جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و علمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین


0
0
310
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1375/11/07
تاریخ تایید1375/11/16
تاریخ امضا1375/11/29
تاریخ انتشار1375/12/14
شناسه9C7F9069-16BA-420C-860B-A89760440EC2
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی15152
شماره پرونده5/2285
شماره دوره5
شماره جلد1
شماره صفحه268

‌قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و علمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین ‌ماده واحده - لایحه موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و علمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین مشتمل بر یک مقدمه و(14) ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

‌بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم [z]‌موافقتنامه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و علمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین ‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین که از این پس طرفهای متعاهد نامیده می‌شوند، ضمن ابراز تمایل نسبت به گسترش و تقویت روابط‌دوستانه بین دو کشور به منظور توسعه همکاری در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی تصمیم به انعقاد موافقتنامه‌ای به شرح زیر گرفتند:
‌ماده 1- طرفهای متعاهد، بر اساس اصول برابری، منافع متقابل و در چهارچوب قوانین داخلی هریک از دو طرف، همکاری و مبادله در زمینه‌های‌فرهنگی و هنری، آموزشی، علمی، پژوهشی، ورزشی و توریستی را تشویق و حمایت نموده و توسعه خواهند داد.

‌ماده 2- طرفهای متعاهد، همکاری در زمینه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی را از طرق زیر تشویق خواهند نمود:
‌الف - مبادله اساتید ، دانشجویان و متخصصان به منظور آشنایی متقابل با سیستم‌های آموزشی، ب - شرکت در کنفرانسها، سخنرانیها و انجام کارهای تحقیقاتی، ج - اعطای بورسهای تحصیلی و تحقیقاتی به دانشجویان مقاطع بالاتر و پایین‌تر از لیسانس جهت مطالعات و آموزش آنها در دانشگاهها برابر علایق‌طرفهای متعاهد.
‌د - بررسی چگونگی ارزشیابی مدارک تحصیلی، دیپلم‌های دانشگاهی و عنوانهای علمی یکدیگر، ه- مبادله نشریات، جزوات آموزشی دانشگاهی در سطوح مختلف و تهیه فیلمهای آموزشی.

‌ماده 3- طرفهای متعاهد، نسبت به همکاری بین کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و کتابخانه مرکزی علوم در آکادمی علوم‌اوکراین به نام "‌آی.
و. ورنادسکی" مساعدت همچنین برقراری ارتباط و همکاری بین سازمانهای اسناد و مدارک ملی دو کشور را تشویق خواهند نمود.

‌ماده 4- طرفهای متعاهد، گسترش زبان، ادبیات، فرهنگ و تاریخ یکدیگر را در دو کشور تسهیل خواهند کرد.

‌ماده 5- طرفهای متعاهد، نسبت به آشنایی جامعه یکدیگر با میراث فرهنگی و دستاوردهای نوین فرهنگی همدیگر تسهیلات لازم را فراهم خواهند‌آورد. برای این منظور موارد زیر را تشویق خواهند کرد:
1- مبادله نمایشگاههای هنری، عکس، کتاب، هنرهای تزیینی و تجسمی، 2- ایجاد ارتباط بین موزه‌های دو کشور، 3- مبادله گروههای هنری و هنرمندان، 4- مبادله کارشناسان، اطلاعات و تجربیات در خصوص میراث فرهنگی.

‌ماده 6- طرفهای متعاهد، همکاری در رشته‌های مختلف سینما، تبادل اطلاعات و دستاوردهای فنی در این زمینه را ترغیب نموده و همچنین شرکت در‌فستیوالهای ملی و بین‌المللی را تسهیل و هفته‌های فیلم را برگزار خواهند نمود.

‌ماده 7- طرفهای متعاهد، تاسیس انجمنهای دوستی و مراکز فرهنگی و آموزشی پژوهشی در کشورهای یکدیگر را تشویق خواهند کرد. اساسنامه‌قانونی و شرایط فعالیت مراکز از طریق موافقتنامه مربوط تنظیم خواهد شد.

‌ماده 8- طرفهای متعاهد، علاوه بر حمایت از همکاریهای رادیو- تلویزیونی و خبرگزاریهای ملی یکدیگر، تاسیس دفاتر نمایندگی سازمانهای مذکور را‌نیز تشویق خواهند نمود.

‌ماده 9- طرفهای متعاهد، همکاری دو کشور را در زمینه‌های ورزشی تشویق و نسبت به مبادله هیاتها، تیمهای ورزشی، مربیها، نتایج دستاوردهای‌ورزشی و... اقدام خواهند نمود.

‌ماده 10- طرفهای متعاهد، همکاری در زمینه روابط جوانان را تشویق نموده، نسبت به مبادله هیاتهای جوانان، گسترش ارتباط بین سازمانهای دولتی در‌زمینه روابط جوانان و سازمانهای جوانان و غیر ه اقدام خواهند نمود.

‌ماده 11- طرفهای متعاهد، نسبت به توسعه و گسترش توریسم بین دو کشور و بازدید از آثار تاریخی و مذهبی دو کشور مساعدت لازم را به عمل‌خواهند آورد.

‌ماده 12- به منظور انجام اقدامات لازم و مناسب برای اجرای این موافقتنامه و تنظیم برنامه مبادلات مربوط و همچنین به منظور حل و فصل مسایل‌مربوط به اجرای آن، طرفهای متعاهد، کمیسیون مشترکی را براساس اصل برابری تشکیل خواهند داد. کمیسیون مشترک هر دو سال یک بار به نوبت در‌کشور هر کدام از طرفها تشکیل جلسه خواهد داد. در صورت ضرورت، به تقاضای یکی از دو طرف، اجلاس فوق‌العاده برگزار خواهد شد.

‌ماده 13- این موافقتنامه از زمان اعلام انجام مراحل قانونی توسط طرفهای متعاهد به یکدیگر معتبر و در هر دو کشور لازم‌الاجرا خواهد بود.

‌ماده 14- این موافقتنامه پس از لازم‌الاجرا شدن به مدت پنج سال به قوت خود باقی خواهد ماند و در پایان این مدت خود به خود برای دوره‌های پنج‌ساله دیگر تمدید خواهد شد، مگر اینکه یکی از طرفهای متعاهد، قصد خود را مبنی بر فسخ یا تجدیدنظر در مفاد آن شش ماه قبل از انقضای مدت یاد‌شده به طور کتبی به طرف مقابل اعلام نماید.

‌این موافقتنامه در تاریخ شانزدهم آذرماه سال یکهزار و سیصد و هفتاد و سه هجری شمسی برابر با هفتم دسامبر سال یکهزار و نهصد و نود و چهار‌میلادی، در شهر کیف در دو نسخه به زبانهای فارسی، اوکراینی و انگلیسی تنظیم گردید که هر دو نسخه از اعتبار یکسان برخوردار بوده و در صورت‌بروز هرگونه اختلاف‌نظر متن انگلیسی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

‌از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ‌از طرف دولت اوکراین ‌تاریخ تصویب 1375.11.7 ‌تاریخ تایید شورای نگهبان 1375.11.16


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی