جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

از نظر دستوری جمله ی ( لِلّهِ الاَسما ُٕ الحسنی) صحیح است یا جمله ی ( لِلّهِ اَسما ٌٕ حُسنی ) ؟


0
0
450

با توجه به این که ترکیب مذکور، که به معنای ( خدا نام های نیکویی دارد) است، متشکل از خبر مقدم ( لِلّهِ : جار و مجرور ) , و مبتدای موخر ( الاسما ، اسمإٌ ) است، و طبق اصول نحوی، مبتدای موخر باید نکره باشد،

ترکیب دوم صحیح به نظر می رسد:( لِلّهِ اَسما ٌٕ حُسنی )

اما در قران کریم، این جمله، با ترکیب اول نقل گردیده است: ( لِلّهِ الاَسما ُٕ الحسنی)

علت چیست و کدام ترکیب صحیح است?

علمی عربی
سوال شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

1

از آن جایی که تمام نام های خداوند، معرفه و مشخص هستند، پس :

به کار بردن جمله ی موردنظر، بهتر است به شکل معرفه به " ال " ، یعنی در ترکیب ( لِلّهِ الاَسما ُٕ الحسنی) آورده شود.

اگرچه که ترکیب ( لِلّهِ اَسما ٌٕ حُسنی ) نیز می تواند صحیح باشد. چون: در این ترکیب، کلمه ی " حسنی " ، به " اسما " ملحق شده و نقش صفتِ آن را دارد. و به شکل نکره ی مخصصه ساخته شده است...... پس در چنین حالتی، مقدم یا موخر آوردنش جایز است.

در مجموع: هر دو ترکیب ( معرفه و نکره ) صحیح هستند. اما حالت معرفه ی آن، صحیح تر است.

جواب داده شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری