتزا

  • جهت حفظ تازگی پنیر پیتزا بهتر است آن را درون نایلونی تمیز بپیچید و سپس پنیر پیتزا درون فریزر و یا یخچال قرار دهید.
  • شیری که در تهیه پنیر پیتزا خانگی به کار برده می شود باید شیر کامل باشد.
  • شیری که لاکتوز آن گرفته شده است و استریلیزه و یا هموژنیزه است برای تهیه پنیر پیتزا مناسب نیست همچنین پاستوریزه بودن شیر برای درست کردن پنیر پیتزا بسیار مهم و ضروری است.
  • قرار دادن پنیر پیتزا درون ظرف آب و یخ باعث انسجام بیشتر پنیر پیتزا می شود.
  • فاصله زمانی بین افزودن جوهر لیمو و مایه پنیر باید بدین صورت باشد که بعد از اضافه کردن جوهر لیمو باید به مدت چند دقیقه شیر را به خوبی هم بزنید سپس مایه پنیر را به شیر اضافه کنید.

همچنین در زیر میتوانید یک کلیپ کوتاه را که به صورت خیلی مختصر طرز تهیه پنیر پیتزا را آموزش میدهد مشاهده کنید:

همچنین دیدن این ویدیو خالی از لطف نیست. یک ویدیوی طولانی و با کیفیت است که به صورت عملی پنیر پیتزا موزارلا را دست میکند.

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در ساناز رضایی
1366 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری