سلام الله بعلیکم
الجواب الاول
اینکه شیعه درباره ولادت ولی عصر (عج) حدیث صحیح ندارد ، بیشتر شبیه طنز است !!!!!
فقط دو روایت صحیح را برای اثبات تولد امام مهدی آورده میشود :
- محَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ :
قُلْتُ لِأَبِي مُحَمَّدٍ (ع) جَلَالَتُكَ تَمْنَعُنِي مِنْ مَسْأَلَتِكَ فَتَأْذَنُ لِي أَنْ أَسْأَلَكَ فَقَالَ سَلْ قُلْتُ يَا سَيِّدِي ?? هلْ لَكَ وَلَدٌ فَقَالَ نَعَمْ فقُلْتُ فَإِنْ حَدَثَ بِكَ حَدَثٌ فَأَيْنَ أَسْأَلُ عَنْهُ قَالَ بِالْمَدِينَةِ
ابوهاشم جعفری می گويد : به امام حسن عسكری (ع) عرض كردم جلالت و بزرگی شما مرا از پرسش باز می دارد، اجازه می فرماييد از شما سؤالی كنم ؟
امام حسن عسكری (ع) فرمودند : بپرس.
عرض كردم : آيا شما فرزندی داريد؟
امام عسكری (ع) پاسخ دادند : بله
عرض كردم : اگر برای شما اتفاقی افتاد در كجا از او بپرسم ؟
فرمودند : در مدينه
? کافی، ج ١، ص ٣٢٨
? مرآة العقول، ج ۴، ص ٢ { مجلسی : حديث صحيح}
https://goo.gl/mTzdKe
? گزیدهٔ کافی، ج ٢، ص ٨۵ { بهبودی : حدیث صحیح}
✔️ در سند اين روايت سه نفر از راويان واقع شدهاند :
➊ ـ محمد بن يحیى العطار
➋ ـ احمد بن اسحاق
➌ ـ ابو هاشم جعفرى
? هر ٣ راوی، از بزرگان و عالمان، و از افراد مورد اعتماد تاریخ شیعه بودند :
1⃣ محَمَّدُ بْنُ يَحْيَى العطار قمی
نجاشی درباره او می نویسد :
عطار قمی، بزرگ و شیخ اصحاب ما (شیعیان) در زمان خودش بود، شخصیتی مورد توجه و اعتماد، صاحب امتیاز و کسی که احادیث زیادی نقل کرده است.
? رجال نجاشی ص ۳۵۳
2⃣ احمد بن إسحاق القمی :
نجاشی می نویسد :
احمد بن اسحاق، رهبر قمی ها بود و از امام جواد و امام هادی (ع) روایت می کرد و از یاران ویژهٔ امام حسن عسکری علیه السلام بود.
? رجال النجاشي، ج ١، ص ٩١
3⃣ ابوهاشم الجعفری:
✍? نجاشی درباره او می نویسد :
ابو هاشم جعفرى در نزد ائمه عليهم السلام داراى منزلت بزرگ بود، او یک انسان با شرافت و ثِقه (مورد اعتماد) است.
? رجال النجاشي، ج ۱، ص ۱۵۶
✍? شیخ طوسی می نویسد :
داود بن قاسم جعفری، کُنیه او ابو هاشم بود، از اهل بغداد بود، جلیل القدر، او منزلتی عظیم نزد ائمه علیهالسلام داشت و چند امام معصوم را درک کرده است : رضا و جواد و هادی و عسكری و صاحب الأمر علیهمالسلام و از همهی آنان روایات نقل میکند ...
? الفهرست، شیخ طوسی، ج ١، ص ١٢۴
? ملاحظه فرمودید، سند روايت فوق در نهايت اتقان قرار دارد.
۲. مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى جَمِيعاً عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ قَالَ: اجْتَمَعْتُ أَنَا وَالشَّيْخُ أَبُو عَمْرٍو رَحِمَهُ اللَّهُ عِنْدَ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ فَغَمَزَنِي أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ الْخَلَفِ فَقُلْتُ لَهُ: يَا أَبَا عَمْرٍو إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ شَيْءٍ و َمَا أَنَا بِشَاكٍّ فِيمَا أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْهُ ...
... ثُمَّ قَالَ: سَلْ حَاجَتَكَ فَقُلْتُ لَهُ: أَنْتَ رَأَيْتَ الْخَلَفَ مِنْ بَعْدِ أَبِي مُحَمَّدٍ عليه السلام؟ فَقَالَ: إِي وَاللَّهِ وَ رَقَبَتُهُ مِثْلُ ذَا وَ أَوْ مَأَ بِيَدِهِ....
? ترجمه : عبدالله بن جعفر حمیری می گوید: من و شیخ ابوعمرو، نزد احمد بن اسحاق بودیم.
احمد بن اسحاق به من اشاره کرد که از ابوعمرو [نایب اول امام عصر علیهالسلام]، درباره #جانشین امام حسن عسکری علیهالسلام بپرسم.
به او گفتم: ای اباعمرو ! من میخواهم از شما چیزی بپرسم، سوال من از روی شک و تردید نیست ...
ابو عمرو گفت: سؤال خود را مطرح كن و آنچه حاجت دارى بپرس.
من گفتم : «تو خودت جانشين امام حسن عسكرى را #ديده_اى ؟ »
گفت: آری به خدا ! و با دست اشاره کرد و گفت: گردن [و شانه] او این چنین [زیبا و قوی] بود ...
⚫️ متن کامل روایت و ترجمه در لینک زیر :
https://goo.gl/rYRsCM
? منبع : اصول كافی، ج ١، ص ٣٣٠
https://goo.gl/zWdh7w
1⃣ سند این روایت??به اتفاق همه علما #صحیح است.
2⃣ وثاقت راویان در این روايت :
١ ـ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ : ثقه
نجاشى درباره او مىنويسد :
او ثقه {مورد اعتماد}، سرشناس و کاتب امام عصر عليه السلام بوده است ..
? رجال النجاشی، ص ٣۵۴ ـ ٣۵۵
٢ ـ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى العطار : ثقه
نجاشی می گويد : او بزرگ قمی ها در زمان خود، ثقه {مورد اعتماد} و سرشناس بود ...
? رجال النجاشی، ص ٣۵٣
? كتاب الرجال، ابن داوود حلي، ج ١، ص ١٨۶
? خلاصة الاقوال، علامه حلی، ج ۱، ص ۲۶۰
? مستدرکات، نمازی ج ٧، ص ٣۶۴
٣ ـ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ : ثقه
? الفهرست، ج ١، ص ١۶٧ ـ ١۶٨
? تنقیح المقال فی علم الرجال، ج ١، ص ٨٨
۴ ـ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاق القُمی : ثقه
نجاشی درباره او میگويد:
او نماينده مردم قم بود و از ابى جعفر و امام على النقى عليهما السلام روايت كرده است و از ياران ويژه امام حسن عسكرى عليه السلام بود.
? رجال النجاشی، ج ١، ص ٩١
? رجال الطوسی، ج ١، ص ٣٩٧
۵ ـ ابو عمرو عُثمان بن سعید عَمْری
شيخ طوسی میگويد : او گرانقدر، مورد اعتماد و وکيل امام عسکری عليه السلام بوده است.
? رجال الطوسی، ج ١، ص ۴٠١
⬛️ بنابراین سند اين روايت هم ، صحيح اعلائى است و تمام روات آن از برترين راويان تاريخ شيعه هستند.
مخالفین میخواهند با هر ترفند، بر اسناد فراوان ولادت خدشه وارد کنند، سپس به دروغ می گویند : شیعه هیچ روایت صحیح ندارد !!
در حالی که این افراد مطابق قواعد حدیث شناسیِ شیعه، روایت را بررسی نمی کنند.
⁉️️ آیا دشمنان ائمه (ع) صلاحیت بررسی احادیث آنها را دارند ؟؟
?۴٠ حدیث صحیح درباره ولادت حضرت مهدی (عج) :
https://goo.gl/bFiYHv
الجواب الثانی
اولا باید دقت شود که حتی علما هم معصوم نیستند ، و ممکن هست اشتباهاتی داشته باشند. و آیت الله کمال حیدری حتی در حد علمای طراز اول نیست! و ما پیشتر روایات وجود امام مهدی را ثابت کردیم.
ثانیا حتی آیت الله کمال حیدری هم قائل بر ولادت امام مهدی هستند و نه تنها نزد شیعه بلکه نزد اهل سنت هم امام مهدی از متواترات هست. [انشاالله در ادامه خواهیم پرداخت]
صوت درس اثبات تولد امام مهدی توسط آیت الله کمال حیدری:
? https://t.me/alhaydarii_fa/2658
ثالثا با توجه به اینکه آیت الله کمال حیدری از علمای مشهور نیست فلذا معاندین حرف های او را تقطیع میکنند و غیر واقع جلوه میدهند.
صوت روشنگرانه آیت الله کمال حیدری درباره تقطیع شده او توسط معاندین
?https://t.me/alhaydarii_fa/2979
¤فلذا مطالب ایشان را باید از منابع معتبر پیگیری کرد¤
اما برای کامل شدن جواب ، ببینیم جایگاه امام مهدی در نزد اهل سنت چیست؟
(برای خلاصه شدن فقط به ذکر چند مورد بسنده میشود)
الف) ذهبی از اعاظم علمای اهل سنت، اعتراف به ولادت امام عصر علیه السلام میکند و میگوید دو سال بعد از پدرش بود و سپس ناپدید شد.
ب) فخر رازی از علمای برجسته ، اعتراف به ولادت امام عصر علیه السلام
ج) ابن تیمیه ، پایه گزار اعتقادی وهابیت و اشاره به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
د) بن باز ، مفتی اعظم عربستان و اثبات تواتر روایات مهدویت
اللهم عجل لولیک الفرج⚘