جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

ابزار رایگان ترجمه وب همراه با جعبه لایتنر


1
2
1543

سلام به همه دوستان عزیز

بنده دنبال افزونه کرومی میگردم که وقتی در یه متن انگلیسی به یه کلمه برخورد کردم اون رو به فارسی برام ترجمه کنه و بتونم اون کلمه رو به جعبه لایتنر یا کلا جعبه کلمات اون افزونه اضافه کنم و بتونم در صورت تمایل به صورت رایگان ازشون خروجی بگیرم تا در برنامه های لایتنر خودم هم استفاده کنم ازشون

تکنولوژی کامپیوتر
سوال شده در امیرحمزه باقری
441 امتیاز

1
منم میخوام اگه همچین چیزی هست .. لطفا اگه چیزی پیدا کردید به منم معرفی کنید. من ستاره این سوال رو روشن میکنم که پاسخهاش رو دنبال بکنم. اینم بگم که جی5 یک ابزاریه که خیلی کند پیش میره. چون برای هر واژه یک پروسه ای باید طی بشه تا به حافظه بلند مدتتون سپرده بشه. از یک جایی به بعد دیگه به درد نمیخوره. اساتید دانشگاه ما همیشه میگن جی5 (یا همون جعبه لایتنر) برای کساییه که خیلی با حافظشون کار نکردن و تازه میخوان شروع کنن. ولی اگه چند کلمه یاد گرفتید و حافظتون آماده شد، دیگه بدون اون سریع تر پیش میرید. ــ هانیه پورزنگنه در 5 سال قبل

چرا از خود مترجم گوگل استفاده نمیکنید؟ ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

سلام دوست عزیز افزونه Im Translator در کروم ، اگه در متن انگلیسی به کلمه‌ای برخورد کردید می‌تونید به کمک این افزونه اون کلمه رو معنی کنید ولی در مورد باقی مواردی که ذکر کردید اطلاعی ندارم و نمی‌دونم این افزونه از عهده‌اش برمیاد یا نه؟ ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

2

همونطور که با سرویس مترجم گوگل آشنا هستید، اگر در اکانت گوگلتون لاگین باشید، بهتون یک دفترچه میده که میتونید کلماتی که لازم دارید رو توش ذخیره بکنید. بعد از جستجوی معنی یک کلمه، با استفاده از دکمه ستاره میتونید اون کلمه رو به لیست کلماتی که میخواید (مثلا توی جعبه لایتنرتون باشه) اضافه کنید:

توضیح تصویر

همچنین از گزینه زیر میتونید لیست کلماتی که ذخیره کردید رو ببینید:

توضیح تصویر

و این هم نمای کلی لیست کلماتی که ذخیره کردید:

توضیح تصویر

ضمنا همونطور که میبینید قابلیت حذف کلمه هم وجود داره. یک چیزی که باقی میمونه اینه که این ابزار از استاندارد و قاعده «جعبه لایتنر» استفاده نمیکنه و صرفا یک لیست از کلمات هست. من نمیخوام بگم جعبه لایتنر کارایی نداره، ولی من شاهد ویدیوهایی بودم که متخصصین مغز و اعصاب معتقد بودن که جعبه لایتنر یا همون جی5 مبتنی بر هیچ پشتوانه علمی نیست.

درسته با تکرار زیاد و سیر گردشی که به عقب داره باعث میشه چندین بار هم کلمه برای شخص تکرار بشه و طبیعتا به حافظش سپرده بشه، ولی من فکر میکنم که برای همه ی افراد صادق نیست و شاید بهتر باشه خودتون متناسب با حافظه و استعداد به خاطر سپردنتون یک روشی رو برای خودتون شخصی سازی کنید.

من خودم سال هاست که از این ابزار گوگل استفاده میکنم و ازش خیلی راضیم، فقط باید بهش رسیدگی کنی و همیشه آپدیت نگرش داری. اگر هم خیلی اصرار داری که جی5 باشه، باز میتونی بک‌لاگ جعبه لایتنرت رو با همین لیست کلمات از گوگل پر کنی. من خودم اوایل که از جعبه لایتنر استفاده میکردم همین کارو میکردم واسه همین بود که تا سوال شما رو خوندم یاد این ابزار گوگل افتادم. امیدوارم که به دردت بخوره این لیست گوگل.


خروجی گرفتن از لیست کلمات ذخیره شده در دیکشنری گوگل

اگر از یک نرم افزار حرفه ای با متدولوژی G5 (یا همون جعبه لایتنر) استفاده میکنید، میتونید از لیست کلماتی که در دیکشنری گوگل ذخیره کردید خروجی اکسل بگیرید و سپس هرجایی که تمایل دارید اونو ایمپورت import کنید و ازش استفاده کنید. ابتدا روی این دکمه در سمت رایت بار right-bar صفحه کلیک کنید:

خروجی گرفتن از لیست کلمات دیکشنری گوگل

سپس یک همچین صفحه ای براتون باز میشه که اگر بر روی دکمه import the data کلیک کنید، تمام دیتا (یعنی همون لیست کلمات) توی google sheep اکانتتون ذخیره میشه:

ایمپورت کردن کلمات دیکشنری در گوگل شیت

حالا لیست کلمات رو میتونید توی google sheetتون ببینید. به این شکل:

لیست کلمات دیکشنری گوگل در گوگل شیت

ویرایش شده در 5 سال قبل
جواب داده شده در سروش قادری نسب
788 امتیاز


مشکلی که اینجا هست اینه که چه طوری خروجی اکسل از این کلمات بگیرم؟چون میخوام توی یه جعبه لایتنر حرفه ایی ازش استفاده کنم ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل
1
بله امکان خروجی گرفتن هم داره. ببینید داریم در مورد گوگل صحبت میکنیم ها :-) . الان پاسخ رو بروز رسانی میکنم و نحوه خروجی گرفتن با فرمت اکسل رو هم اضافه میکنم. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

چه جوری میتونم بدون اینکه به صفحه گوگل ترنسلیت وارد بشم ، در همون صفحه مقاله کلمه مورد نظرم رو سریع ترجمه کنم؟ ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

اگه دارید در مورد صفحه «وب» صحبت میکنید، بله این کار صورت پذیره و توسط افزونه مترجم گوگل میتونید این کار رو انجام بدید. به این شکل . افزونه رو هم میتونید از اینجا دانلود کنید. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

برای من نمیاره و میره توی صفحه سایت ترنسلیت ــ امیرحمزه باقری در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


2

سلام

شاید مدت زیادی از این سوال گذشته باشه ولی باز جواب میدم شاید به درد بقیه بخوره.

میتونید از افزونه Mate Translate استفاده کنید. یک روی هر کلمه که میخواید معنیش رو ببینید کلیک می کنید و وقتی ترجمه رو نشونتون میده میتونید بزنید روی سه نقطه ای که کنار ترجمه هست و گزینه ی Add to Phrasebook رو بزنید و به دسته هایی که مشخص کردید اضافه شوند کنید و ... توضیح تصویر میتونید تاریخچه کلماتی که ترجمه شو دیدی رو ببینید مجدد و به اون دسته ها اضافه کنید و خیلی قابلیت های دیگه. توضیح تصویر

جواب داده شده در sAeid mOhammad hAshem
21 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری