جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

تفاوت «العام» و « السَنَه» در زبان عربی چیست؟


1
0
4424

دو واژه ی العام و السنه در زبان عربی، به معنای سال هستند.

حال، سوال این است که:

این دو واژه چه تفاوت هایی باهم دارند؟

یعنی: چه موقع باید لغت العام را به کار ببریم و چه موقع لغت السنه را؟

علمی عربی
سوال شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

4

در پاسخ به این سوال باید گفت:

دو واژه ی «السَنَه» و «العام» مترادف هستند و در زبان فارسی ، معنای «سال» می دهند.

اما تفاوت هایی باهم دارند. و آن عبارت است از:

«السَنَه» :

همان سال 365 روز، یا به عبارتی، همان 12 ماه و 4 فصل است. و دلالت بر مناسبتی خاص نمی کند. به بیانی دیگر، عرب زبانان، زمانی این واژه را به کار می گیرند که بخواهند، تاریخ یا تقویم را بیان کنند.

«العام»:

به سالی گفته می شود که به چیزی یا مناسبتی مخصوص، اختصاص داده شود.

مثال) عام الحُزن ، عام الفیل.

نکته) البته، اخیراً به جای العام الدّراسیّ به معنای سال تحصیلی، السَّنه الدِّراسیّه گفته می شود. که در حقیقت خلاف قاعده است. اما به دلیل کاربرد زیاد، رایج شده است. اگرچه که استفاده از شکل صحیح آن، ( العام الدراسی) بهتر است.

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

این پاسخ نمیتواند صحیح باشد. در قران سن حضرت نوح به شکل زیر امده و هم از «عام» و هم از «سنه» استفاده شده . البته پاسخ صحیح را نمیدانم الف سنه الا خمسین عام

جواب داده شده در mohamma Khezry
1 امتیاز


سلام بر شما کاربر گرامی.... تشکر از دقت نظر شما.... چیزی که بنده بیان کردم، کلیت موضوع بود. و قطعا همانگونه که مستحضر هستند، در زبان عربی، استثناء کم نیست. و این امر، در نص قران، به وفور دیده می شود....موفق باشید. ــ فاطمه شفی زاده در 2 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری