جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

علائم ویروس کرونا چیست؟


3
0
1091

دوستان چطور میتونیم بفهمین که ویروس کرونا رو گرفتیم یا نه؟ منظورم همون ویروسی هست که از چین اومده.

من امروز صبح که از خواب بیدار شدم احساس تب داشتم و گرمای بدنم رو حس میکردم. خیلی کم هم لرز داشتم فکر کنم. چی کار باید بکنم الان؟ از کجا میتونم بفهمم که ویروس کرونا هست یا سرماخوردگی؟ خیلی استراس دارم تروخدا کمکم کنید. واقعا وحشتناکه کورونا طبق چیزایی که دیدم.

بعد علائم کرونا ترتیب داره؟ مثلا با تب شروع میشه؟ آخه دیدم توی فرودگاه ها دستگاه تب سنج میزارن و اونطوری چک میکنن که فرد مورد نظر به کرونا مشکوکه یا نه. یعنی امکان داره من کرونا گرفته باشم و الان اولش باشه؟ کمی هم آبریزش بینی دارم.

پزشکی سرماخوردگی کرونا ویروس
سوال شده در مریم نادري
641 امتیاز


چون دیدم توی جواب ها از سن و سال خیلی گفته شد و انگار مهمه باید بگم که برای یه فرد 26 ساله چه رفتاری داره کرونا؟ نمیکشه؟ ــ مریم نادري در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

3 جواب

3

نگران نباشید! ویروس کرونا این ایام بیشتر باعث ترس شده تا ابتلا به بیماری.

طبق آخرین آماری که بنده مطالعه کردم، میزان بیمارانی که به دلیل بیماری آنفولانزا مرده اند 3% هست و از کرونا 1% هست. پس ویروس کرونا آنچنان هم ترسناک نیست و نباید با کوچکترین سرفه یا سردرد اینگونه بپنداریم که دچار ویروس کورنا شده ایم.

تنها نگرانی که بابت این ویروس وجود داره اینه که متاسفانه ته به الان هیچ پروسه و رویه درمان مشخصی براش کشف نشده؛ هرچند اخباری که از وزارت چین و برخی کشورهای دیگه به گوش میرسه این هست که اقداماتی هم صورت گرفته و به زودی ان شالله دارو، واکسن و روش های جلوگیری از ابتلا مقابله و درمان با بیماریش شناخته خواهد شد. پس مجددا عرض میکنم که جای نگرانی نیست و آرامش خودتون رو حفظ کنید.

علائم ویروس کرونا

علائم این ویروس تا حد زیادی مشابه ویروس سرماخوردگی هست، از داغی بدن شروع و در دستگاه تنفسی اخلال شدید ایجاد میکنه. درواقع احتمال مرگ از این بیماری بیشتر برای بیماران تنفسی (مشکلات ریه) و قلبی هست. به عبارت بهتر، مواردی از جمله:

  • سردرد
  • تب (و تا حدی لرزش بدن)
  • سرفه های پیوسته و گاها عمیق
  • اختلالات تنفسی (نفس نفس زدن و تنگی نفس)
  • سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس»
  • داغی چشم ها و احساس کوفتگی و خستگی

چه افرادی کرونا میگیرن؟

معمولا میان سالان و افراد مسن (پیر) دچار این بیماری به صورت حاد می شوند. همچنین از نظر طب سنتی، افراد سرد مجاز شانس خیلی بیشتری برای ابتلا به این ویروس را دارند. از طرفی کودکان زیر 10 سال تا به الان دیده نشده دچار گرفتن این ویروس بشن.

همچنین معمولا جوان ها اگر کرونا بگیرند کارشون احتمال خوب شدنشون خیلی بیشتر از افرادی هست که کهولت سن دارن.

جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز


ممنون خانم دکتر من خدارو شکر فعلا مشکل تنفسی ندارم یعنی ویروس کرونا رو نگرفتم هنوز؟ ــ مریم نادري در 4 سال قبل
1
@مریم.نادري من فکر نمیکنم که مشکل خاصی باشه، اگر بعد از مصرف انتیبیوتیک هنوز هیچ اثر بهبودی در شما دیده نشده باید آزمایش بدید ولی اگر حالتون بهتر شده بدونید که صرفا دچار یک سرماخوردگی ساده شدید. چرا که کرونا یک ویروس هست و با آنتی بیوتیک خوب نمیشه، و تاثیر آنتی بیوتیک ها صرفا روی باکتری ها هست. ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

@محدثه.حامدی.نسب آهان مرسی خانم دکتر ــ مریم نادري در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


3

سلام بر شما و با آرزوی سلامتی.

تا جای که بنده اطلاع دارم، نشانه ی بارز بیماری کرونا، تنگی نفس و کلا مشکلات تنفسی هست. چون این ویروس، ریه های انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این علامت را در خود حس نمی کنید، نگران نیاشید.

اما بهتره به پزشک مراجعه کنید تا هرچه زودتر خوب بشید انشاالله.

درضمن، این بیماری هم مثل آنفولانزا درمان دارد و همیشه کشنده نیست، مگر برای بیمارانی که سیستم ایمنی آنها به دلیل بیماری های مزمن یا کهولت سن ضعیف شده باشد.

جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


امیدوارم ایشالا ــ مریم نادري در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

علائم معمول کرونا عبارتند از: سردرد تب (و تا حدی لرزش بدن) اختلالات تنفسی (نفس نفس زدن و تنگی نفس) سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» داغی چشم ها و احساس کوفتگی و خستگی و علائم تازه کشف شده عبارتند از: اختلال در بویایی و چشایی قرمزی چشم در بعضی موارد سکته ی مغزی تشنج اختلال بینایی هنوز دانشمندان درحال تحقیقند و روز به روز علائم جدیدی بین بیماران کرونایی پدیدار می شود.

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در محمدامین کریم زاده


چقدر وحشتناک شده واقعا ــ مریم نادري در 4 سال قبل

بله خیلی ــ محمدامین کریم زاده در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری