جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مشکلات خانوادگی و شخصی


2
0
1071

سلام بنده پسری ۱۸ ساله هستم. رشتم تجربیه. قبلاً درسم خوب بود. چند سال اخیر مشکلات خانوادگی برام پیش اومد در حدی که تو درسام خیلی افت کردم. مشکلاتم اینقدر دنباله داره و بهم فشار آورده، که روزی نیست به خودکشی یا کشتن فکر نکنم. اوضاعم طوری خرابه که نگاه کردن فیلمای سربریدن و کشتن شده عادتم. اصلا حالم خوب نیست (خ.ا) هم دارم البته اینم بگم این مشکل خانوادگی از اول بوده حتی قبل از تولد من و الان هنوز ادامه داره سنم که کمتر بود اعتقاداتم خیلی قوی تری داشتم ولی الان دارم به فساد کشیده میشم راهنماییم کنید با هیچ دختری هم هیچگونه ارتباطی ندارم

ادامه...

بنده امسال دوازدهم تجربی هستم و کنکور هم دارم. نه برای کنکور خودمو آماده کردم نه امتحان نهایی. دوستان زیادی ندارم. فقط یکی دو تا رفیق صمیمی دارم. خیلی عصبی و زودرنج هستم که بخاطر مشکلات اینطور شدم. اصل مشکل ما هم اینه که پدرم خیانت کرده و ازش متنفرم و دیگه باهاش زندگی نمکنیم و درگیر دادگاه هستیم. یک خواهر بیشتر ندارم که ۸ سال و نیمشه. خواهرمم خیلی وضعش از من بهتر نیست مادر و خواهرم رو دوست دارم ولی خیلی با هم خوب و مهربونم نیستیم نماز و روزه رو هم انجام میدم ولی از خیلی از ته دل و قلبی نیست

اجتماعی روانشناسی
ویرایش شده در 4 سال قبل
سوال شده در ع م
11 امتیاز


توی این یک پاراگراف توضیحی که نوشتید، بنده حداقل 2 مشکل اساسی رو شناسایی کردم در شما که مواردی مثل فکر خودکشی متاثر از آن است. در صورت امکان، سوال خود را ویرایش کنید، قدری بیشتر از خانواده، ارتباطات شما با خانواده و دوستانتان، سبک زندگی، رشته تحصیلی خودتان و سایر جزئیات را نیز ذکر کنید. بنده سعی میکنم برای شما یک پاسخ بنویسم. ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

خانواده موفق

برای فراهم کردن محیط سالم خانوادگی باید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

آیا با کودک به عنوان یک فرد مستقل رفتار می کنید؟

هر کودکی خلق و خوی خاص خود را دارد، روش مشاهده و تعامل با دنیای اطراف برای هر کسی متفاوت است. والدین معمولا همه فرزندان خود را به یک اندازه دوست می دارند، اما روابط مختلفی با هر یک از آن ها برقرار می کنند. هیچ وقت کودکتان را با خواهر یا برادرش مقایسه نکنید، این کار شخصیت کودک را زیر سوال می برد. سعی کنید که نقاط قوت و استعدادهای او را بشناسید و آن ها را تقویت کنید.

آیا خانواده شما روال منظم دارند؟

وجود برنامه روزانه باعث ایجاد هماهنگی میان اعضای خانواده می شود. برنامه صبحگاهی، وعده های غذایی و زمان خواب مناسب به صورت یک الگو برای همه راحت تر است. همچنین به کودکان درباره آداب و رسومات خانوادگی توضیح دهید، تا از کودکی با آن ها آشنا شوند.

آیا خانواده شما در جامعه مشارکت فعال دارد؟

خانواده ها هنگامی که با دوستان و نزدیکانشان در ارتباط قرار می گیرند، شروع به پیشرفت می کنند. معمولاً چنین روابطی مستلزم این است که والدین سعی کنند با افراد همسطح خود ارتباط برقرار کنند.

پیشنهاد مشاور: 7 روش ایجاد رابطه خوب خانوادگی

توضیح تصویر

آیا انتظارات شما از خود و سایر اعضای خانواده واقع بینانه است؟

خودآگاهی، دانش و مهارت فرزند شما دائما در حال تغییر است. از تجربه های دگیران استفاده کنید، کتاب بخوانید و با آن ها صحبت کنید تا هر چیزی که در مراحل رشد فرزندتان لازم است را بدانید. به یاد داشته باشید که تمام والدین موفق این مسیر را طی می کنند.

آیا زمانی که با اعضای خانواده خود می گذرانید به پیشرفت روابط بین شما کمک می کند؟ زمانی که شما و فرزند و همسرتان در کنار هم می گذرانید باید سرگرم کننده، آرام، معنی دار و عاری از درگیری باشد.

آیا شما به عنوان یک والد به نیاز های خود رسیدگی می کنید؟

شما باید سالم زندگی کنید ( رژیم غذایی مناسب، ورزش و عادات خواب). برای تفریحاتی که دوست دارید زمان بگذارید. فرزندان شما احتیاج به پدر و مادر خوشحال و سالم دارند.

منبع: این مطلب برگرفته شده است مطلب خانواده سالم است.

جواب داده شده در سارا نظری مقدم
104 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

ضمن سپاس بابت ویرایش سوالتون و افزودن جزیئات موارد خواسته شده به آن، عرض به خدمت شما که اکثر مواردی که در سوالتان ذکر کردید، اعم از تعداد محدود دوستانتان (ولی صمیمی بودن با آنها) و یا انجام واجبات دینی بدون حضور قلب کافی، یا عصبی و زود رنج بودن شما و .. همه مواردی هستن که هارمونی کاملی دارند و به شکلی دارن فردی رو به تصویر میکشن که در دوره جوانی هست (به همراه بحران های این دوره سنی) و همچنین تحت فشاراتی مثل کنکور و مشکلات خانوادش هست.

ببینید دوست عزیز، در علم روانشناسی، زمانی که فردی حتی به خودکشی فکر میکنه، یا اون را با اطرافیانش مطرح میکنه، مواکدا بهش توصیه میشه که هرچه زودتر به یک روانشناس مراجعه کنه و مشکلاتش رو با ایشون در میون بگذاره. چرا که فکر به خودکشی یا تمایل به مشاهده این قسم ویدیوها نمایانگر یک ضعف و شکست دورن فردی هست که اگر بهش توجه نشه باعث سرخوردگی فرد و گاها عواقب جبران ناپذیری خواهد شد. پس بنده نیز قویا توصیه میکنم که هرچه زودتر به یک پزشک روانشناس (یا مشاور خانواده) مراجعه کنید.

اینکه در چنین وضعیت روحی و فشاراتی که متحمل آن هستید، همواره پایبند به اعتقاداتتون هستید بسی ارزشمند هست. بنده منکر چالش ها و اغتشاش های ذهنی شما و خانواده محترمتون نیستم و کاملا شما رو درک میکنم. مواردی که بنده به منظور بهتر مدیریت کردن وضعیت فعلی شما پیشنهاد میکنم:

1. ساختارمند کردن ذهنتان توسط برنامه ریزی کردن (و کنترل مداوم آن)

همانگونه که ذکر کردید، دغدغه امتحان ها و مخصوصا کنکور شما از جمله مواردیست که به فشارات روزمره شما می افزاید. نادیده گرفتن آن و به گفته شما «آماده نشدن برای آن ها» باعث می شود تا این فشار رفته رفته بر شما بیشتر شود. بهتر آن است که ساعاتی را برای نظم دادن به این فضای درهم و آشفته استرس‌زا اختصاص دهید. شما قادر به عبور از این امتحان سرنوشت ساز زندگی خود هستید و صرفا کافیست که برای آن برنامه ریزی کنید.

شایان ذکر است که برنامه ریزی شما میتواند خیلی کوتاه و شامل چند مورد از دروسی که قصد سرمایه گذاری بر روی آن ها را دارید به همراه یک زمانبندی مطالعاتی مختصر برای آن ها باشد. در طرح این برنامه ریزی جدی باشید و از کم شروع کنید. این را بدانید که همیشه فرصت برای بهبود و تکمیل یک برنامه وجود دارد. همچنین کنترل و پایبندی به برنامه ای که میریزید بسیار حائز اهمیت است.

2. مثبت بیاندیشید

در این برهه زندگی، معمولا آقایان با چالش های فکری مواجه خواهند شد. این علاوه بر دغدغه های روزمره و زندگی شخصی شماست. سعی کنید در چالش های ذهنی خود اعم از «چرا های گلایه وار» کندوکاو کنید. به خودتان اجازه دهید که با مسائل روبرو شوند و پر قدرت کمبودهای زندگی خود را بشناسید و در برابر آن ها باستید. نباید از هیچ چالشی فرار کنید. آری، تمام افراد در سن و سال شما، مشکلات خانوادگی شما را ندارند، و این به نوعی میتواند گلایه وار (از خدا و این جهان) در ذهن شما مطرح گردد، از آن فرار نکنید، به قدرتی که دارید بیاندیشید و مدیریت این چالش را مثبت در نظر بگیرید. شما قطعا قادر به حل و مدیریت چالش های زندگی خود و خانواده تان هستید. این جمله شعاری نیست، برای فردی که قدرت نوشتن و انتشار مشکلات خود را دارد (حتی به منظور راهنمایی و کمک گرفتن از دیگران)، مدیریت آن نیز ممکن خواهد بود.

3. در روابط خانواده خود صمیمیت ایجاد کنید

عموما پس از افشای مواردی چون خیانت یا .. در یک خانواده، سکان آرامش و روابط خانواده خدشه دار می شود. بنده در این لحظه قصد ندارم که از شما بخواهم که از پدرتان متنفر نباشید، ولی از شما میخواهم که سعی بر ایجاد روابط همراه با آرامش بین سایر افراد خانواده خود اعم از مادر و خواهر خود باشید. این که ذکر کردید خواهر کوچکتر و مادر خود را دوست دارید بسی جای خوشحالی دارد و این بدان منظور است که شما قطعا توانا به خوشحال کردن آنها هستید.

فکر کنید و سعی کنید اموراتی که باعث خوشحالی خانواده 3 نفره شما می شوند را انجام دهید. در حال حاضر قوی ترین فرد خانواده شما، شما هستید. به اصطلاح مرد خانواده شما هستید. سعی کنید حس تکیه گاه بودن شما را در مادر و خواهر خود ایجاد کنید. این حس آنها به شما، برای بهبود حال خود شما و مدیریت بهتر امور زندگیتان نیز موثر خواهد بود.

4. از کارهایی که بار مفنی دارند، دوری کنید

تماشای ویدیوهای خودکشی، شکنجه یا حتی پورن از جمله مواردیست که به شدت برای ذهن شما در این شرایط مضر است. بنده قصد ندارم در این پاسخ روش های ترک خود ارضایی یا روش های مقابله با تمایل تماشای شکنجه را تشریح کنم، صرفا قصد دارم ذکر کنم که پرداختن به این موضوعات - از آنجایی که در ناخودآگاه شما بار منفی ایجاد میکند - بسیار زیان بار است. پس دوری از انها را در دستور کار خود قرار دهید.

به امید رسیدن به آرامش و پیشرفت در زندگی شما، ان شالله.

جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری