جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مچ بندی که می‌تواند آلزایمر را تشخیص دهد


6
0
51

سلام. این خبر رو بی زحمت برای من به انگلیسی ترجمه کنید:

مچ بندی که می‌تواند آلزایمر را تشخیص دهد

این مچ بند جدید علائم بروز آلزایمر را پیش از زمان ابتلا در افراد تشخیص می‌دهد.

محققانی از دانشگاه جانز هاپکینز در پژوهش جدید خود با هدف پیش بینی سریع آلزایمر زودتر از موعد یک مچ بند ساخته‌اند که می‌تواند الگوهای مربوط به فعالیت روزانه را نظارت کرده و علائم هشدار دهنده اولیه مربوط به آغاز بیماری آلزایمر را تشخیص دهد. این ساعت موسوم به اکتی گراف می‌تواند داده‌های حرکتی را به پژوهشگران ارائه کرده و مورد تحلیل قرار دهد. در مطالعه مربوط به این ساعت از ۸۲ شخص مسن با سلامت کامل از نظر شناختی در یک پژوهش بلند مدت مورد بررسی قرار گرفت. از ویژگی‌های اصلی بیماری آلزایمر تجمع پروتئین آمیلوئید بتا در مغز است. آنها با استفاده از یک روش آماری حساس در این پژوهش توانستند بین گروه دارای آمیلوئید مثبت و آمیلوئید منفی تفاوت‌های قابل توجهی را طی دوره‌های فعالیت روزانه پیدا کنند.

در این پژوهش محققان امیدوارند در آینده اکتیوگراف‌ها بتوانند بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه شناسایی کرده و زودتر به فکر درمان باشند. دکتر آدام اسپیرا استاد سلامت روان در دانشگاه جانز هاپکینز در این مورد می‌گوید: نتایج به دست آمده در این پژوهش باید در یک پروژه بزرگتر تکرار شود اما تفاوت‌های اساسی بین افراد دارای آمیلوئید مثبت و منفی در دو پژوهش باعث جلب توجه شده است.

در این پژوهش‌ها نظارت از طریق این ساعت در ۸۲ شخص مورد بررسی قرار گرفت. پت اسکن از مغز این افراد انجام شد و هر شخص به مدت ۲۴ ساعت در روز به مدت یک هفته از اکتیوگراف استفاده کرد. این پژوهشگران متوجه شدند شرکت کنندگان آمیلوئید مثبت نسبت به شرکت کنندگان دارای آمیلوئید منفی میانگین فعالیت بیشتری در اوایل بعد از ظهر بین ساعت ۱ تا ۳ داشته‌اند در مقابل تغییرات روزانه آنها در فعالیت در عصر بین ساعت ۷ الی ۲۲ کمتر بوده است.

هنوز الگوی فعالیت در این زمان‌های خاص در اثر تجمع آمیلوئید مشخص نشده است. به گفته محققان معمولا افراد دارای بیماری آلزایمر از نوعی سرگردانی و بی‌قراری در هنگام بعد از ظهر و اوایل عصر به نام سندروم غروب آفتاب رنج می برند. این محققان تصور می‌کنند داده‌های زمانی به دست آمده می‌تواند نشانه پیش بالینی از سندروم غروب آفتاب باشد.

تکنولوژی انگلیسی پزشکی دارو درمان علائم-بیماری-ها
ویرایش شده در 1 ماه قبل
سوال شده در Javad Rezayi
489 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

5
The wristband which can diagnose Alzheimer's
This new wristband diagnoses the Alzheimer's symptoms before getting it.
Some researchers at Johns Hopkins University have built a wristband with the purpose of fast immature diagnosis of Alzheimer's which can monitor the daily activities patterns and diagnose the primary warning signs of the start of the Alzheimer's disease. This so-called Actigraphy watch can present the mobility signs to the researchers and analyses them. 82 seniles were with complete cognitive health were put under study in a long research for a limited time. the aggregation of Amyloid beta in brain is of the main features of the Alzheimer's disease. Using a sensitive statistical method in this research, they were able to find significant differences during the daily activities.
In this research, the researchers hope that in the future the Actigraphies can diagnose the Alzheimer's disease in the future and think of treating it earlier. Dr. Adam Spira, the mental health professor at Johns Hopkins University says about this "The results made in this research must be repeated in a bigger project but the basic differences between those with the positive and negative Amyloid in the two researches will attract attentions.
In these researches, the monitoring using this watch was done on 82 chosen individuals. The brain PET scan was done on the brains of these people and each person used Actigraphy 24 hours for a weeklong. These researchers found out that the positive Amyloid beta compared to the negative Amyloid beta participants had a higher average daily activity in early afternoon between 1 to 3. On the other side, their daily differences in their activities were less in the evening between 7 to 22.
Still the activity pattern during these special periods due to Amyloid aggregation has not been made clear. According to the researchers, usually those with the Alzheimer's disease are suffering a kind of confusion during the afternoon and early evening called "The sunset Syndrome". These researchers think that the achieved time data can be signs of pre-clinical signs of The sunset Syndrome.
جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری