جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چگونه تیپ شخصیتی خود را تشخیص دهیم؟


1
0
1529

سوال راجع به تشخیص تیپ شخصیتی

یک موضوعی که جدیدا فهمیدم خیلی مهمه توی ارتباطات اینه که تشخیص بدم تیپ شخصیتی خودم چیه و همینطور یاد بگیرم که چطور میشه تیپ شخصیتی دیگران رو تخمین زد.

والا دسته بندی های زیادی شنیدم و خونه برای تیپ های شخصیتی. مثلا «درون گرا» بودن یا «برون گرایی» یه دسته بندی از تیپ های شخصیتی هست. از طرفی یه سری جاهای دیگه دیدم که مثلا میگن «سمعی» یا «بصری» یا .. خلاصه هنوز یک نگاه کلی و دسته بندی تجمیعی رو پیدا نکردم که بدونم دقیقا تیپ های شخصیتی در دنیای روانشناسی به چه دسته بندی ها و مدل هایی تقیسم و تعریف شدن.

ممنون میشم اگر توضیح بدید که چگونه میشه تیپ شخصیتی یک فرد (خودمان یا فرد مقابل) رو تشخیص داد؟ و همینطور کدوم تیپ های شخصیتی باهم بهتر ارتباط میگیرن و مثلا برای دوست یا همسر آینده باید دنبال چه تیپ شخصیتی باشیم متناسب با تیم شخصیتی خودمون؟

پزشکی تیپ-شخصیتی روانشناسی
سوال شده در باران عزیزالسادات

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

5

با سلام و عرض ادب خدمت شما،

شخصیت هر فردی رو مجموعه ای از ویژگی ها میسازه. این مجموعه واکنش ها و رفتار ها که از یک فرد سر میزنه بهش میگن شخصیت. البته خیلی خیلی تعریف دم دستی گفتم برای درک بهتر.

حالا تیپ شخصیتی چیه؟

هر فرد طبق یه سری از عوامل، نوع خاصی از رفتار رو بروز میده که بیانگر نوع شخصیتشه.

عوامل زیادی هستن که روی تیپ شخصیتی تاثیر دارن. از جمله فیزیولوژی شخص، ژنتیک، محیط، خانواده و...

بحث سنگین و طولانی هستش ولی بخوام سریع جمعش کنم

برای تعیین تیپ شخصیتی افراد، آزمون ها و پرسشنامه های شخصیت شناسی زیادی وجود داره که البته خیلیاش معتبر و استاندارد نیست. اعتبار یک آزمون به روایی و پایایی برمیگرده که موضوع بحث ما نیست.

یکی از آزمون های معتبر و استاندارد، MBTI هستش که البته ورژن های مختلفی داره که تعداد سوالاتش متفاوته اما به طور کل هرچی سوالات بیشتر باشه دقت آزمون احتمالا بالاتره.

تو هر آزمون، شاخص های متنوعی سنجش میشه که تو توضیحات آزمون بیان میشه. مثلا میگه میزان درون گرایی، برون گرایی، واقع بینی، خیال پردازی، شهودی، حسی، منطقی، عاطفی و ... بودن تو فرد چه مقداره.

البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه میشه چنتا آزمون مختلف انجام بشه و میانگین اون مد نظر باشه تا خطاهای احتمالی تا حد امکان کم بشه.

برای ناقصگویی شرمنده خواستم کوتاه بگم.

جواب داده شده در Hossein Omidi
76 امتیاز


مرسی جناب خیلی لطف کردید، من بیشتر دسته بندی تیپ های شخصیتی مد نظرم بود و یک لیستی میخواستم از تمام تیپ های شخصیتی به همراه توضیحی برای هرکدومشون که آدم بتونه با خوندنشون حدس بزنه جزو کدوم تیپ شخصیتی هست. ولی در کل مرسی واسه توضیحاتتون نکات خوبی داشت ــ باران عزیزالسادات در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

یکی از بهترین راه های شناخت خود انجام تست هستش

تست روانشناسی با عکس

نکته دوم اینه که آیا ازدواج یک برونگرا با درونگرا موفق می تونه باشه

ازدواج با درونگرا

نشانه های افراد درونگرا

این نشانه ها مربوط به افراد درونگرا است:

1- هنگام وقت صرف کردن با دیگران احساس کاهش انرژی می کنید

آیا بعد از گذراندن وقت با افراد دیگر احساس خستگی می کنید؟ آیا بعد از یک روز تعامل با دیگران، نیاز به مکانی ساکت و زمان طولانی برای خود دارید؟ یکی از ویژگی های بارز در این نوع شخصیت این است که افراد درونگرا به صرف انرژی در موقعیت های اجتماعی می پردازند بر خلاف افراد برونگرا که انرژی آن ها با تعاملات اجتماعی افزایش می یابد.

2- از تنهایی لذت می برید.

به عنوان یک فرد درون گر ، ایده شما برای وقت خوب بعد از ظهر آرام برای خودتان است تا از سرگرمی ها و علایق خود لذت ببرید.چند ساعت تنها با مطالعه کتابی خوب، طبیعت گردی آرام یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان می توانید انرژی خود را شارژ کنید و احساس بهتری داشته باشید. این بدان معنا نیست که یک فرد درونگرا می خواهد تمام وقت تنها باشد.

جواب داده شده در سارا نظری مقدم
104 امتیاز


ممنون از توضیحاتتون ــ باران عزیزالسادات در 3 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری