جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چگونه مشکلات کنکور را حل کنیم؟


1
1
1959

سلام من توی آزمون های آموزشی دو تا مشکل دارم که میترسم توی کنکور هم این مشکل ها پیش بیاد و ....

مشکل اول این هست که من آخر سوالای عمومی یا نهایتا شروع سوالات تخصصی دستشویی شدید میگیرم و نمیدونم چه جوری جلوی این مشکل رو بگیرم ، قبل از شروع آزمون هم دستشویی میرم .

مشکل دوم مدیریت زمان هست که وقت خیلی کم میارم

علمی کنکور
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

3

دوست عزیز این مواردی که فرمودید را نمیشه مشکل گفت. اینها دغدغه هایی هستن که خیلی از ما انسان ها در مواقع حساس و مهم زندگیمون با آنها مواجه شویم. دچار استرس شدن و همینطور کنترل کردنش جزو بدیهیات هستش و مهار اون هم به نوعی جزو مهارت های شخصی افراد.

روزهای گذشته هم سوالی مرتبط با سوال شما پرسیده شده بود - فردی که زمان ارائه و روی استیج قرار گرفتن برای یک سمینار مهم دچار استرس شدید میشدند - که برخی از پزشکان محترم مصرف قرص های آرامش بخش ضعیفی همچون پروپرانولول را پیشنهاد داده بودند؛ من برای موضوع شما، در صورتی که بسیار شدید نیست و مادامی که قابل کنترل هست، مصرف قرص آرامش بخش را توصیه نمیکنم.

برای موضوع احساس ادرار، خب مصرف کمتر مایعات در روز کنکورتون کمک زیادی بهتون میکنه. همچنین جای نگرانی هم نیست، زمانی که دفترچه ی عمومی رو ازتون میگیرن و دفترچه سوالات تخصصی رو بهتون میدن، فرصت مراجعه به دستشویی هم وجود داره. پس در صورتی که واقعا احساس نیاز به دستشویی رفتن را داشتید باز هم جای نگرانی نیست و میتونید از مراقبین جلسه بخواید که بهتون اجازه بدن. پس نگران نباشید. تمام انسان ها در زمان استرس نیاز به ادرار رو حس میکنن، الان باید بررسی شه ببینیم که آیا وقتی در آن زمان به دستشویی میرید، ادرار هم میکنید؟ یا فقط نیازش رو حس میکنید؟ چرا که در صورت وجود تکرر ادرار، مسائلی هم چون دیابتتون هم باید بررسی بشه.


همینطور برای موضوع کنترل زمان، خب این یک مهارت دیگریست که در تخصص دقیق بنده نیست. این را میدانم که کلاس های زیادی در سراسر کشور برگذار میشه دقیقا مرتبط با همین موضوع که به داوطلبین آموزش میدن نحوه تست زنی و مدیریت زمان را در زمان کنکور. شما در صورتی که روی دروس مشخصی سرمایه گذاری کرده بوده باشید و تکلیف خودتان را بدانید که چه مباحث از چه دروسی را قصد زدن تست هایش را دارید احتمالا کمتر دچار این مشکل می شوید. نکته ای دیگر که وجود دارد، مرور فرایند کنکور، در قبل از روز کنکور می باشد. شما باید دقیقا روال و روند کار را چندین مرتبه مرور کنید. همراه خود یک ساعت مچی داشته باشید و تست هایی که زمان خود را بیش از حد انتظار میگیرند را رها کنید.

پس از مطالعه سطی راجع به «روش های مدیریت زمان حین کنکور»، روش های زیر را جمع بندی کردم که با شما به اشتراک میگذارم:

روش ضربدر و منفی (علامت هایی جهت جداسازی سوالات ساده و زمانگیر)

تمام سوال های هر درس را به ترتیب بخوانید و در مورد هر سوال تصمیم بگیرید که آیا می توانید آن سوال را در زمان کوتاه پاسخ دهید یا خیر. در آزمون کنکور زمان پاسخ گویی به یک سوال عادی حدودا یک دقیقه است. در هر آزمون جامع دیگر نیز می توانید زمان پیش فرض برای پاسخ گویی به هر سوال را از تقسیم زمان پاسخ گویی برای هر درس بر تعداد سوال ها به دست آورید. در صورتی که نمی توانید به آن سوال در زمان پاسخ دهید فورا آن سوال را کنار بگذارید ممکن است آن سوال دشوار باشد یا این که پاسخ گویی به آن سوال بیش از حد انتظار زمان بر باشد (که طبیعتا ارزش وقت گذاشتن و بررسی کردن نخواهد داشت). حین بررسی کلی سوالات، سوالات زمان گیر را با علامتی (مثلا علامت منفی) از سایر سوال ها جدا کنید و همچنین سوالاتی که ساده تر هستند و ارزش بررسی کردن به صورت عمیق تر را دارن نیز با علامتی دیگر (مثلا علامت ضربدر) مشخص کنید که در پایان کار، در صورت وجود زمان اضافی، با یک استراتژی مشخص، توانایی بررسی سوالات را داشته باشید.

نکته: وقتی در نوبت اول به سوال های ساده تر پاسخ می دهید در پایان آزمون افسوس نخواهید خورد که سوالی را که بلد بوده اید از دست داده اید.

احتمالا در ظاهر اجرای این روش ساده به نظر برسد اما برای آن که روش ضربدر و منفی را به خوبی و درستی اجرا کنید به دو مهارت مهم نیاز دارید: مهارت اول «مهارت فراشناختی» است باید فورا تشخیص دهید که کدام سوال ساده کدام سوال دشوار و کدام سوال وقت گیر وزمان بر است. مهارت دوم مهارتی است که به «هوش هیجانی» شما مربوط است ، باید اراده ی قوی داشته باشید تا سوال هایی که بلد هستید اما زمان بر و وقت گیر هستند را کنار بگذارید و به سراغ سوال های ساده تر بعدی بروید.

نکته: توجه کنید دو روش بعدی یعنی روش زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت زمانی کارساز خواهند بود که شما روش ضربدر و منفی را اجرا کرده باشید .

روش زمان های نقصانی

برای هر درس مقداری کمتر از زمان پیشنهادی در دفترچه ی سوال معین شده است، در نظر بگیرید. این یک روش مکمل برای روش ضربدر و منفی است. سعی کنید سوال های هر درس را در زمانی کوتاه تر از زمان پیشنهادی به اتمام برسانید. در کنکور سراسری زمان درس های عمومی یعنی ادبیان و عربی و دین وزندگی و زبان هر کدام بین هفده دقیقه تا بیست دقیقه پیشنهاد شده است .

ما برای این درس ها، زمان نقصانی را پانزده دقیقه (یعنی یک ربع ساعت) پیشنهاد کرده ایم . وقتی شما این زمان ها را رعایت کنید در پایان درس های عمومی، پانزده دقیقه وقت اضافی خواهید داشت که می توانید به تشخیص خود صرف استراتژی بازگشت کنید و در زمانی که ذخیره کرده اید به سراغ درس ها و سوال هایی که برایتان مهم تر و ضروری تر است بروید و روی سوال های زمان بر و سوال های دشوارتر وقت بگذارید. با خیال آسوده از این که به همه ی سوال های ساده در تمام درس ها پاسخ داده اید اکنون به سراغ سوال های دشوارتر و وقت گیرتر می روید .

استراتژی بازگشت

تعریف استراتژی بازگشت این است که شما بدانید زمان ذخیره شده در پایان آزمون را صرف کدام درس ها و کدام سوال ها بکنید. هر دانش آموزی اولویت های خود را دارد و می توان گفت که تقریبا هیچ دو دانش آموزی، استراتژی بازگشت یکسان ندارند. زیرا میزان تسلط آن ها بر درس های مختلف متفاوت است و تصمیم هایی که در ابتدای آزمون می گیرند و هدف گذاری هایی که برای پاسخ به هر درس دارند با دانش آموزان دیگر فرق می کند. برای این که بتوانید به یک استراتژی مناسب در بازگشت به سوال ها در پایان هر آزمون بگیرید خوب است استراتژی های بازگشت دانش آموزان برتر سال های گذشته را بخوانید اما متناسب با نیاز خود از ابتدای سال چند روش را تمرین کنید تا به بهترین استراتژی که مناسب خود شماست برسید.

نکته: به عنوان پیشنهاد یک پیشنهاد، قبل از شروع آزمون برای هر درس هدف گذاری چند از 10 را انجام دهید و یک نقشه ی ذهنی برای پاسخ گویی به درس ها و سوال ها طراحی کنید .

بارها شنیده ایم که هر چیزی دو بار ساخته می شود یک بار در ذهن ما و بار دوم در عالم واقعیت. پس قبل از شروع آزمون هدف گذاری چند از ده خود را برای هر درس بنویسید ممکن است تصمیم بگیرید در یک درس، از هر 10 سوال به پنج سوال پاسخ دهید و در درس دیگر به 8 سوال و در درس دیگر به سه یا چهار سوال. در صورتی که هدف گذاری تان از آغاز معلوم باشد، در جلسه ی آزمون آرامش بیشتری خواهید داشت و روش های مدیریت زمان را با تسلط و اطمینان بیشتری اجرا خواهید کرد.

برای شما آرزوی موفقیت در کنکور و سایر مراحل زندگیتان را دارم.

ویرایش شده در 5 سال قبل
جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

سلام. وقتتون بخیر دوست عزیز. دغدغه شما کاملا طبیعیه و فکر نکنین که دیگران اینطوری نیستن و شما از اونها عقب هستین و یا باهاشون تفاوت دارین. توی زمان باقیمانده سعی کنین بیشتر روی مدیریت زمان و تست زنی کار بکنین و مسائل دیگه رو برای خودتون بزرگ نکنین. این رو در نظر بگیرین که شما فرد سالمی هستین، افراد زیادی هستن که مشکلات گوارشی دارن و روزی چندبار از سرویس بهداشتی استفاده می کنن و حتی موقع استرس مشکلشون شدید تر هم میشه. خود من هم همینطور بودم و هستم. کنکورم رو هم سال 92 دادم و موفقیت نسبی هم کسب کردم (به نسبت تلاش و شرایطم) در مورد مدیریت زمان و تست زنی هم کمی توی اینترنت گشتم و فکر میکنم راهکارهایی که دوستمون توی کامنت بالا گفتن و یا راهکارای این مقاله، میتونه کمک خوبی بهتون بکنه!

راه حل مشکل وقت کم آوردن در کنکور

جواب داده شده در sara sameti
25 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری