جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

نظافت شخصی به انگلیسی


9
0
273

چند تا لغت برای نظافت شخصی به انگلیسی مثل حمام و مسواک زدن و از این جور چیزها معرفی می کنید؟

زبان شناسی اصطلاح انگلیسی ترجمه کلمات واژگان
ویرایش شده در 6 ماه قبل
سوال شده در سامان کاکاوند
480 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

9

یک متن براتون می نویسم که حاوی لغات و اصطلاحات مفیدی برای نظافت شخصی به انگلیسی هستش:

I go into my bathroom sometime around 6:45 a.m. My sink and medicine cabinet are on the left when you enter my bathroom. The toilet is next to that, with the tub in front. Anyway, I turn on the lights, and try to find the mouthwash in the medicine cabinet. I pour a small amount into a cup, swish it around for 30 seconds, gargle, and spit. Not pleasant, but necessary. Then I get out the floss. When I’m done flossing, I pull out the toothbrush and the toothpaste. I brush and then it’s off to the shower. I pull the shower curtain aside, step into the tub, and pull the curtain back. I turn on both the hot and the cold water, looking for the perfect temperature. I lather up with soap, put some shampoo in my hair, then rinse and dry off. Now it’s shaving time. I used to own an electric razor, but I found it didn’t shave close enough. So now I’m back to the old hand razor. I lather up with shaving cream, and I start to shave. I rinse the razor and throw the disposable blades in the trash. It’s about 7:00 AM, and I’m on to breakfast.

میگه که

My sink and medicine cabinet are on the left when you enter my bathroom.

تو سرویس بهداشتی به روشویی میگن sink و به شیر روشویی هم می گن faucet. این دو تا کلمه یعنی sink و faucet برای سینک ظرف شویی و شیر سینک ظرف شویی تو آشپزخونه هم همین کلمات هستن.

medicine cabinet هم کابینت دارو هستش. medicine به معنی دارو هستش و کابنت هم تو انگلیسی همون cabinet گفته میشه.

سرویس بهداشتی به انگلیسی میشه bathroom یا toilet. در سرویش بهداشتی یک قسمت هست به اسم flusj که با کشیدن نخ اون قسمت یا فشار دادن دکمه اون قسمت سرویس بهداشتی توسط آب داخل flash tank تمیز میشه.

بعد میگه

Anyway, I turn on the lights, and try to find the mouthwash in the medicine cabinet.

anyway به معنی به هر حال هستش. بعد از روشن کردن چراغ میره دنبال mouthwash. کلمه mouthwash همون مایعی هستش که برای شست و شو دهان استفاده میشه.

در ادامه میگه I pour the mouthwash into a cup. فعل to pour به معنی ریختن هستش. ریختن آب و غیره مثلا داخل لیوان.

میگه بعد از ریختن مایع mouthwash تو دهنم:

I swish it around for 30 seconds.

گلمه to swish به معنی حرکت دادن چیزی که معمولا یک مایع هم هست به صورت سریع. در واقع فعل to swish برگرفته از صدای تندی هست که حرکت سریع آب به وجود میاره.

بعد از swish میگه I gargle. فعل to gargle به معنی قرقره کردن هست.

میگه:

Well, after I gargle, I have to get rid of or remove the water from my mouth, and I do that by spitting.

فعل to spit به معنی تف کردن هستش.

در ادامه میگه

Then I get out the floss.

floss همون نخ دندون هستش که به صورت فعل هم به کار میره. یعنی to floss your teeth یعنی با نخ دندون دنودن هاتون رو تمیز کنید.

در ادامه میگه:

When I’m done flossing, I pull out the toothbrush and the toothpaste.

عبارت to be done with something به معنا تمام کردن کاری است. toothbrush هم معنی مسواک میده و toothpaste هم معنی خمیر دندان میده. to brush هم معنی مسواک زدن میده.

برای باز و بسته کردن شیر آب هم عبارات زیر به کار میره:

To turn on the faucet: باز کردن شیر آب
To turn off the water: بستن شیر آب
To turn on the cold water: باز کردن آب سرد
To turn off the hot water: بستن آب گرم

بعد میگه

I lather up with soap.

To lather up یا to lather به معنی آغشته کردن هستش.

بعد از صابون زدن باید سرش رو خیس و خشک کنه. to rinse به معنی خیس کردن هستش و to dry off به معنی خشک کردن هستش.

بعد از شستن سر میگه i shave. در اینجا to shave به معنی اصلاح کردن هستش که معمولا برای اصلاح کردن صورت به کار میره. برای اصلاح کردن از razor استفاده میشه. razor به معنی تیغ هستش. صورتش رو هم با shaving cream آغشته می کنه. shaving cream همون خمیر ریش هستش.

صورتش رو با disposable razor اصلاح میکنه. disposable به معنی یکبار مصرف هستش.

جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری