جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

رابطه همسرم با خانوادم


3
0
1101

سلام وقت بخیر من حدود ۴ ماه هست که عروسی کردم خانواده من متشکل شده از پدر و مادر و خواهر که دوتا بچه دوقلو داره که یخورده فضول هستن حالا همسرم بهشون حساس شده و میگه نباید باهاش حرف بزنی و ارتباط برقرار کنی،ازش میپرسم چرا؟میگه که فضولن ولی دلیلش منطقی نیست حالا چند هفته هست که با پدر و مادرم هم مشکل پیدا کرده و خیلی راحت میاد بهم میگه من خوشم ازشون نمیاد میگمش دلیلش چیه ،میگه چرا مثلا گفتن ناهار چی میخوای درست کنی و یجورایی بهونه میاره جوری شده که میگه دوس ندارم بریم خونتون با ارامی باهاش حرف میزنم فایده نداره با خشونت حرف میزنم اخلاقش بدتر میشه نمیدونم باید چیکار کنم مثلا بعضی وقتا مامانم زنگ میرنه بهم احوالی میگیره و منم احوال بچه های خواهرمو میپرسم میگه چرا پرسیدی و قهر میکنه،من شغلم آزاده همسرم هم خانه داره،حالا اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم

پزشکی ازدواج مشاوره
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


لطفا سوالتان را ویرایش کنید و سن خودتان و همسرتان را به همراه مدرک تحصیلیتان ذکر کنید. همچنین راجع به خانواده همسرتان قدری توضیح دهید که چند فرزند هستند و ارتباط همسرتان با خانواده اش به چه شکلی است. ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

سلام، نوع آشناییتون با همسرتون به چه صورت بوده؟ به صورت سنتی توسط خانواده باهاشون آشنا شدید؟ یا شما از قبل با همسرتون آشنا شدید و صرفا ایشون رو به خانوادتون معرفی کردید برای ازدواج؟ و همچنین آیا خانوادتون موافق با ازدواج شما بودن یا اختلاف نظرهایی وجود داشته قبل از ازدواجتون؟ ــ مریم نادري در 4 سال قبل

@محدثه.حامدی.نسب ــ ناشناس در 4 سال قبل

بله. میتونم بدونم ارتباط شما با خانواده و بستگان همسرتون به چه شکلی هست؟ رفت و آمد دارید؟ ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

@محدثه.حامدی.نسب سن من ۲۹ و سن همسرم ۲۷ ،من لیسانس معماری دارم و همسرم لیسانس جغرافیا،تعداد افراد خانواده همسرم ۶ نفر هستن که شامل ۳دختر و یه پسر هست دختر اول شاغل و بسیار مودب و مجرد،دختر دوم شاغل و باز هم مودب و ساکن شهر دیگه و بچه سوم پسر هست که یک ماه هست عقد کرده و بچه آخر هم همسر بنده هست که باز هم بسیار مودب هست ولی رابطش به صورت حضوری با خونوادم و همه خوبه ولی جلو من چیز دیگه میگه ،باباش بازنشسته و مامانش خانه دار،رابطشم با خونوادش خوبه همه بهم با احترام حرف میزنن و هوای همدیگه رو دارن ــ ناشناس در 4 سال قبل
1
@مریم.نادري ازدواج ما بصورت سنتی بوده دراصل خونه همسرم تو محله خودمونه و بابام و بابابزرگم کاملا ازشون شناخت دارن و خونوادم ایشون رو به من پیشنهاد کردن و در نهایت به نتیجه رسیدیم الانم خداروشکر همه چیزش خوبه خیلی هم دوسش دارم ولی این مشکل وسط اومده و نمیدونم چیکار کنم خونوادمم کاملا با این ازدواج موافق بودن الانم باهم خوبن ولی همسرم جلو من کلا از بدی اونا میگه نمیدونم کلا هدفش اینه اونارو از چشم من بندازه یا هدف دیگه ای داره و هر وقت پیش هم باشن باهم میگن و میخندن این وسط من موندن که چیکار کنم ــ ناشناس در 4 سال قبل

@محدثه.حامدی.نسب رابطه من با فامیلاشون خوبه ،خونه های فامیلاشون خیلی کم میریم ولی همیشه اگه هر جا همدیگه رو ببینیم یه رابطه گرم و خوب داریم کلا من با خونه همسرم هیچ گونه مشکلی ندارم حتی معمولا خودم پیشنهاد میکنم که اگه کاری هست بدید من انجام بدم و با فامیلاشونم خوب هستم من دوس دارم هفته ای چند بار ببرمش خونه باباش سر بزنه ولی چون خونه های مامان باباهامون تو یه محلس واسه این میگه اگه بردیم خونمون میگی بریم خونه مامان توام سر بزنیم بخاطر همین خونه خودشونم نمیاد و هفته ای یبار میریم اونجا ها ــ ناشناس در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

3 جواب

0

باورهای مخرب پیش از ازدواج

باور مخربی که قرار است به آن ها پرداخته شود شامل موارد زیر می شود.

  1. آیا زن و شوهر باید بهترین دوست یکدیگر باشند؟
  2. آیا عشق رمانتیک می تواند به ازدواجی خوب منجر شود؟
  3. آیا زوجین باید تمام کارها را با یکدیگر انجام دهند؟
  4. آیا اگر احساس گناه می کنید باید به آن اعتراف کنید؟
  5. آیا با تلاش می توان ازدواج موفقی داشت؟ آیا ازدواج موفق مستلزم اعتماد کامل است؟
  6. آیا باید همسرمان را همیشه خوشحال نگهداریم؟
  7. آیا در ازدواج موفق، خانه مکانی مناسب برای تخلیه ی خشم است؟
  8. آیا شوهر خوب تعمیرات خانه را انجام می دهد و همسر خوب لباس های کثیف را می شوید؟ (تقسیم وظایف سنتی درست است؟)
  9. آیا بچه دار شدن رفتار بد همسر را اصلاح می کند؟
  10. آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟
  11. آیا با ازدواج تمام آرزوهایمان برآورده می شود؟
  12. آیا همسرم باید همیشه احساسات مرا پیش بینی کند؟
  13. آیا ادامه ازدواج ناموفق بهتر است یا طلاق؟(ادامه زندگی بخاطر فرزند)
  14. آیا آمال و آرزوهای مرد مقدم بر شغل همسرش است؟
  15. آیا اگر همسرتان خواست ترکتان کند باید مقاومت کنید و بجنگید؟
  16. آیا عشق از بین رفته گاهی دوباره زنده می شود؟

برگرفته از باورهای مخرب در زندگی مشترک توضیح تصویر

جواب داده شده در سارا نظری مقدم
104 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


2

سلام شما موضوع رو از جانب خودتون شرح دادید، باید دید نظر و دیدگاه همسرتون چیه در این رابطه. باید دید آیا ایشون هم مثل شما یه سری دلایلی دارن که شما رو غیرمنطقی و عجیب بدونن یا خیر...

شما زن و شوهر هستید و ازدواج کردید، تعریف معمول ازدواج از دیدگاه من برای اکثر افراد: انتخاب یک فرد برای ایجاد کشمکش و گفت و گو و جدال و بحث کردن!! تنها حقی که شما دارید این است که انتخاب کنید با چه 《شخصی》این جدال ها را داشته باشید... هرگاه هر کدام از زوجین به این باور رسیدند که دیگر توان مقابله با این جدال ها را ندارند و یا به شکلی از جانب دیگری مورد ظلم واقع می شوند، وقتی اوضاع به سمت 《تحمل کردن》و 《فداکاری》و 《رنج کشیدن》می رود، تا حدی که شرایط به جایی می رسد که طرفین به این نتیجه می رسند که این اوضاع قابل کنترل/قابل توقف نیست و کماکان ادامه دارد، طلاق می گیرند. اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید بهتر است از پیش از اینکه پای بچه به ساختمان ناپایدار زندگی زناشویی شما باز شود، بنشینید و با هم دودو تا چهار بکنید.

آیا ما همدیگر را میفهمیم؟

آیا ما همدیگر را همانگونه که هستیم میپذیریم؟

آیا ما یکدیگر را دوست داریم؟

آیا ما با هم خوشحال هستیم؟

آیا از یکدیگر رضایت نسبی داریم؟

یکبار دیگر از ازدواجتان بپرسید: آری/نه؟

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در amir hosein riazi
68 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


4

موضوع مطروحه شما، یک مسئله کاملا کلی هستش. ارائه راهکار دقیق برای حل مشکل شما، بدون داشتن چندین جلسه ملاقات حضوری با شما و همسرتان مقدور نیست. لذا اکیدا پیشنهاد میکنم که تا مشکلات بزرگتری برای رابطه ای که دارید ایجاد نشده، به یک مشاور خانواده مراجعه کنید.

بنده صرفا میتونم چند نکته را خدمتتان عرض کنم که قدری در مسیر بهبودی و رسیدن به آرامش به شما کمک خواهد کرد. در اینگونه مسائل، علت یابی مشکل مهمترین کاریست که یک روانشناس بعد از شنیدن سخنان شما انجام خواهد داد. از قدیم الایام بارها شاهد رابطه ناخوشایند مادر-(شوهر) و همسر بوده ایم؛ ولی این بدان معنی نیست که این یک اصل است و قابل کنترل نیست.

شما باید به دنبال دلیل نداشتن حس خوب همسرتان نسبت به خانواده خودتان بگردید، همانطور که عرض کردید، بهانه هایی از قبیل «چه غذایی میخواهی درست کنی» یا «شیطنت خواهر زاده های» شما قابل پذیرش نیستن به عنوان دلایلی جهت قطع ارتباط با بستگان. سعی کنید عمیقتر بنگرید و دریابید که چه مسائلی روحیه و تمایل همسر شما را از ارتباط با خویشاوندان شما مکدر کرده است. مواردی از قبیل:

  • چشم و هم چشمی ها
  • کنایه های کلامی و عملی
  • اختلافات قدیمی و دنباله دار
  • مقایسات اجتماعی و خانوادگی
  • کمبود های مالی، تحصیلی و ...
  • حسادت

پس از کشف علت دقیق و عامل ایجاد کننده حس نامطلوب در همسر شما جهت ارتباط با بستگان شما، بهتر میتوان رائه راهکار نمود. لطفا در ذهن داشته باشید که شما به عنوان یک همسر، موظف هستید همیشه حامی همسرتان، چه در خلوت شخصی و چه در اجتماع باشید. این در عین حفظ احترام نسبت به سایرین باید اتفاق بیوفتد.

در مواردی دیده شده که مهاجرت یکی از عواملیست که این گونه کدورت ها را کم میکند. به عبارت بهتر، زوج هایی که در شهر دیگری نسبت به محل زندگی خانواده هایشان زندگی میکنند، 33% کمتر شاهد این قسم مجادلات هستیم. این بدان معناست که زندگی کردن یک زوج در ساختمان یا منطقه خیلی نزدیک نسبت به محل زندگی خانواده ها، به خودی خود باعث مشکلاتی از این جنس می شود. چرا که با دیدن مکرر و مطلع بودن لحظه ای از حال هم، جذابیت ارتباطی کاهش میابد و احساس دخالت تا حدی دیده می شود.

پس به عنوان یک راه حل کلی، تغییر محل زندگی شما و دور شدن از محل زندگی خانواده هایتان شاید مرهمی بر این مشکل باشد. همچنین حمایت شما از همسرتان، ابراز احساسات و از خودگذشتگی برای ایشان باعث نرم شدن تفکر همسرتان می شود.

لازم به ذکر است که مسئله مطروحه توسط شما، جزو مشکلات خیلی سطحی در زوج ها محسوب شده و جای نگرانی نیست. امید است با پیگیری مشکلتان توسط یک مشاور خانواده و سعی در بهبود اوضاع، مشکلتان مرتفع گردد.

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز


@محدثه حامدی نسب ،خیلی ممنونم ــ ناشناس در 4 سال قبل

خواهش میکنم. ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری