جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چگونه به سوالات تستی عربی به درستی پاسخ دهیم?


0
0
1074

با سلام. من یک آزمون عربی دارم که از پایه ی نهم است و به صورت تستی می باشد. لطفا بفرمائید که روش خوندن عربی به صورت تستی و کنکوری چطوره?

منظورم اینه که ایا این درسته که برای هر درسی نکات دستوری و لغات را بخونم و بعد، تست بزنم?

در کل، خیلی ممنون میشم اگر نکات مربوط به تست عربی و کنکور رو بفرمائید.

علمی عربی
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

3

سلام بر شما کاربر گرامی.

بین امتحانات تستی زیر، تفاوت هست. اگرچه که همگی چهارگزینه هستند:

  1. امتحان کلاسی یا مستمر لینکی.

۲. امتحان نوبت اول یا دوم لینکی.

۳. المپیاد عربی.

۴.مسابقه علمی.

۵.امتحان مدارس نمونه دولتی.

۶.امتحان تیزهوشان.

۷.امتحان کنکور.

در این هفت مورد مذکور، مبنای امتحان و طرح سوال، کتاب درسی است. و نه هیچ چیز دیگری.

بنابراین کسی موفق می شود که:

تمام نکات کتاب، حتی جلد کتاب را مو به مو بخواند. در این صورت، هر سوالی را که ببیند، راحت جوابش را از گزینه های داده شده، پیدا می کند.البته سطح سختی و اسانی امتحان، در هفت مورد نام برده شده، متفاوت است.

قطعا امتحان کلاسی و نوبت دوم اسان تر از المپیاد و سایر امتحاناتی است که نام بردم. زیرا که تمام دانش اموزان باید بتوانند پاسخگو باشند و نمره ی قبولی کسب کنند.

سوالات المپیاد و مسابقات علمی، گاهی غیر منطقی است. زیرا برخی سوالات دو جواب دارند. و کسی نمره را می گیرد که به جواب موردنظر طراح سوال اشاره کند.

اما سوالهای مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و خصوصا کنکور، چند بُعدی و چند مجهولی است. از این جهت، به تمرین و مهارت زیادی احتیاج دارند تا تسلط بر عربی در دانش اموز زیاد شود و بتواند پاسخ دهد.

نکته.... کسی می تواند تسلط بر عربی را به دست اورد که از پایه، یعنی کلاس هفتم، تمام نکات ترجمه و قواعد را بداند.

نکته.... خوشبختانه ۷۰ درصد سوالات عربی در تمام امتحانات تستی، که نام بردم، ترجمه است. یعنی اگر حوصله ی حفظ کردن قواعد پیچیده ی عربی را ندارید، می توانید فقط با دقیق خواندن ترجمه ی لغات و متون و تمارین، از کلاس هفتم تا کنون، به ۷۰ درصد سوالات، به سرعت و به درستی پاسخ دهید.

در ضمن، اگر کمی قواعد اسان را هم بخوانید، درصد بیشتری را کسب خواهید نمود.

سوال.... از ترجمه ی کلاس هفتم تا کنون چه بخوانیم?

جواب.... تمام کلمات را با معنای مفرد و جمع بودنشان بخوانید.

معمولا برای حذف گزینه باید به مفرد و جمع کلمات دقت کنید و ترجمه ی جمع باید به صورت جمع، و مفرد به صورت مفرد باشد.

متون کتابهای عربی، شامل متن درس‌ها و ترجمه ی تمرین ها، را دقیق بخوانید. یعنی بدانید که هر کلمه دقیقا چه معنایی دارد و صرفا طوطی وار حفظ نکنید.

مترادف و متضادها و نوع جمع، خصوصا جمع های مکسر را با دقت بخوانید. زیرا کلمات مشابه زیادی در تستها داده می شود و شما با دیدن آن کلمات، نباید دچار تردید شوید. بلکه با دقیق خواندن ، باید راحت گزینه های غلط را حذف کنید و پاسخ درست را بیابید.

سوال..... آیا لازمه علاوه بر کتاب، تست هم حل کنیم?

جواب..... قطعا لازم است. شما پس از تسلط کامل بر کتاب، باید سراغ حل تست آن کتاب بروید تا ذهن شما با تستها و شیوه ی تست زنی آشنا گردد.

سعی کنید تست هایی را بزنید که شناسنامه دار هستند و سالهای قبل در امتحان موردنظر شما، پرسیده شدند.

برای حل تست، تایم معینی گذارید تا بتوانید سرعت عمل خود را بالا ببرید.

نکته.... هنگام تست زنی خصوصا در ابتدای کار، امکان دارد کمی دچار استرس شوید و غلط پاسخ دهید. چون استرس، کاهنده ی تمرکز است. پس با ارامش کامل ، پاسخ دهید و شک نکنید، تا کامل راه افتید.

موفق باشید.

جواب داده شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری