جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

آیا خداوند متعال در قرآن کریم , به ویروس کرونا اشاره کرده است؟


2
0
1581

با توجه به این که خداوند متعال در قرآن کریم به برخی علوم و اکتشافات علمی خاص، جهت تبیین اعجاز محتوایی قرآن، اشاره کرده، آیا در آن، صحبتی هم از ویژگی این ویروس کرونا (کوید ۱۹) یا راه درمان آن نموده است ?

دینی کرونا
ویرایش شده در 4 سال قبل
سوال شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

3 جواب

2

خداوند متعال، 14 قرن پیش، همه چیز را راجع به کرونا در سوره ی مبارکه ی مدّثر بیان کرده است. از جمله:

1. دانشمندان به کرونا، کوید 19 گویند. شاید بدین جهت است که در اواخر قرن 2019 به وجود آمده است. آنها این ویروس را اینگونه به جهانیان معرفی نموده اند که: برخی از مردم را می کشد و برخی را نه. علائم روشنی ندارد و بدیل علت، بسیار موجب رنجش انسان می شود.

* آیه 30 سوره مدثر: لا تبقی و لا تذر لواحه للبشر علیها تسعه عشر: بلایی است که نه کاملا می کشد و نه کاملا رها می کند. بسیار انسان را می آزارد. 19 وکیل دارد.

2. ظهور این ویروس، در چین بود. کشوری که اکنون، دومین قدرت اقتصادی جهان، و پر جمعیت ترین کشور جهان نیز هست.

* آیه 12 و 13 سوره مدثر: ذرنی و من خلقت وحیدا و جعلت له مالا ممدودا و بنین شهودا: رها شده در قومی که خلقتی خاص دارند و ثروت فراوان دارند و جمعیتی فراوان.

3. اینک کل جهان به دنبال راه حل های مبارزه با این ویروس هستند. و هر متخصصی نظری می دهد.

* آیات ابتدایی سوره مدثر، راه مقابله با این بیماری را موارد زیر می شمارد:

- آیه 1 و 2 سوره مدثر: یا ایها المدثر، قم فانذر: ای کسی که خود را پوشانده ای، برخیز و هشدار بده.

(از این آیه، بر می آید که اشاره به قرنطینه شدن و هشدار دادن و آگاه سازی دیگران دارد.)

- آیه 3 سوره مدثر: و ربک فکبر: پروردگارت را بزرگ دار.

( اشاره به یاد خدا و دعا و عبادت فراوان دارد.)

- آیه 4 سوره مدثر: و ثیابک فطهر: لباس های خود را تطهیر کن.

(این آیه، اشاره به ضد عفونی کردن دست و لباس دارد.)

- آیه 5 سوره مدثر: و الرجز فاهجر: و وضو بگیر و از پلیدی دور شو.

(این آیه اشاره به دوری از مردم، جهت پیشگیری از ابتلا دارد.)

- آیه 6 سوره مدثر: و لا تمنن تستکثر: و هنگام بخشش فراوان، بر مردم منت نگذار.

( این آیه، اشاره بر عدم طمع در احتکار لوازم ضروری زندگی مردم دارد.)

- آیه 7 سوره مدثر: و لربک فاصبر: و برای رضای خدا صبور باش.

(این آیه می گوید: با صبر کردن، کرونا را شکست می دهیم.)

جواب داده شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز


سلام. این تطبیق صحیح نیست. و اشکالات زیادی بر آن وارد هست !! جهت مطالعه آدرس بدون عنوان ? ــ هادی کوزه کنانی در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

خانم شفی زاده - سلام . در جامع بودن قرآن مجید شکی نیست ، ولی این دلیل نمی شود که آیاتش را بر هر وقایعی در دنیا تطبیق وتاویل وتفسیر نماییم. قرآن برابر احادیث هفت باطن دارد و مهمتر از آن دارای محکمات و متشابهات است که برابر نص صریح قران فقط عالمانی خاص( راسخون فی العلم) قادر به تشخیص تاویل صحیح قرآن بوده وبقیه باید از آنان پیروی کنند و گرنه در گمراهی خواهند افتاد. بنابر این بدون رجوع به احادیث معصومین خود و دیگران را به گمراهی خواهید کشاند.

  • قرآن کتاب پیشگویی نیست پیام هدایت و آگاهسازی وبیداری از غفلت ذاتی زندگی دنیوی است. والسلام علی من تبع الهدی
جواب داده شده در EHSAN Kian
11 امتیاز


@estan main سلام. ممنون از حسن توجه شما، بنده جهت رفع ابهام مخاطب، نسبت به این سوال،شکل سوالم را تغییر دادم. ــ فاطمه شفی زاده در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

سلام علیکم ، آیا اینکه میگوییم خداوند علام الغیوب است یعنی باید در کتابش به همه وقایع دنیا اشاره کرده باشد ؟ صرف یک یا دو پیش گویی برای حقانیت قرآن کافی نیست ؟

درباره وبا یک نظر ؛ سرطان یک نظر ؛ سردرد یک نظر ؛ ضرب مغزی یک نظر ؛ سندرم و اتیسم یک نظر با راه درمان ؟ با این لحاظ ‌که کل علم و اختیار و امتحان و ابتلاء ... ساقط میشه . هر بلا و اتفاقی آمد هیج تلاشی نکنید فقط قرآن را باز کنید ، چون قرآن حق است و خداوند علامه الغیوب پس پادزهر تمام مشکلات در آن آمده، از فردا طرف میگه حاج آقا اگر‌خدا علامه الغیوبه چرا وقتی من چک برگشتی دارم خدا در قرآن که میگیم جامع و کامله یک راه به من نشان نداده تا چکم را نقد کنم؟ ?

خب این سوالات یعنی مخاطب هنوز متوجه نشده که منظور از علام الغیوب بودن و جامع بودن قرآن چیست.!

اصلا چرا بلا وشری توسط عدم خیر ؛ بیاد که قرار باشه با رجوع به قرآن حل و فصل بشه؟ چرا یک عده غذای حرام بخورند و بیماری تولید کنند وقتی خدا فرموده از غذاهای سالم تناول کنید؟ و یا عده ای شیطنت کنند و دست به ساخت ویروس بزنند ؛ سپس الله بیاد در کتابش از آن جایی که علام الغیوب است راهی قرار دهد ؟

یعنی واقعا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی آنقدر سخت و ناممکن است که از قرآن بخوایم اگر حق است چرا در مورد کرونا چیزی نگفته‌ ؟

ظاهرا هنوز اشخاصی متوجه نشدند که قرار نیست هر دم از الله متعال و اهل بیت کرامت رخ دهد و میخواهند مُدام امور طبیعی انسان ها از مسیر خودش خارج بشه و یک معجزه ای رخ بده ،

در ثانی : قرآن کریم به طر کلی برای موارد و بلایا اشاره دارد .

مثلا این آیه : وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

ترجمه : و قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماييم و مژده ده شكيبايان را

والسلام

جواب داده شده در هادی کوزه کنانی
1652 امتیاز


@هادی منتظرالقایم سلام.ممنون از حسن توجه شما، بنده جهت رفع ابهام مخاطب، نسبت به این سوال،صورت سوالم را تغییر دادم. ــ فاطمه شفی زاده در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری