جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

ترجمه فارسی به انگلیسی ((پاشینیان: باکو پروژه ارتباطی با ایران را دنبال می‌کند/ آماده تبادل زندانی با جمهوری آذربایجان هستیم))


6
0
122

این متن خبری رو میشه بی زحمت ترجمه کنید:

پاشینیان: باکو پروژه ارتباطی با ایران را دنبال می‌کند/ آماده تبادل زندانی با جمهوری آذربایجان هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص موضع آذربایجان نسبت به طرح منطقه‌ای ارمنستان نیز گفت: آذربایجان ظاهراً علاقه‌ای به پروژه چهارراه صلح پیشنهادی ارمنستان ندارد، زیرا باکو پروژه باز کردن ارتباط با ایران را اجرا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نیکول پاشینیان» امروز جمعه در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه امیدواریم ارمنستان و عربستان سعودی در آینده نزدیک رسماً روابط دیپلماتیک برقرار کنند، گفت: ما در سال‌های اخیر با عربستان سعودی تماس‌هایی داشته‌ایم؛ وزرای خارجه ما دو بار ملاقات کردند؛ تماس‌های تلفنی صورت گرفت؛ در جلسات کاری چندجانبه تماس‌هایی صورت گرفت؛ به نظر من روند رو به پیشرفت است و در آینده نزدیک ارمنستان و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک برقرار خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ارمنستان از بلوک نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی خارج نمی‌شود و آیا اراده سیاسی وجود ندارد؟ گفت: ارمنستان اراده سیاسی دارد و بر اساس ضرورت تصمیم‌گیری خواهد شد که ناشی از منافع ارمنستان است. ما بر اساس منافع دولتی ارمنستان تصمیم خواهیم گرفت. در حال حاضر اگر تصمیمی گرفته‌ایم یا نگرفته‌ایم، راهنمای ما برای جهت‌گیری، منافع دولتی ارمنستان بوده است. سوابق ما نشان می‌دهد که اقدامات یا عدم اقدام عملی سازمان امنیت جمعی به تعهدات آن در قبال جمهوری ارمنستان پاسخ نمی‌دهد. در این زمینه اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی با منافع ارمنستان مطابقت ندارد.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: ما این موضوع را به صورت شفاف مطرح کرده‌ایم. ارمنستان می‌خواهد تا آخرین فرصت برای درک کامل این نهاد و قابل درک کردن موضع خود برای آن، هر کاری انجام دهد.

پاشینیان با ابراز تأسف از اینکه جمهوری آذربایجان از موضع صرفاً بشردوستانه مربوط به زندانیان برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند، اظهار داشت: اقدامات آذربایجان غیرمنطقی است. دولت روی موضوع اسرا متمرکز است. ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این موضوع نیز انعطاف‌پذیری نشان دهیم و با آذربایجان برای بازگشت زندانیانمان همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه «علاوه بر این، ما آمادگی خود را برای مبادله محکومان آذربایجانی در ارمنستان با زندانیان خود بر اساس اصل همه برای همه اعلام کرده‌ایم و آن را یک موضوع کاملاً بشردوستانه می‌دانیم» گفت: ما در تمام موارد به دادگاه‌های بین‌المللی حقوق بشر و سایر نهادهای قانونی احتمالی مراجعه کرده‌ایم. در چند مورد احکامی مبنی بر تدابیر فوری این نهادها داریم که توجه بین‌المللی را به این موضوع جلب می‌کند؛ اما باید بگویم که بدیهی است که تا زمانی که برادران اسیر ما به ارمنستان برنگشته‌اند، کار را نمی‌توان کافی تلقی کرد و ما تمام تلاش خود را در این راستا ادامه خواهیم داد.

نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص بازگشت جمعیت آواره اجباری قره‌باغ کوهستانی نیز اظهار داشت: با بحث و گفتگو در مورد این موضوع و تجزیه و تحلیل آن، می‌فهمم که از امروز این بازگشت غیر واقعی است. چرا؟ زیرا پس از 19 سپتامبر شرایطی ایجاد شد که برادران و خواهران ما در قره‌باغ کوهستانی را مجبور به ترک قره‌باغ کردند. محیط و سیاست پاک‌سازی قومی تغییر نکرده است. بنابراین، اگر امروز در این شرایط بازگشت واقع‌بینانه بود، اصلاً آنجا را ترک نمی‌کردند.

پاشینیان سیاست دولت خود را تکرار کرد که دولت ارمنستان هر کاری را انجام خواهد داد تا آوارگان اجباری قره‌باغ در صورتی که فرصت بازگشت به خانه خود در را نداشته باشند در ارمنستان بمانند و یادآور شد: پس از آوارگی اجباری از قره‌باغ کوهستانی، شاهد خروج عمده قره‌باغی‌ها از ارمنستان بودیم. البته ما نگران این موضوع بودیم، اما تصور می‌کردیم که آنها فرصت سفر طولانی‌مدت را ندارند و شاید برای دیدار اعضای خانواده به روسیه، اروپا یا جاهای دیگر می‌روند و سپس جریان بازگشت را دیدیم.

وی گفت: اکنون می‌توانم بگویم که در میان خواهران و برادران ما که به اجبار آواره شده‌اند، هیچ جریان خروجی قابل توجهی وجود ندارد و مایلم در این زمینه رضایت خود را اعلام کنم.

نخست‌وزیر ارمنستان درباره امکان روابط با پاکستان نیز اظهار داشت: این منطق ما است و همچنین یک مقررات قانون اساسی داریم که جمهوری ارمنستان تلاش خواهد کرد و می‌خواهد روابط دوستانه با همه کشورهای جهان برقرار کند. من فرض می‌کنم که کار دیپلماتیک خاصی در این راستا در حال انجام است، نه در سطح بالا و ادامه خواهد یافت. روندهای 30 سال گذشته روشن است؛ استقلال ما را به رسمیت نشناختند و روابط دیپلماتیک برقرار نشد. ما باید دلایل این امر و چگونگی پیشرفت در این شرایط را که آسان نیست، درک کنیم.

پاشینیان افزود: زمانی که ما موفق به امضای معاهده صلح با آذربایجان شویم، این وضعیت به بحثی تبدیل خواهد شد که به برقراری روابط دیپلماتیک از جمله با پاکستان کمک خواهد کرد.

وی در خصوص موضع آذربایجان نسبت به طرح منطقه‌ای ارمنستان نیز گفت: آذربایجان ظاهراً علاقه‌ای به پروژه چهارراه صلح پیشنهادی ارمنستان ندارد، زیرا باکو پروژه باز کردن ارتباط با ایران را اجرا می‌کند.

نخست‌وزیر ارمنستان در این خصوص که آیا تضمینی وجود دارد که ارمنستان در صورت تحقق پروژه چهارراه صلح، گمرکات و کنترل مرزی را در خاک خود انجام دهد؟ تأکید کرد که یکی از اصول پروژه چهارراه صلح این است که هر کشوری از طریق نهادهای خود گمرک و کنترل مرزی را در خاک خود انجام دهد. این پیشنهادی است که ما به شرکای بین‌المللی خود از جمله آذربایجان، ترکیه، ایران و گرجستان ارائه می‌کنیم و اولین واکنش آذربایجان این است که به نظر می‌رسد آنها دیگر علاقه‌ای به این پروژه ندارند، زیرا آنها پروژه ارتباطی با ایران را انجام می‌دهند.

پاشینیان ادامه داد: ما مطلقاً مخالف آن نیستیم، اما این پیشنهاد ماست در صورت پذیرش پیشنهاد ما، پروژه محقق خواهد شد.

وی در این خصوص که وضعیت مرزبانان روسی چه خواهد شد نیز گفت: سیاست ما این است که سطح حاکمیت ارمنستان باید به طور پیوسته از نظر نهادی نیز افزایش یابد و چهارراه صلح یکی از این موارد است. پروژه چهارراه صلح در مورد ایجاد زیرساخت‌های جدید یا بهبود دامنه و کیفیت زیرساخت‌های موجود است. ارمنستان آماده ایجاد پنج پست بازرسی در مرزهای ارمنستان و آذربایجان برای زیرساخت‌های جاده‌ای از جمله در کایان، سوتک، نزدیک کاراهونج، نزدیک انگگاکوت و یراش است.

نخست‌وزیر ارمنستان ادامه داد: همچنین ایجاد دو ایست بازرسی در مرز ارمنستان و ترکیه در آخوریک و مارگارا برای زیرساخت‌های جاده‌ای. ارمنستان با احیای چهار بخش راه‌آهن در خاک جمهوری ارمنستان آمادگی دارد ارتباطات بین ارمنستان، آذربایجان و ترکیه را تضمین کند. ارمنستان آمادگی دارد بخش راه‌آهن نرنادزور ـ آگاراک را بازیابی کند و پست‌های بازرسی در نزدیکی مرزها ایجاد کند، بخش راه‌آهن از یراشخ تا مرز نخجوان را بازیابی کند و یک پاسگاه در یراسخ ایجاد کند و بخش‌های فرسوده راه‌آهن را از گیومری تا مرز ترکیه و ایجاد یک پاسگاه در آخوریک.

پاشینیان با بیان اینکه ارمنستان آمادگی دارد تا قسمت‌های فرسوده راه‌آهن هرازدان تا کایان را احیا کند و یک ایست بازرسی در کایان ایجاد کند، اظهار داشت: این باعث ایجاد پیوندهای جدید بین همه کشورهای منطقه می‌شود. اصول چهارراه صلح عبارت‌اند از: کلیه زیرساخت‌ها اعم از جاده‌ها، راه‌آهن، خطوط هوایی، خطوط لوله، کابل‌ها و خطوط برق تحت حاکمیت و صلاحیت کشورهایی هستند که از آن عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: هر کشور از طریق مؤسسات دولتی خود در قلمرو خود کنترل مرزی، کنترل گمرکی و امنیت زیرساخت‌ها از جمله عبور وسایل نقلیه، محموله‌ها و افراد از قلمرو خود را تضمین می‌کند. همه زیرساخت‌ها را می‌توان برای حمل و نقل بین‌المللی و داخلی استفاده کرد. کشورها از تمامی زیرساخت‌ها بر اساس برابری استفاده می‌کنند و با رعایت این اصول می‌توان کنترل‌های مرزی و گمرکی را با توافق و توافق متقابل تسهیل کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: با احیای بخش‌های گمشده راه‌آهن و باز شدن زیرساخت‌ها، ایجاد ارتباط بی‌وقفه بین خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سیاه، دریای خزر و دریای مدیترانه از طریق یک شبکه راه‌آهن منسجم و منطقه‌ای ممکن می‌شود و از طریق جاده‌های شمال به جنوب و شرق به غرب، دولت جمهوری ارمنستان بر تعهد خود برای کمک به سهم خود در صلح و ثبات منطقه و انجام اقدامات عملی برای ایجاد چهارراه صلح تأکید می‌کند.

زبان شناسی اخبار-بین-الملل انگلیسی ترجمه فارسی واژگان
سوال شده در مهیار روشنک
488 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

6
Pashinian: Baku will continue the connecting project with Iran/ we are ready to exchange prisoners with Azerbaijan
Armenia's prime minister also said about Azerbaijan's position on Armenia's regional plan: Azerbaijan seems to have no interest in the proposed peace crossroads with Armenia because Baku will implement the project of opening connections with Iran.
Today on Friday, during the TV interview while mentioning that we hope Armenia and Saudi Arabia will form diplomatic relations in the near future, said "We have had some calls with Saudi Arabia in the recent years. Our foreign ministers met two times; there were some phone calls made; there were some calls in the multi-lateral business sessions; I think the path is going forward and in the near future Armenia and Saudi Arabia will form diplomatic relations.
In reply to the question that why Armenia does not exit the Collective Security Treaty Organization (CSTO) blockage, said "Armenia has a political will and will make decisions based on the necessities which is a result of Armenia's interests. We will make decisions based on the governmental interests of Armenia. If we have made or not made any decisions at the moment, our guide for the positioning has been the governmental interests of Armenia. Our background shows that the taking or not taking any practical actions of the Collective Security Treaty Organization (CSTO) on its commitments to Armenia will not have any results. The measures of Collective Security Treaty Organization (CSTO) are not in line with Armenia's interests.
Armenia's prime minister added added "We have clearly discussed this issue. Armenia is willing to do anything until the last chance for a complete understanding of this entity and making its positioning understood by it.
While expressing sorrow about Azerbaijan is using its merely-humanitarian position toward the prisoners for political purposes, said "Azerbaijan's measures are illogical. The government is concentrating on the hostages' position. We have declared readiness to show flexibility on this position too and cooperate with Azerbaijan for the return of the prisoners.
While mentioning "In addition to this, we have declared our readiness for exchanging the Azerbaijani convicts in Armenia with its prisoners based on the ""All for All' principle and know it as a completely humanitarian issue" said "In all cases, we have gone to the international humanitarian courts and other possible legal entities . In some cases we have rulings based on the immediate measures of these entities which has attracted international attention to this matter; but I must say that it is clear until our hostage brothers have not come back to Armenia, we can not know the task as enough and we will continue all our effort in this regard.
Armenia's prime minister also said about the return of the forced abandoned population in the mountainous Karabakh "While talking about this issue and analyzing it, I understand that this return is unreal from today. Why? Because after September 19, there was a situation that forced our brothers and sisters in the mountainous Karabakh to leave Karabakh. The ethnic environment and removal policy has changed. Therefore, if we are realistic in this return policy, they wouldn't leave there."
Pashinian repeated his government's policy in which the Armenia's government will do anything so that those forced to be abandoned in Karabakh stay in Armenia in case they do not have a chance to come back home and also reminded that after forcefully being abandoned in the mountainous Karabakh, we saw the majority of the Karabakhis leaving Armenia. Of course we were worried about this but thought that they do not have a chance for a long trip back and maybe go to Russia, Europe, or other places for visiting family members and then we saw the stream back.
He said "I can say now that among our brothers and sisters who are forcefully abandoned, there is no significant exit stream and I'm willing to show my satisfaction about this.
Armenia's prime minister also talked about the possibility of forming relations with Pakistan and said "This is our logic and there is also a constitutional regulation that Armenia will try to have a peaceful relationship with all of the countries in the world. I suppose that there is a special diplomatic action is being made in this regard, not at a high level, and will continue. The processes of he last 30 years are clear. They did not officially recognize our independence and did not form any no diplomatic relations were made. We should understand the reasons for this issue and how there was progress in this situation, which is not easy.
Pashinian added "When we succeed in signing the treaty with Azerbaijan, this situation will turn into a topic which will help form diplomatic relations including with Pakistan."
He talked about Azerbaijan's positioning on the regional plan in Armenia and added "Azerbaijan seems to have no interest in the proposed peace crossroads with Armenia because Baku will implement the project of opening connections with Iran."
Armenia's prime minister added to this, whether Armenia would perform the customs and border patrol in case of the enactment of the peace crossroads?, and emphasized "One of the principals in the peace crossroads is that each country will do the customs and border patrol through its entities. This is a proposition that we have submitted to our international partners including Azerbaijan, Turkey, Iran, and Georgia and Azerbaijan's first reaction is that it seems that they are no longer interested in this project because they are working on the connecting project with Iran."
Pashinian continued "We do not disagree with it all but this is our proposal. If our proposition is accepted, the project will be performed.
He also talked about what will happen to the Russian border guards and said "our policy is Armenia's governing level must institutionally keep on its continuous increase and the peace crossroads is one of these points. The peace crossroads is about creating new infrastructure or improving the size and quality of the existing infrastructures. Armenia is ready to build five border check points in Armenia and Azerbaijan borders for road infrastructure including in Kayan, Sotek, near Karahunj, near Enggakot and Yarash.
Armenia's prime minister continued "Building two checkpoints in Armenia and Turkey's border in Akhurik and Margara for road infrastructure and also reviving four railway parts in Armenia's soil, Armenia is ready to guarantee the relations between Armenia, Azerbaijan, and Turkey. Armenia is ready to recover the Narnadzor-Agarak railway section and create border patrols close to the borders. It will recover the railway section from Yarashkh to the border of Nakhchivan and create a station in Yarashkh and the old railway parts from Gyumri to Turkey's border and create a checkpoint in Akhurik. Stating Armenia's readiness to revive the old railway sections in Hrazdan to Kayan and a checkpoint in Kayan, Pashinian declared "this will create new connections for all of the countries in the region. The peace crossroads principles include "all of the infrastructures including the roads, railway, airlines, pipelines, cables, and power lines are under the government and discretion of the countries which cross it.
He continued "Through their state organizations, each country will guarantee the border control, customs control, and security of the infrastructures including the vehicle transportation of vehicles, cargos, and individuals within its territory. All of the infrastructures can be used for international and domestic transportation. The countries will use all of the infrastructures based on the equity principle and the border and customs control can be facilitated by mutual agreement.
Armenia's prime minister said "After reviving the lost parts of the railway and opening the infrastructures, creating non-stop relations between Persian Gulf, Gulf of Oman, the Black Sea, The Caspian Sea, and the Mediterranean Sea through a concerted and regional railway network and through the North-to-South and East-to-West roads, Armenia's government is emphasizing its share in helping the peace and stability in the region and taking practical actions in building the peace crossroads.
جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری