برای پاسخ به قسمت اول سوال تون مراجعه میکنیم به کلام شاه خراسان امام رضا (علیه السلام) که در کلام پر معنایی میفرماید:
«کـُـلما اَحدث العبادُ من الذنوب ما لم یکونوا یعملون ، احدث الله لهم من البلاءِ ما لم یکونوا یعرفون»
«هرگاه بندگاݩ ، گناهاݩ تازهاي پدید آورند که قبلا مرتکب نميشدند،خداوند بلاي تازهاي برایشاݩ پیش ميآورد که قبلا نميشناختند»
?وسائل الشیعه ج11 ص240
═════════┅┄
برای شاهد مثال این کلام نورانی میتوان موارد زیر را نام برد :
?گناه :
Globally, porn is a $97 billion industry,
صنعت پورن (فحشا) در سطح جهان، صنعتي97 میلیارد دلاریست.
At present, between $10 billion and $12 billion of that comes from the United States
که 10 تا 12 میلیارد آن از آمریکا تامین میشود.
●بلا:
حال جدا از خطرات و آسیبهاي اجتماعي و روحي و جسمي عمل شنیع فحشا، فقط یک مورد آنرا اشاره میکنیم:
(Read more: HIV brings porn trade group under fire)
ایدز تهدیدي جدي براي صنعت پورن است.
مرکز CNBC
https://www.cnbc.com/2014/01/13/after-rough-2013-porn-studios-look-for-a-better-year.html
═════════┅┄
?گناه :
فحشا/همجنسبازی
● بلا:
تا قبل از یک قرن پیش، بیماري وحشتناکي به نام HIV (ایدز) کجا بود اصلاً ؟
فقط به ایدز هم ختم نميشود!
??بیشتر از 20 نوع از بیماري هاي مقاربتي وجود دارند،شامل:
There are more than 20 types of STDs, including
Chlamydia
Genital herpes
Gonorrhea
HIV/AIDS
HPVSyphilis
Trichomoniasis
...
مدلاینپلاس
https://medlineplus.gov/sexuallytransmitteddiseases.html
اما پاسخ قسمت دوم سوال تون
? مصیبتهایی که مومن با آن مواجه میشود یا به به خاطر ارتقاء درجه و منزلت هست ـ یا برای پاکسازی گناهان :
1⃣ - بخشی از روایت :
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ اِبْنِ رِئَابٍ عَنْ ضُرَيْسٍ اَلْكُنَاسِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ :
..... لَهُ حُمْرَانُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ رَأَيْتَ مَا كَانَ مِنْ أَمْرِ قِيَامِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ وَ خُرُوجِهِمْ وَ قِيَامِهِمْ بِدِينِ اَللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ مَا أُصِيبُوا مِنْ قَتْلِ اَلطَّوَاغِيتِ إِيَّاهُمْ وَ اَلظَّفَرِ بِهِمْ حَتَّى قُتِلُوا وَ غُلِبُوا ...
وَ مَا كَانَ ذَلِكَ اَلَّذِي أَصَابَهُمْ يَا حُمْرَانُ لِذَنْبٍ اِقْتَرَفُوهُ وَ لاَ لِعُقُوبَةِ مَعْصِيَةٍ خَالَفُوا اَللَّهَ فِيهَا وَ لَكِنْ لِمَنَازِلَ وَ كَرَامَةٍ مِنَ اَللَّهِ أَرَادَ أَنْ يَبْلُغُوهَا فَلاَ تَذْهَبَنَّ بِكَ اَلْمَذَاهِبُ فِيهِمْ
? حُمْران عرض کرد :
«قربانت گردم، پس بگویید : «موضوع قيام على علیه السلام و امام حسن و امام حسین علیه السلام چگونه شد که ایشان برای یاری دین خدا قیام کردند و چه بلاها از طغيانگران دیدند و بالاخره هم بر آنها غلبه کردند و امامان کشته و مغلوب شدند.
امام باقر (ع) فرمود :
اى حُمران، اين بلاها كه به آنان رسيد به خاطر گناهى نبود كه مرتكب شده باشند و به حساب شكنجه گناهى نبود كه مخالفت خدا كرده باشند، بلكه براى رسيدن به منزلت و كرامتى بود از طرف خدا كه خدا خواسته بود بدين وسيله بدان برسند، مبادا در بارۀ آنها مذاهب باطله بر تو چيره شوند و تو را از راه حق بدر برند.
? مرآة العقول، ج ٣، ص ١٣١ {حدیث صحیح}
? https://goo.gl/TqvP5c
? متن و ترجمه کاملِ روایتِ فوق در لینکِ زیر :
? http://bit.ly/2MPGlPC
? مطالعهٔ نکاتِ روایتِ فوق :
? https://goo.gl/V7ttEj
? https://goo.gl/UQQXJh
? https://goo.gl/29Bc3a
2⃣ - امام صادق (ع) :
إنَّ المُؤمِنَ لَيُهَوَّلُ عَلَيهِ في نَومِهِ فَيُغفَرُ لَهُ ذُنوبُهُ وإنَّهُ لَيُمتَهَنُ في بَدَنِهِ فَيُغفَرُ لَهُ
همانا مؤمن در خواب مى ترسد و گناهانش آمرزيده مى شود و بدنش ضربه مى بيند و گناهانش آمرزيده مى گردد .
? مرآة العقول، ج ١١، ص ٣٣۴ {حدیث صحیح}
? http://bit.ly/2DDfUwp
3⃣ - پیامبر (ص) :
قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ مَا مِنْ عَبْدٍ أُرِيدُ أَنْ أُدْخِلَهُ الْجَنَّةَ إِلَّا ابْتَلَيْتُهُ فِي جَسَدِهِ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ كَفَّارَةً لِذُنُوبِهِ وَ إِلَّا ضَيَّقْتُ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ كَفَّارَةً لِذُنُوبِهِ وَ إِلَّا شَدَّدْتُ عَلَيْهِ الْمَوْتَ حَتَّى يَأْتِيَنِي وَ لَا ذَنْبَ لَهُ ثُمَّ أُدْخِلُهُ الْجَنَّةَ وَ مَا عَبْدٌ أُرِيدُ أَنْ أُدْخِلَهُ النَّارَ إِلَّا صَحَّحْتُ جِسْمَهُ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ تَمَاماً لِطَلِبَتِهِ عِنْدِي وَ إِلَّا آمَنْتُ لَهُ مِنْ سُلْطَانِهِ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ تَمَاماً لِطَلِبَتِهِ وَ إِلَّا هَوَّنْتُ عَلَيْهِ الْمَوْتَ حَتَّى يَأْتِيَنِي وَ لَا حَسَنَةَ لَهُ ثُمَّ أَدْخَلْتُهُ النَّارَ
خداي عز و جل فرمايد هيچ بنده ای نباشد که بخواهم او را به بهشت برم جز آنکه در تنش گرفتاری به وجود اورم و اگر کفاره گناهانش شود او را بس است
وگرنه مرگ را بر او سخت گیرم تا نزد من آید و گناهی نداشته باشد سپس او را به بهشت برم
و هیچ بنده ای نباشد که بخواهم او را به دوزخ برم جز آنکه تنش را سالم سازم و اگر هرچه از من بخواهد به پایان رسد او را بس باشد وگرنه روزیش را فراوان سازم در صورتي که طلبش از من تمام شود وگرنه مرگش را اسان سازم تا نزد من آید و از من حسنه ای بستانکار نباشد سپس او را به دوزخ برم
? مرآة العقول، ج ١١، ص ٣٣٧ ـ ٣٣٨ {حدیث صحیح}
? http://bit.ly/2DDd7n3
? البته مومن کسی است که صفات مخصوصی دارد. { مرآة العقول، ج ۷، ص ۱۵۱/ ج ٩، ص ٢٢۵_ روضه المتقین، ج ١٢، ص ١۵ و... }
والسلام