جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدرال جمهوری نیجریه


0
0
288
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1375/11/28
تاریخ تایید1375/12/22
تاریخ امضا1376/01/11
تاریخ انتشار1376/01/27
شناسهC8FC2BF3-11A9-403A-A7A6-EBD7F8412788
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی15181
شماره پرونده5/2305
شماره دوره5
شماره جلد1
شماره صفحه351

‌قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدرال جمهوری نیجریه ‌ماده واحده - لایحه موافقتنامه همکاریهای فرهنگی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدرال جمهوری نیجریه، مشتمل بر یک‌مقدمه و (18) ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

‌بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم [z]‌موافقتنامه همکاریهای فرهنگی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدرال جمهوری نیجریه ‌مقدمه ‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدرال جمهوری نیجریه که از این پس "‌طرفهای متعاهد" نامیده می‌شوند، با تمایل به تحکیم روابط دوستانه و‌تفاهم موجود میان دو کشور به منظور گسترش و توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی و با درنظر گرفتن اصول احترام‌متقابل به استقلال و حاکمیت ملی یکدیگر به شرح زیر به توافق رسیدند:

‌ماده 1- طرفهای متعاهد با توجه به قوانین و مقررات موجود در دو کشور تلاش خواهند کرد تسهیلات ممکن را برای تضمین تفاهم هرچه بیشتر میان‌فرهنگ‌های یکدیگر فراهم، و به این منظور در زمینه‌های فرهنگی و هنری به شرح زیر همکاری خواهند کرد:
‌الف - برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و هنری در دو کشور.
ب - تشویق و ترتیب برنامه‌های همنوازی، انجام گشتهای گروهی و سخنرانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری دو کشور، ج - تنظیم برنامه به منظور تبادل در زمینه‌های موسیقی و روزنامه‌نگاری،
‌ماده 2- به منظور تفاهم و شناخت فرهنگ و تمدن یکدیگر، طرفهای متعاهد اقدامهای زیر را انجام خواهند داد:
‌الف - تشویق ترجمه و انتشار آثار برجسته ادبی و هنری هریک از دو کشور، ب - تسهیل در تبادل نظرها، اطلاعات و مواد راجع به آثار باستانی، تاریخ طبیعی و هنر، ج - تشویق و فراهم ساختن زمینه‌های تبادل کتب، فصلنامه، نشریات علمی و فنی، مجلات، روزنامه‌ها و سایر موارد از این نوع بین دو کشور.

‌ماده 3- طرفهای متعاهد برنامه‌ریزی تبادلها و همکاری در زمینه‌های آموزشی را به شرح زیر ترغیب خواهند کرد:
‌الف - تبادل استادان، فن‌آوران، معلمان، کارشناسان و محققان، ب - اعطای کامل کمک هزینه تحصیل به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، به منظور تحصیل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دو کشور و تشویق‌دانشجویان مورد نظر با هزینه شخصی برای تحصیل در کشورهای یکدیگر.

‌ماده 4- طرفهای متعاهد با رضایت دوجانبه شرایط لازم برای ارزیابی مدارک و درجات دانشگاهی، دیپلم‌ها و سایر گواهینامه‌های دانشگاهی اهدا شده‌در هر دو کشور را برقرار خواهند ساخت.

‌ماده 5- طرفهای متعاهد نه تنها براساس درخواست، آمارهای آموزشی و اطلاعاتی را که می‌تواند کمک مفیدی در توسعه آموزش داشته باشند برای‌یکدیگر فراهم خواهند ساخت، بلکه در ایجاد تسهیلات برای تماس و همکاری مستقیم میان موسسات آموزش عالی، کتابخانه‌ها و مراکز اسناد ملی دو‌کشور تلاش خواهند کرد.

‌ماده 6- طرفهای متعاهد همکاری در زمینه رسانه‌های جمعی را از طریق مبادله برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، فیلم و مواد مطبوعاتی - خبری‌تشویق و نسبت به اعزام متخصصان، به منظور شرکت در برنامه‌های ذیربطی که هریک از طرفها ترتیب خواهد داد اقدام خواهند کرد.

‌ماده 7- طرفهای متعاهد همکاری در زمینه‌های ورزشی را گسترش خواهند داد و تماس میان سازمانهای ورزشی را نه تنها برای توسعه ورزش به مفهوم‌عام آن، بلکه به منظور اهداف مشخص برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه میان دو کشور تشویق خواهند کرد.

‌ماده 8- طرفهای متعاهد شرکت نمایندگان خود را در اجلاس‌ها، مجامع، گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها و سایر ملاقات‌هایی که جنبه بین‌المللی دارد و در‌هریک از دو کشور برگزار می‌شود تشویق خواهند کرد.

‌ماده 9- نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه، قوانین و مقررات کشور میزبان را به هنگام شرکت در برنامه‌ها یا طرحهای ترتیب‌داده شده تحت این موافقتنامه رعایت، و به آنها احترام خواهند گذاشت.

‌ماده 10- طرفهای متعاهد با انجام مذاکرات مشترک، نسبت به امضای برنامه‌های اجرایی دوره‌ای که شرایط آن مورد توافق قرار خواهد گرفت اقدام‌می‌کنند. این مذاکرات که در چهارچوب مفاد این موافقتنامه انجام خواهد گرفت، به طور متناوب در هریک از دو کشور یا از طریق مجاری سیاسی‌صورت خواهد پذیرفت.

‌ماده 11- موارد مالی راجع به اجرای این موافقتنامه میان طرفهای متعاهد در صورت عدم وجود توافق ویژه با رضایت دوجانبه تنظیم خواهد شد.

‌ماده 12- هرگونه اصلاحیه یا تجدیدنظر درباره این موافقتنامه به طور کتبی اعلام خواهد شد و پس از حصول موافقت مکتوب طرف دیگر، قابل اجرا‌خواهد بود.

‌ماده 13- طرفهای متعاهد برای حل و فصل کلیه مباحث برخاسته از اجرا یا تفسیر این موافقتنامه از طریق مجاری سیاسی تلاش خواهند کرد.

‌ماده 14- طرفهای متعاهد تلاش خود را برای جلوگیری و منع معاملات غیر قانونی اموال و گنجینه‌های فرهنگی، ملی و معنوی یکدیگر به کار خواهند‌گرفت و به قوانین حق تالیف دو کشور احترام خواهند گذاشت.

‌ماده 15- این موافقتنامه هیچگونه تاثیری بر اعتبار هرگونه تعهد منتج از سایر موافقتنامه‌ها، میثاق‌ها، پیمان‌نامه‌ها یا تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی که هر یک‌از طرفها منعقد کرده‌اند نخواهد داشت.

‌ماده 16- این موافقتنامه از آخرین تاریخ تبادل یادداشت، مبنی بر پیشبرد مراحل قانونی تصویب آن در هر یک از دو کشور لازم‌الاجرا خواهد شد.

‌ماده 17- این موافقتنامه برای مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت و در تاریخ انقضا، خود بخود برای دوره‌های یکساله دیگر تمدید خواهد شد، مگر آنکه‌فسخ آن را یکی از طرفها، شش ماه قبل از انقضای اعتبار آن به طور کتبی اعلام کند.

‌ماده 18- در زمان فسخ یا انقضای این موافقتنامه، مفاد آن و مفاد هرگونه تفاهم‌نامه، قرارداد،
موافقتنامه یا توافقهای جداگانه‌ای که در این زمینه انجام‌گرفته، به منظور اعمال در مورد تعهدات یا برنامه‌های خاتمه نیافته و در دست اجرا، مجری است و هر گونه برنامه‌ها یا تعهدات مزبور تا حصول نتیجه‌ادامه خواهند یافت.

‌این موافقتنامه در تهران در تاریخ 25 فروردین ماه 1375 (‌برابر با 13 آوریل 1996) در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و انگلیسی تنظیم و امضا شد‌که هر دو متن از اعتبار یکسان برخوردار است.

‌بنا به مراتب ، امضاکنندگان زیر که از طرف دولت‌های متبوع خود دارای اختیار تام هستند این موافقتنامه را امضا کردند.
‌از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ‌از طرف دولت فدرال جمهوری نیجریه ‌تاریخ تصویب 1375.11.28 ‌تاریخ تایید شورای نگهبان 1375.12.22


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی